Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:38:01 GMT

دستگیری ۶ نفر شکارچی متخلف در بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۲۴۵

دستگیری ۶ نفر شکارچی متخلف در بیرجند

حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با اعلام اینکه عرصه‌های طبیعی استان به صورت مستمر گشت و کنترل می‌شود گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند راه اندازی شده تعداد ۶ نفر متخلف شکار  دستگیر و ۶ فقره پرونده تخلف در این رابطه تحویل مراجع قضایی شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در برخورد قاطع با متخلفان شکار و پیشگیری از وقوع شکار، تعداد یک قبضه سلاح ساچمه زنی کالیبر ۱۲ غیر مجاز و ۴ عدد تله آهنی کشف و ضبط و به استناد مواد ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید جانوران و پرندگان وحشی و ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

حاتمی بیان کرد: علاوه بر گشت و کنترل مستمر مناطق، تیمار و رهاسازی حیوانات وحشی کشف و ضبط شده، آبرسانی به منابع آبی حیات وحش و لایروبی چشمه ها، مراقبت از تخریب و چرای دام در مناطق حفاظت شده، ایجاد بانک ژن و تهیه نمونه نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند همچنین با اشاره به اقدامات موثری که در حوزه محیط زیست استان و شهرستان بیرجند در حال انجام می‌باشد عنوان کرد:  همچنین از فروردین ماه امسال تاکنون تعداد ۲۳ مجوز احداث و استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی و یک مورد اخطار به واحد صنعتی آلاینده صادر شده است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچی متخلف پرندگان وحشی شهرستان بیرجند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه طی گزارشات و شکایات مردمی واصله به این اداره مبنی بر انتشار بو نامطبوع به خصوص در هنگام شب در منطقه جعفرآباد جنگل شهرستان ورامین، پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و آلایندگی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد، افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه‌های صادره، با اخذ دستور قضائی این واحد آلاینده پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6097110

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر