Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، «فاطمه برنا» روز سه شنبه در خصوص برخورد قانونی با گله داران غیرمجاز و فاقد پروانه در مناطق حفاظت شده توضیح داد: برابر قانون چرای دام و تعلیف احشام در مناطق چهارگانه محیط زیست استان ممنوع است، در روزهای گذشته تعدادی گله دار که بصورت غیرمجاز مشغول تعلیف احشام در منطقه حفاظت شده البرزجنوبی بودند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تهران شناسایی و به منظور برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود دام به مناطق حفاظت شده البرز جنوبی، اظهار داشت: با حضور شبانه روزی ماموران و محیط بانان در منطقه، از ورود تعداد زیادی گله دام به داخل منطقه جلوگیری و احشام نیز به خارج از مناطق تحت مدیریت، هدایت شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در خصوص تبعات چرای غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده گفت: در سالهای اخیر با کاهش بارندگی و کم آبی، رستنی ها و پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده ضعیف تر شده است بنابراین خطر چرای بی رویه و غیر مجاز می تواند مخاطرات غیر قابل جبران را برای اکوسیستم منطقه به همراه داشته باشد.

برنا در ادامه با اشاره به بی توجهی بعضی افراد سود جو و فرصت طلب مبنی بر اجاره و واگذاری اراضی ملی به دامداران فاقد پروانه، بیان داشت: براساس گزارشات واصله بعضی افراد سودجو نسبت به اجاره اراضی ملی بعنوان مرتع به دامداران فاقد پروانه چرا اقدام کرده اند و این اقدام قطعا جرم و خلاف ضوابط بوده و در صورت مشاهده و شناسایی با این افراد برخورد می شود.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران کمک و حمایت دهیاران و شورایاران روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده برای کنترل و جلوگیری از ورود دام و گله های غیر مجاز به داخل منطقه را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: براین اساس این موضوع به دهیاران اطلاع داده شده، ضمن اینکه نظارت برای جلوگیری از ورود دام به منطقه و همکاری جدی آنها با محیط زیست مورد انتظار است.  

وی حفظ تنوع زیستی را بعنوان دغدغه ای مهم و اساسی برشمرد و آموزش محیط زیست را برای افراد جامعه در همه سطوح لازم و ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با مساحتی در حدود ۹۱ هزار هکتار، در محدوده شهرستان‌های البرز، تهران و مازندران واقع شده است. این منطقه به دلیل شرایط طبیعی خود و نزدیکی به مراکز حکومتی، همواره مورد توجه حاکمان وقت بوده است به همین جهت این منطقه از سال ۱۳۴۶ خورشیدی، بر اساس مصوبه قانونی شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به عنوان «منطقه حفاظت شده» معرفی شد.

برچسب‌ها شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تخریب محیط زیست شهر تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تخریب محیط زیست مناطق حفاظت شده حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده حفاظت شده البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر

به گزارش خبرآنلاین،در پی ممانعت محیط بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: برابر بررسی به عمل آمده از عطاالله کاویان -مدیر کل محیط زیست استان مازندران- و محمود تقی‌پور - مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله - روز سه شنبه هفته گذشته اداره میراث فرهنگی با مصالح ساختمانی بدون انجام هماهنگی، قصد ورود به منطقه حفاظت شده میانکاله را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی برای انجام هر گونه فعالیت عمرانی در منطقه حفاظت شده باید مجوز داشته باشد، ادامه داد: یک اثر باستانی در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن بر عهده میراث فرهنگی است، اما نیاز است از قبل، مجوزی برای ورود به منطقه گرفته شود؛ محیط بان نیز وظیفه کنترل مجوز را دارند.

محبت‌خانی اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی مجوز ارائه نداده بودند، بنابراین محیطبانان میانکاله از ورود مصالح به منطقه ممانعت به عمل آوردند و با احترام از آنان خواستند که پس از اخذ مجوز نسبت به ورود مصالح به منطقه اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرماندار بندر ترکمن و چند نفر از دریابانی فراجا نیز مراجعه کرده و گفته‌اند با توجه به اینکه میراث فرهنگی دستور قضایی دارد، اجازه ورود آن‌ها داده شود ولی محیط بانان از ورود کارکنان میراث فرهنگی ممانعت کردند چون باید مجوز لازم به آنان ارائه می‌شد.

وی با تکذیب وقوع درگیری بین محیط بانان و کارکنان میراث فرهنگی گفت: بحث جزئی بین طرفین به وجود آمده بود اما درگیری رخ نداده بود. در نهایت آقای تقی‌پور مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برای بررسی بیشتر موضوع به پاسگاه دریابانی محل می‌روند. از آقای تقی‌پور سوال کردم و گفت نیم ساعت در پاسگاه بودیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و در حد صحبت موضوع حل و فصل و قرار شد مجوز لازم از محیط زیست استان گرفته و سپس وارد منطقه شوند چون محیط بانان مجری هستند و مجوزدهنده نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بحث شفاهی بوده و بازداشت و درگیری رخ نداده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بخش‌های مختلف فراجا با یگان حفاظت محیط زیست گفت: به همه استان‌ها سرکشی می‌کنیم و با محیط بانان ارتباط داریم و در همه استان‌ها این هم افزایی و همکاری وجود دارد. سال گذشته حدود ۲۳ درصد کشفیات با همکاری پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، دریابانی و مرزبانی اطلاعات انجام شد و آنها نقش موثری در کشف سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق حیات وحش مانند پرندگان شکاری داشتند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899720

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس