Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آئین اختتامیه اولین مسابقه عکاسی از ایران مال به همت بانک آینده و اداره کل تشریفات و روابط عمومی ایرانمال برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مجموعه چند منظوره ایرانمال خردادماه 1400 میزبان هنرمندان و علاقمندان عکاسی کشور بود تا همزمان با کاهش محدودیت های کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقه عکاسی " فریم" را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رویداد در روزهای نوروز 1400 و در قالب چندین تور یک روزه عکاسی آغاز شد و در نهایت در خرداد ماه برندگان خود را شناخت.
مسابقه " فریم" در دو بخش معماری و خرید از ایران مال برگزار شد و آثار برگزیده از میان حدود چهارصد عکس انتخاب شدند. هیات داوران این دوره از مسابقه پس از ساعت ها بررسی و بازبینی در نهایت 41 عکس را انتخاب و از بین آن افراد زیر را شایسته دریافت جایزه نقدی و لوح تقدیر مسابقه اعلام کرد:
در بخش معماری:
صالح بیات- رتبه اول
محمدرضا نقیبی- رتبه دوم
علی خردپیشه – رتبه سوم
در بخش خرید:
امید جبرائیلی- رتبه اول
مصطفی کهن‌ترابی- رتبه دوم
شهریار دبیری- رتبه سوم
هیات داوران از سه عکاس نیز تقدیر ویژه به عمل آورد و جایزه هیات داوران به آنان اعطا شد. این سه نفر محمدحسن دهکردی، مهوش ساروخانی و فاطمه افراز بودند.
در آئین اختتامیه این مسابقه محمد نوروزی عکاس پیش کسوت و رئیس هیات داوران به تشریح فرآیند برگزاری و انتخاب عکس های برتر پرداخت و ضمن تقدیر از نگاه زیبایی شناسانه عکس های ارسالی از جوانان عکاس خواست اصول فنی را در دوره های بعدی بیشتر رعایت کنند.
دکتر محمدرضا فراهانی مدیر آژانس و گردشگری ایران مال از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به نقش عکاسان در آشکار شدن هویت آثار هنری و تاریخی پرداخت. وی که از مدیران سابق گردشگری کشور است افزود: هر بار که لنز دوربین یک عکاس بر روی اثری تاریخی تنظیم می شود زاویه ای جدید و حقیقتی نو از آن اثر برای همگان آشکار می شود و این نقش عکاس هنرمند را در جامعه آشکار می کند.
این مراسم در پایان با اهدای جوایز نقدی و لوح تقدیر به برگزیدگان پایان یافت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هیات داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی