Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: تعدادی گله‌دار که به صورت غیرمجاز وارد منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در حال تعلیف احشام بوده‌اند، توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و به منظور برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فاطمه برنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، چرای غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده را یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب زیستگاه‌ها و تهدید جدی برای تنوع زیستی و پوشش گیاهی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره برخورد قانونی با گله‌داران غیرمجاز و فاقد پروانه در مناطق حفاظت شده است، گفت: با توجه به اینکه برابر قانون چرای دام و تعلیف احشام در مناطق چهارگانه محیط زیست ممنوع بوده و متخلفان این حوزه نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، تعدادی گله‌دار که به صورت غیرمجاز وارد منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در حال تعلیف احشام بوده‌اند، توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تهران شناسایی و به منظور برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود دام به مناطق حفاظت شده البرز جنوبی، اظهار کرد: با حضور شبانه‌روزی مأموران و محیط‌بانان در منطقه، از ورود تعداد زیادی گله دام به داخل منطقه جلوگیری و احشام نیز به خارج از مناطق تحت مدیریت هدایت شدند.

"محیط‌بانان" حق شلیک به شکارچیان مسلح غیرمجاز را ندارند!شکار غیرقانونی تهدید سلامت و تولید مثل پرندگان مهاجرشکار آهو در قُرق‌های اختصاصی با مجوز سازمان محیط زیست!

برنا درباره تبعات چرای غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده نیز تأکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مناطق با مشکل کاهش بارندگی و کم‌آبی مواجه بوده و تبعات آن نیز همواره متوجه رستنی‌ها و پوشش گیاهی بوده است، بنابراین خطر چرای بی‌رویه و غیرمجاز می‌تواند مخاطرات غیرقابل جبران را برای اکوسیستم منطقه به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی بعضی افراد سودجو و فرصت‌طلب مبنی بر اجاره و واگذاری اراضی ملی به دامداران فاقد پروانه، گفت: براساس گزارشات واصله، متأسفانه بعضی افراد سودجو نسبت به اجاره اراضی ملی به عنوان مرتع به دامداران فاقد پروانه چرا اقدام کرده‌اند و این اقدام به طور قطع جرم و خلاف ضوابط بوده و در صورت مشاهده و شناسایی با این افراد برخورد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران کمک و حمایت دهیاران و شورایاران روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده برای کنترل و جلوگیری از ورود دام و گله‌های غیرمجاز به داخل منطقه را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: بر همین اساس این موضوع به دهیاران اطلاع داده شده، ضمن اینکه نظارت برای جلوگیری از ورود دام به منطقه و همکاری جدی آنها با محیط زیست مورد انتظار است. 

برنا حفظ تنوع زیستی را به عنوان دغدغه مهم و اساسی دانست و آموزش محیط زیست را برای افراد جامعه در همه سطوح لازم و ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست شکار شکارفروشی سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست شکار شکارفروشی حفاظت شده البرز جنوبی مناطق حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن