Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در آیین افتتاح مرحله نخست بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور در مشهد گفت: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست تنها نهاد اجرایی است که خود را موظف به دفاع از محیط‌ زیست به عنوان حقوق حقه نسل‌های آینده می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متاسفانه به محیط زیست نگاه ابزاری می‌شود در حالی که باید هدف و عامل تعالی جامعه باشد افزود: کسانی که سخن از تامین غذا برای ۵۰۰ میلیون نفر در کشور می‌زنند معلوم است که هیچ اطلاعی از ظرفیت و منابع کشور ندارند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، راهبرد اصلی کشور را توسعه پایدار و حفظ حقوق نسل‌های آینده دانست و ادامه داد: موضوعات محیط زیستی و معضلات این بخش باید به دغدغه همگانی تبدیل شود.

کلانتری بیان کرد: در حالی که رهبری سخن از تولید با رعایت ضوابط زیست محیطی می‌زنند برخی صرفا تولید و افزایش آن را ملاک عمل قرار داده و محیط زیست و حفظ آن را نادیده گرفته اند.

او در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کاهش شدت انرژی در کشور تصریح کرد: در ۲۵ سال گذشته شدت انرژی در کشور از ۲۱ به ۲۳ درصد افزایش یافته است و اکنون ایران پس از روسیه دومین کشور هدردهنده انرژی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند در کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این در حالی است که شدت انرژی در کشور عربستان ۱۴ صدم است.

کلانتری با بیان اینکه در هشت ماه گذشته بیش از ۵۰ انتخابات در دنیا برگزار شده که شعار اکثر نامزد‌ها محیط زیست و دفاع از آن بوده است اظهار کرد: در نخستین مناظره انتخاباتی نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور شاهد آن بودیم که کمتر از نیم درصد وقت صحبت‌ها و اظهار نظر‌ها به موضوعات محیط زیست اختصاص یافت که امیدواریم این نقیصه امروز در دومین مناظره جبران شود.

او افزود: تا ۳۰ سال پیش ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر در کشور داشتیم که اکنون این رقم به کمتر از ۹۰ میلیارد مترمکعب رسیده است؛ ۴۰ سال پیش سرانه هر ایرانی از آب شیرین ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بود اما اکنون این رقم نیز به کمتر از هزار متر مکعب رسیده است و در شرایط کنونی ۷۰ درصد مردم با کمتر از ۶۵۰ مترمکعب آب در سال زندگی می‌کنند.

مشهد یکی از پاکترین شهر‌های کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: شهر مشهد ۱۵ سال پیش جزو آلوده‌ترین شهر‌های کشور بود اما امروز با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده به یکی از پاک‌ترین شهر‌های کشور تبدیل شده است این امر نشانگر توجه و آگاهی بیشتر مردم نسبت به حقوق شهروندی و حرکت هدفمند مسئولان شهری به سمت تحقق این حقوق است.

بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد ایجاد شده و مجموعا دارای سه مرحله است که امروز مرحله نخست آن افتتاح شد.

این پروژه به صورت عایق بندی کامل در دو لایه ژئوممبران و ژئوتکستال طراحی شده است که در کنار داشتن هفت حوضچه برای مدیریت شیرابه‌ها، قابلیت گنجایش دفن زباله‌های شهر مشهد به مدت سه سال را دارا است.

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه پایدار هوای پاک محیط زیست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است و همه ما باید برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در پیامی این روز را به دوستداران میهن اسلامی و خلیج همیشه فارس تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مسئله برای تمام هموطنان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان است و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده‌اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقای زیستگاه‌های بی‌بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند. خلیج فارس به لحاظ زیستی یکی از پرتاب‌وتوان‌ترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پرکشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی‌مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده‌اند، به میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.»

کد خبر 749048

دیگر خبرها

  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست