Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی با بیان اینکه امسال عارضه یابی و رفع مشکلات ۱۰۰ واحد صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد، از تدوین ۳۷۰ برنامه برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

او افزود: این راهبرد‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی، فراهم کردن زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا، رفع موانع در کارگروه رفع موانع تولید، رایزنی برای جذب سرمایه گذار و تأمین سرمایه در گردش و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز عملیاتی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اظهارداشت: خوشبختانه همه این واحد‌ها آمادگی پذیرش سرمایه گذار و صنعت گران متقاضی را دارند مگر انکه زمین‌های شان تمام شده باشد. در همین راستا تلاش برای راه اندازی شهرک‌های خصوصی نیز در د ستور کار است.

فتوحی با بیان اینکه برخی از این شهرک‌ها در قالب‌های تعاونی یا صنفی در حال راه اندازی هستند، اظهارداشت: مجوز ساخت شهرک‌های خصوصی نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی صادر می‌شود و این شهرک‌ها باید مانند شهرک‌های دولتی کار کنند؛ چرا که همه قوانین و شیوه فعالیت شهرک‌های دولتی و خصوصی براساس قوانین مجلس یکسان است.

او با تاکید بر اینکه مشکلات زیرساختی و کمبود‌های این حوزه یک مسئله کشوری است و تنها مختص فارس نیست، گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، قرارداد‌های خوبی در زمینه واگذاری زمین و انجام سرمایه گذاری در سال گذشته منعقد شد که تقریباً ۴ برابر سنوات قبل بود و از ۱۵۰ قرارداد به حدود ۵۸۰ قرارداد رسیدیم.

فتوحی گفت: در حال حاضر اکثر کسانی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور پیدا می‌کنند برای یک شیفت کاری می‌آیند و در این حد زیرساخت‌های کافی وجود دارد، اما واحد‌های تولید‌ی زمانی که می‌خواهند شیفت دوم و سوم خود را فعال کنند با چالش صادرات مواجه می‌شوند؛ در واقع آن‌ها با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای صادرات و یا واردات مواد اولیه، عملاً چندان امکان توسعه ظرفیت‌های تولید‌ی خود را ندارند.

به گفته او، در حال حاضر ظرفیت و زیرساخت برای توسعه فعالیت‌ها وجود دارد، اما مشکلات دیگری مانند کمبود سرمایه در گردش و حمایت نکردن بانک‌ها برای تأمین این سرمایه و سود بالای تسهیلات بانکی باعث شده عملاً تولید کنندگان نتوانند ظرفیت‌های تولید‌ی خود را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در عین حال باید به کشش بازار هم توجه کرد که چقدر بازار متقاضی این تولیدات هستند؛ چراکه در حال حاضر بخش بسیار زیاد‌ی از مایحتاج و محصولات مورد نیاز مردم از طریق واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی تأمین می‌شود و مازاد تولید آن‌ها باید صرف صادرات شود در حالی که عملاً صادراتی وجود ندارد این واحد‌ها عملاً نمی‌توانند شیفت دوم و سوم خود را راه اندازی کنند.

فتوحی گفت: اگر تحریم‌ها برطرف شود و یا کاهش یابد می‌توان امیدوار بود که شیفت‌های دوم و سوم کارخانه‌ها نیز فعال شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی فارس مانع زدایی و پشتیبانی از تولید عارضه یابی و رفع مشکلات شهرک های صنعتی واحد ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید