Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری گفت: سامانه بارشی با وجود گرمای کم سابقه در سیستان و بلوچستان فعال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از دوشنبه شب سامانه بارشی همرفتی در جنوب شرق در سیستان و بلوچستان فعال شده که بارش های آن ممکن است در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و جریان یافتن رودخانه های محلی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی این سامانه بارشی شهرستان های فنوج، قصرقند، نیک شهر، راسک، سرباز، ایرانشهر، بمپور، دلگان، ارتفاعات جنوبی سراوان، سیب و سوران، مهرستان و ارتفاعات شمالی دشتیاری، چابهار و کنارک و ارتفاعات غربی خاش و تفتان را فرا می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اثر مخاطره آمیز فعالیت این سامانه جاری شدن روان آب،  پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه، وزش باد شدید و گردوخاک است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان این که انتظار می رود فعالیت این سامانه حداقل تا جمعه پیش رو ادامه داشته باشد، اظهار کرد: توصیه می شود مردم از اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه های فصلی حتی رودخانه های خشک و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی اضافه کرد: دامداران و کشاورزان از چرای دام در روزهای پیش رو به ویژه در بعدازظهر ها به سبب احتمال برخورد صاعقه در مناطق تحت تأثیر فعالیت سامانه پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید

به گزارش «تابناک»، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد و ممکن است موجب بروز سیلاب شود.

فردا در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

رگبار پراکنده در برخی مناطق جنوبی کشور

همچنین، امروز در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای فردا در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد