Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فستیوال سینمای ایران در شانتیئی، اسامی آثار راه یافته به بخش پایانی و رقابتی فستیوال سینمای ایران در شانتیئی اعلام شد.

پس از انتشار فراخوان، ۵۹ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت براساس آرای هیات انتخاب از میان ۴۶ اثر واجد شرایط هفت ۷ اثر بلند سینمایی برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی این آثار به شرح زیر است:

«مهران» به کارگردانی رقیه توکلی، «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «پیرمردها نمی میرند» به کارگردانی رضا جمالی، «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل، «در میان تپه ها» به کارگردانی محمدرضا کیوانفر، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی.

هیات داوران فستیوال سینمای ایران در شانتیئی شامل افراد زیر خواهند بود:

ابوالفضل جلیلی کارگردان و سینماگر رئیس ایرانی هیات داوران جشنواره، فردریک بونو مدیر سینماتک فرانسه رئیس فرانسوی هیات داوران جشنواره، سارا دِروا سردبیر فیلم فرانسه، کریستف تاردیو دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه، ماری ماسمونتی تولید کننده سینما و رئیس اتحادیه تولید کنندگان مستقل سینمای فرانسه.

در بخش غیررقابتی این فستیوال نیز ۶ اثر با نام‌های «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، «صراحی» به کارگردانی سعید نجاتی، «باغ بی برگی» به کارگردانی غزاله سلطانی، «چله» به کارگردانی داوود خیام، «زندگی لزج» به کارگردانی محسن مهری و روتوش به کارگردانی کاوه مظاهری حضور خواهند داشت. دبیری این بخش جشنواره به عهده حسین نمازی است.

فستیوال سینمای ایران در شانتیئی در ۲ بخش رقابتی فیلم‌های بلند داستانی و غیررقابتی فیلم‌های کوتاه با حضور کارگردانان فیلم‌های بلند در تاریخ چهارم تا هفتم نوامبر سال جاری میلادی برابر با ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در فرانسه و در شهر شانتیئی برگزار می‌شود.

جایزه رسمی و اصلی فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه توسط هیات داوران به فیلم منتخب اهدا و همچنین فیلم برتر از نگاه تماشاگران و فیلم منتخب توسط دانشجویان رشته سینمای دانشگاه سوربن تقدیر می‌شود.

این فستیوال به ابتکار «مرکز ایران و فرانسه» (سمن فرانسوی تاسیس شده در سال ۱۳۹۵) با همکاری شهرداری شهر شانتیئی، مجموعه کاخ اعظم این شهر، شهرداری سانلیس و دانشگاه سوربن فرانسه و نیز حمایت پنج موسسه هنری و شرکت سینمایی از ایران در راستای شناخت سینمای نوین و معرفی کارگردانان مستعد سینمای ایران در عرصه جهانی برگزار می‌شود.

کد خبر 5229934 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: حضور هنر ایران در جهان فرانسه ابوالفضل جلیلی انتخابات 1400 علی مرادخانی تئاتر ایران مسعود بهبهانی نیا مناظره انتخاباتی فیلم سینمایی فیلم کوتاه پیام تسلیت جشنواره فیلم کن شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها حضور هنر ایران در جهان فستیوال سینمای ایران در شانتیئی هیات داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مایک لی، کارگردان کهنه کار فیلم‌های «ورا دریک»، «سالی دیگر»، «رازها و دروغ‌ها» و «الکی خوش» در جشنواره فیلم مدیترانه مالت با جایزه زنبور طلایی برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای تجلیل می‌شود.

این کارگردان ۹۱ ساله که ۷ نامزدی اسکار در کارنامه دارد و نخل طلای جشنواره فیلم کن ۱۹۹۳ را برای فیلم «برهنه» دریافت کرده است، همچنین در یک مسترکلاس جشنواره شرکت می‌کند و با آدریان ووتن، مدیر اجرایی فیلم لندن و کمیسیون فیلم بریتانیا گفت‌وگو خواهد کرد.

جشنواره فیلم مدیترانه اعضای هیات داوران خود را که بخش رقابتی جشنواره متشکل از ۱۲ فیلم از منطقه را قضاوت خواهند کرد، معرفی کرده است.

در مراسم اختتامیه جشنواره که ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود، جوایز زنبور طلایی جشنواره به بهترین فیلم بلند، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، طراحی تولید، اجرای فنی خلاقانه و جایزه ویژه هیات داوران اهدا خواهد شد.

گروه داوری شامل جان اس بیرد کارگردان اسکاتلندی، مارجری سیمکین مدیر بازیگران «آواتار»، پدرو لوکه فیلمبردار «جامعه برف»، ماریو فیلیپ آتزوپاردی کارگردان مالتی-کانادایی، نیتن کراولی انگلیسی طراح تولید «شوالیه تاریکی» و ریچی مهتا کارگردان کانادایی هستند.

امسال دومین دوره این جشنواره از ۲۲ تا ۳۰ ژوئن (۲ تا ۱۰ تیر) در شهر والِتا پایتخت مالت برگزار می‌شود.

کد خبر 6092677

دیگر خبرها

  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری