Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد تنها ۱۱ روز باقی مانده ‌و روز به روز تنور انتخاباتی در استان‌ها گرم‌تر می‌شود و مردم خود را برای ثبت یک روز به یاد ماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های  خبرگزاری تسنیم، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز 28 خرداد تنها 11 روز باقی مانده ‌و روز به روز تنور انتخاباتی در استان‌ها گرم‌تر می‌شود و مردم خود را برای ثبت یک روز به یاد ماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری، توجه ویژه و خاصی نسبت به مقوله بااهمیت و حساس انتخابات داشته و دارند و با تاکید بر حضور گسترده مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز، آنها را به مشارکت در تصمیم‌گیری و امور مهم سیاسی کشور دعوت می‌کنند.

مسئولان ستاد انتخابات تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا در 28 خرداد ماه انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنند تا بار دیگر توطئه دشمنان برای تفرقه‌افنکنی و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رأی با شکست مواجه شود.

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله گزارش‌هایی آخرین اخبار انتخاباتی در سراسر کشور را به استحضار مردم ایران برساند:

استان سمنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فهرست قطعی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان سمنان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 21 شهر استان سمنان 65 نفر داوطلب انتخابات شوراها بوده‌اند، افزود: 89 درصد از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان تأیید صلاحیت شده‌اند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان از تأیید صلاحیت 98 درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان سمنان خبر داد و گفت: در 307روستای استان سمنان هم 2 هزار و 249نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شده‌اند.

دانایی با اشاره به آغاز زمان قانونی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم خردادماه گفت: نامزدهای تأیید صلاحیت شده می‌توانند تا 26 خردادماه به معرفی خود و برنامه‌هایشان بپردازند.

شهرستان کاشان

لیست 75 نفره نامزدان شورای شهر آران و بیدگل از سوی فرمانداری این شهرستان منتشر شد و شهروندان میتوانند حداکثر به هفت نفر از نامزدان رای دهند.

محسن آتش زمزم، نجمه احمدآبادی، عبدالکریم ارشدی مشهور به عباس ارشدی، ابوالفضل اکبری، جواد امیری، عباس ایمانیان، عبداله بابازاده، محمد بلالی، محسن پورعظیمی، علیرضا پیردهقان، عباس تقدیری، احسان تقی زاده مشهور به تقی زاده میدانی از جمله نامزدان ششمین دوره انتخابات شورای شهر آران و بیدگل هستند.

عباس تقی زاده میدانی، حمید تلک آبادی، علی محمد توحیدی، علی جعفریان، رضا چاقیان، سیدعباس حسینی، سیدحسین حسینی، علی حق پرست، لیلا حکیمیان، محمد خطیب فر، مصطفی خطیب فر، مجید دادخواه، اسماء دهقانی، عباسعلی دهقانی، جواد رحمتی، احمد رزاقی و زینب رمضانزاده از دیگر نامزدان هستند.

محسن رمضانی، علیرضا روحانی، حسن زاهدی، ساسان سامانی، محمدجواد سپهر، محمد شاه میرزایی، احسان شکاری، سعید شخ آرانی، علی اصغر شیره پز، علیرضا شیره پز، محمد صالحی، داوود صباحی، علیرضا صباری فرد، علی محمد صباری فر، محمد عابدین زاده، عباس عاطفی منش، مصطفی عباسی، امیر عباس عسگرپور و محمدعلی عصاری از دیگر نامزدان هستند.

محسن عقیقی، عباس علیزاده مشهور به سرهنگ علیزاده، امیرفاضل بیدگلی مشهور به سعید فاضل، علی فاطمیان، مهدی قدیرزاده، مجید قدیریان، حسینعلی کرباسی، محبوبه کوچکی، حمید گل آرائی، ابوالفضل لقب دوست، مهدی ماهرو، عباس متولی، اکبر مجیدی، سیدمرتضی محسن زاده، مسعود مسعودآبادی، امیر مسلمی نژاد و ابوالفضل مشتاق از دیگر نامزدان هستند.

ابوالقاسم معینی مشهور به حسین معینی، عبدالکریم مفیدی مشهور به مهندس مفیدی، حامد مقابلی، محمدحسین منعمی، حسین ناظمی، حمیدرضا نجارزاده، امید نوذرزاده، محمد نوری و حامد هیزمی از دیگر نامزدان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آران و بیدگل است.

استان فارس

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از آمادگی همه عوامل اجرایی استان برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم خبر داده و اعلام کرده: مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای از اهمیت ویژه‌ای برخورددار است، همانطور که منافع و امنیت ملی، اهداف ترسیم شده امام (ره) و تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت و حضور فعال است.

ستاد انتخابات شهرستان شیراز طی اطلاعیه‌ای اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان شیراز را اعلام کرد که نامزدهای انتخابات شهرهای شیراز شامل 384 داوطلب، شهر جدید صدرا 48 نفر، خانه زنیان 14 و داریان 8 داوطلب هستند.

محمد رضا امیری، رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز پس از اعلام اسامی نامزدهای انتخابات شورای شهر تاکید کرد که هیئت اجرایی شهرستان مستقر در فرمانداری شیراز در اجرای ماده 25  قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ انتشار این آگهی تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی، آماده دریافت شکایات انتخاباتی است.

وی بیان کرد: مسئولان مراکز انتخابات رصد مسائل شعب و حل آن را به طور جدی دنبال کنند تا فرآیند رای‌گیری در روز مقرر راس ساعت مقرر آغاز و تمامی شعب بر خط باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به شرایط خاص شهرستان به لحاظ وسعت و جمعیت، تدارک و پشتیبانی انتخابات را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات دوره قبل با 22 درصد افزایش به 832 شعبه رسیده است و با توجه به تاکیداتی مبنی بر عدم تراکم جمعیت در شعب اخذ رای به دلیل محدودیت‌های کرونایی، برای هر شعبه تا هفت نفر عضو اجرایی در نظر گرفته شده و در سامانه اختصاصی ثبت و مشخص شده‌اند.

فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه معارفه اعضای هیئت اجرایی و مسئولین مراکز یکی از اهداف این نشست به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی‌های لازم در برگزاری انتخابات منظم‌تر بوده است، اظهار کرد: در تمامی شعب اخذ رای یک نفر نماینده فرماندار حضور دارد که از هم اکنون فرایند تقسیم کار و مسئولیت‌ها باید مشخص و اعضا وظایف خود را بدانند تا ماموریت و رسالتی که در برگزاری انتخابات و صحت آن بر عهده است محقق شود.

امیری بیان کرد: آخرین لیست نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و لیست 832 شعبه اخذ رای شهرستان شیراز، از 17 تا 19 خرداد ماه به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه شروع شده و به مدت 20 روز تا 27 خرداد ادامه دارد، عنوان کرد: از بیستم خرداد ماه تبلیغات انتخابات شورا‌های شهر نیز آغاز می‌شود که به غیر از ساز و کار قضایی، کمیته نظارت بر تبلیغات انتخاباتی، متشکل از نمایندگان شهرداری و نیروی انتظامی بازوی اجرایی فرمانداری شیراز خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه 661 صندوق تمام الکترونیک در شهر شیراز آرای انتخابات شورای شهر را دریافت و ثبت می‌کنند، تشریح کرد: با پایان زمان رای گیری و ارسال الکترونیک صورتجلسات و بارگذاری آن در سامانه نتیجه انتخابات شورای شهر محرز و مشخص می‌شود.

استان گلستان

هادی حق شناس استاندار گلستان ‌در خصوص انتخابات پیش رو گفت: فرصت زیادی تا انتخابات باقی نمانده و در تمام انتخابات پس از انقلاب بیگانگان مخالف بودند و تاکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری در انتخابات بوده است.

حق شناس افزود: باید هر کاری که می‌توانیم برای مشارکت حداکثری انجام دهیم زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات یک روز است اما تاثیرگذاری آن سال‌ها ادامه دارد.

وی یادآور شد: در تمام انتخابات‌های گذشته مشارکت مردم استان گلستان از میانگین کشور بیشتر بوده و باید گام‌های موثری برای توسعه برداریم.

استان لرستان‌

باقرپور حسینی دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت  احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر استان لرستان اظهار داشت: از تعداد 234 نفر از داوطلبان شوراهای شهر استان لرستان که صلاحیت آنها در مرحله هیئت اجرایی استان تایید نشده 20 نفر از این  افراد پیش از  ارجاع  به هیئت نظارت استان انصراف دادند و 214 نفر باقی ماندند. 

وی افزود: از مجموع 214 نفر از داوطلبان شوراهای شهر استان که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی استانی تایید نشدند 90 نفر اعتراضات خود را ثبت کردند و اعتراض آنها به هیئت نظارت مرکزی ارسال شد.  

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا  لرستان عنوان کرد: از تعداد 90 نفر که اعتراض آنها به هیئت مرکزی ارسال شد از این تعداد اعتراض 5 نفر پذیرفته شد و اعتراض  مابقی قبول نشد.  

وی بیان کرد: داوطلبانی که اعتراض آنها در هیئت نظارت استانی پذیرفته و تایید صلاحیت شدند براساس  ماده 63 قانون انتخابات بیش از 50 نفر از افرادی که در هیئت  نظارت استانی تایید شده بودند از طرف هیئت نظارت مرکزی رد صلاحیت شدند.

پور حسینی گفت: بالغ بر 50 نفر از داوطلبان شوراهای شهر استان که پس از تایید صلاحیت استانی از طرف هیئت مرکزی رد صلاحیت شدند از امروز به مدت 48 ساعت زمان دارند که  اعتراض خود را براساس مدارک و مستندات ثبت کنند. 

وی در رابطه باآخرین وضعیت  شوراهای روستا استان تصریح کرد: در  هزار و 478 روستا که به حد نصاب رسیدند از تعداد 8 هزار و 298 نفر داوطلب شوراهای روستا استان پس از انصراف تعدادی از آنها،  8 هزار و 45 نفر  باقی ماندند که از این تعداد 7 هزار و 802 نفر تایید صلاحیت شدند. 

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا  لرستان خاطر نشان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان در حوزه هیئت‌های اجرایی و نظارت بخش‌ها به پایان رسیده و افراد رد صلاحیت شده به مدت 48 ساعت حق اعتراض دارند.

استان ایلام‌

سیدصادق موسوی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام تقید ستادهای انتخاباتی  به رعایت قانون را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برگزاری کارناوال‌های خودرویی و استقبال از نامزدهای انتخاباتی در ایلام تخلف انتخاباتی و ممنوع است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت:  تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری نیازمند رعایت قوانین موجود برای برگزاری انتخابات 28 خرداد1400 است و این الزامات به دقت رصد می‌شود.

وی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا در فضاهای تبلیغی و تجمیعی کاندیدهای انتخابات 1400 را مورد یادآوری قرار داد و افزود: ستاد‌های انتخاباتی نباید به محلی برای تجمع بی رویه هواداران بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام برگزاری هرگونه نشست و محفل سخنرانی را منوط به کسب اجازه از دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه دانست و گفت: هرگونه تجمع بدون نظر دانشگاه علوم پزشکی ممنوع و تخلف انتخاباتی است.

موسوی در ادامه به ستادهای انتخاباتی تاکید و توصیه کرد: سخنرانان این ستادها نباید بیشتر از دو ساعت باشد و حداکثر جمیعت حاضر در سخنرانی باید 15 نفر، مناطق نارنجی 20 و مناطق زرد هم 30 نفر و با اطلاع و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی از نامزدها خواست تا با معرفی روئسای ستادهای انتخاباتی خود به فرمانداری‌ها اقدام کنند  و در این ارتباط یادآورشد: آموزش‌های لازم توسط فرمانداری‌ها به روئسای ستادهای معرفی شده داده می‌شود و روئسای ستادها ملزم به رعایت الزامات قانونی هستند.

ا‌ستان مرکزی‌

رئیس وقت هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در گفت وگو خبرنگار تسنیم از این دخالت دولتی‌ها و سواستفاده از اموال دولتی در جریان انتخابات به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: بنابراین ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 و مخصوصا 95 در مرحله دوم انتخابات مشاهده کردیم که کسانی که نباید در انتخابات دخالت داشته باشند این کار را انجام می‌دهند به طوری که این دخالت‌های غیرقانونی در اراک به مرحله‌ای رسید که به صراحت از شورای نگهبان درخواست توقف انتخابات در مرحله دوم را داشتیم  اما شورای نگهبان تدابیری را انتخاب و ابلاغ کردند و انتخابات نیز انجام شد.

وی افزود: در انتخابات اخیر در استان شاهد تخلفات زیادی بودیم و 25 پرونده از 34 نفر از مسئولان استان مسئولان و مدیران کل و برخی روسای دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده و تحویل دستگاه قضایی استان شده است.همچنین 2 پرونده مدیریت ارشد استان مرکزی و فرماندار مرکز استان طبق تعریف قانون به تهران  ارسال شده است.

تقوی خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات تا روز انتخابات در ستاد ‌های انتخاباتی یک فرد خاص تخلفات زیادی صورت گرفت و مدیرانی شرکت کردند و وسایلی را برای ایاب و ذهاب در اختیار افراد قرار دارند.

"حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی" رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به استفاده مدیران و مسئولان از خودروهای دولتی در ایام انتخابات اظهار داشت: استفاده از همه اموال دولتی در جهت منافع شخصی، حزبی و گروهی به ویژه در ایام انتخابات امری ناپسند است.

وی افزود: این اشتباه مشهوری است که می‌گوید هدف وسیله را توجیه می‌کند به همین سبب دادگستری نمی‌گذارد این اتفاق بیافتد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر کسی از اموال دولتی در راستای منافع شخصی، حزبی و گروهی استفاده کند دادگستری با جدیت و قاطع برخورد می‌کند.

انتهای پیام/‌ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد انتخابات شهرستان شیراز داوطلبان شوراهای شهر استان انتخابات شوراهای اسلامی گفت وگو با خبرنگار شوراهای شهر و روستا انتخابات شورای شهر خبرنگار تسنیم نامزدهای انتخابات نظارت بر انتخابات برگزاری انتخابات تبلیغات انتخابات دیگر نامزدان مشارکت حداکثری تأیید صلاحیت استان سمنان صلاحیت شدند استان مرکزی هیئت اجرایی اسلامی شهر صلاحیت شده هیئت نظارت خرداد ماه استان ها اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی انتشار لیست امنا برای دور دوم انتخابات، برخی از اعضای حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما) نسبت به حضور برخی از اعضای این حزب در لیست امنا اعتراض داشته و لیست ۱۶ نفره‌ای مجزا از لیست ائتلافی رزما و امنا منتشر کردند.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن اطلاعیه اعتراضی این افراد به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم
برادران و خواهران عضو حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما)

با توجه به اینکه لیست امنا با همکاری برخی اعضای رزما اعلام شده و در لیست ارائه شده تعدادی افراد که در دوره نمایندگی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شائبه تخلفات مالی درباره آنان مطرح است و به همین دلیل غیر انقلابی و با هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات موجب خدشه در نام و پیشینه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شده‌اند، ما برخی از اعضای شورای مرکزی رزما نسبت به ائتلاف با امنا اعتراض خود را اعلام و لیست شانزده نفره خود را برای دور دوم انتخابات حوزه تهران، ری، اسلامشهر و پردیس منتشر و از مردم انقلابی خصوصا پیشکسوتان دفاع مقدس و جریانات حزب اللهی درخواست می‌کنیم به نمایندگان اصلح و انقلابی اعتماد و رای خود را جهت اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به لیست پیوست بدهند.

محمد سراج
بیژن نوباوه
علیرضا سلیمی
غلامحسین رضوانی
زهره سادات لاجوردی
حسین صمصامی
زهره طبیب زاده
مجتبی زارعی
حسین نجابت
مجتبی رحماندوست
پیمان فلسفی
ابوالفضل ظهره‌وند
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
حسن خجسته باقرزاده
مهدی عسگری
علی اصغر پورمحمدی

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903415

دیگر خبرها

  • کارناوال عظیم خودرویی در حمایت از فلسطین
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی