Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:00:35 GMT

6 واحد تولیدی تعطیل شده در قم احیا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۳۴۲۹

6 واحد تولیدی تعطیل شده در قم احیا شد

ایسنا/قم استاندار قم با اشاره به برنامه ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم برای احیای 38 واحد صنعتی راکد در سال 1400 اظهار کرد: طی دو ماهه نخست سال جاری 6 واحد تولیدی احیاء شده است.

دکتر بهرام سرمست استاندار قم امروز ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت آریاصنعت معصومی تولیدکننده دستگاه های تصفیه آب خانگی در شهرک صنعتی شکوهیه، طرح توسعه ی این واحد صنعتی را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم در حاشیه این بازدید با اشاره به برنامه سه شنبه‌های اقتصادی خود و بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی صنعتی استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در راستای رونق تولید افزود: در سال جاری نیز این برنامه با جدیت پیگیری و در حال انجام است.

وی بازدید از واحدهای تولید دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعات این محصول و همچنین افتتاح مجدد واحد تولید کننده فیلتر تصفیه آب را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در سالجاری برای احیای ۳۸ واحد صنعتی و تولیدی هدف گذاری شده است و بر این اساس و در دو ماه گذشته، تعداد 6 واحد را احیا کردیم و بقیه را نیز به تدریج و طی هفته‌های آینده احیا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های واحدهایی که بازدید کردیم، تکیه بر دانش بومی، خلاقیت و نوآوری کارآفرینان داخلی است.

سرمست، صادرات محوری را از دیگر شاخص‌های واحد تولیدی مورد بازدید عنوان کرد و گفت: محصولات این واحد صنعتی به‌ بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود و این نکته مهمی است که بر تمام کارآفرینان تاکید داریم.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش تولیدکنندگان و صنعتگران استان برای بومی سازی تکنولوژی و صادرات محور کردن محصولات خود خاطرنشان کرد: از صاحبان صنایعی که این ویژگی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند به جد پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به رویکردهای دولت در حمایت از تولید و اشتغال بیان کرد: حمایت از صنایعی که دانش بنیان هستند نیز از اولویت‌های مهم اقتصادی صنعتی دولت دوازدهم به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحد صنعتی واحد تولید واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی در جریان بازدید از غرفه واحد‌های تولیدی استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور که با عنوان ایران اکسپو در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.

او تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت برای حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو، از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده است که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شده است که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

او، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد