Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، این روزنامه افزود: این تنها مزیت دولت حاضر بر دولتهای احتمالی و به قول علما دولت‌های «در تقدیر» نیست. دولت روحانی بر تکنوکراسی و مدیریت مجربی استوار بود که در شرایط بسیار آشفته و عجیبی که پس از دولت نهم و دهم در کشور پیدا شد، توانست سر و سامانی به امور بدهد. 

سامانی که با بزرگترین قرارداد بین‌المللی به نام برجام، در مقابل شش قدرت بزرگ جهان می‌رفت تا مشکل انسداد دیپلماسی و اقتصاد ایران را پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به غیر از دولت ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان و دیگر دشمنان و رقبای میهنمان، کاسبان تحریم در داخل هم به تکاپو پرداختند و در بزرگترین پروژه عقیم‌سازی بانکها، اقتصاد و دیپلماسی، گلوی مردم و کشور را فشردند.

آنان تولید و سرمایه‌گذاری را تضعیف نکردند، بلکه به کلی نابود کردند و رشد اقتصادی ایران، در شرایط رکود تورمی بی‌سابقه‌ای قرار گرفت و توسعه کشور سالبه به انتفاء موضوع شد. 

اینک اگر این کشور را شما هم در اختیار بگیرید، مطمئن باشید پشتوانه مردمی و آرای دولت روحانی و تجربه مدیریت، بوروکراسی و تکنوکراسی این دولت در کنار قدرت چانه زنی سیاسی و مذاکرات بین‌المللی، همواره معتبر خواهد ماند. 

در شرایط پاندمی و انسداد ارزی و بانکی کشور، کدام دولت می‌توانست جلوی گسست اجتماعی و بهداشتی را بگیرد و حتی از فروپاشی اقتصاد و نظام سلامت جلوگیری کند؟ انصاف داشته باشیم، تحریم و کاسبان و اخلالگران و انسداد مالی کل بانکهای ایران و کرونای وارده و منتشره در ایران عزیزمان، به سبب آزمندی و خواسته‌های مالی اقلیتی قدرتمند، هیچ نقشی در مشکلات نداشته و دولت روحانی تمام بارها را بر دوش باید بگیرد و پاسخگوی همان کسبه و آنارشیست‌های فرصت طلب در سایة دولت و دولت در سایه باشد؟ 

صریح بگویم اگر دولتی با حضور ظریف و مرحوم ترکان و زنگنه و جهانگیری و بسیاری دیگر از مدیران مجرب برخاسته از نهادها و شرایط انقلاب نتوانستند کشور را از چاه ویلِ رکود و تورم و رشد معکوس تولید و توسعه بیرون بیاورند، اگر نتوانستند به جنگ فقر بروند و از نابودی اشتغال و بروز نکبت گسترده و زباله گردی و کپرنشینی جلوگیری کنند، اگر با کاهش دارایی و ثروت مملکت، با ترساندن سرمایه‌گذاران خارجی و در اختیار گرفتن پول فروش نفت و چرخاندن هوش و حواس مردم و هزینه افزودن به نام دور زدن تحریم‌ها، جماعتی توانستند در ابوظبی و فجیره و آنتالیا و قبرس و… لانه‌های لوکس و خانه‌های لاکچری و اتومبیلهای شیک بخرند، اینها دنباله شجرة خبیثه خاوری و بابک زنجانی و اکبر طبری و حامیان آشکار و نهان اینان بوده و هستند. همان‌ها که به سفارت و کنسولگری حمله کرده و صندوق‌های بی‌اعتبار را با پول مردم ناپدید کردند. 

اما دست فقط برای کوبیدن بر سر دولت باز است. دیوار کوتاه این دولت که وزیر نفت و خارجه‌اش بسیاری از سرنخ‌های مشکلات را بارها گفته و نشان داده‌اند چنان کوتاه شده که برای نقد روحانی و دولتش، کل درآمد پنج شش میلیاردی سال گذشته را یکی از نامزدها با رقم ۱۳۷ میلیارد دلار تخلیط و تقبیح می‌کند و افق رشد خیالات را چنان می‌گسترد که گویی در سال‌های طلایی نفت فروشی در دوران دولت دکتر احمدی‌نژاد هستیم و در غیاب کاغذپاره‌ای به نام تحریم، پتروپول می‌بارد و نفت به بشکه‌ای ۱۳۵ دلار رسیده…!

کد خبر 606330 برچسب‌ها دولت دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم حسن روحانی مناظره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم حسن روحانی مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت : افتتاح سد در کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : سفر رئیس جمهور به سریلانکا برای افتتاح سدی انجام  شد  که به همت و اتکای دانش نزدیک به ۴۰۰ مهندس ایرانی از چندین سال پیش ساخته آن شروع شده بود.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، مردم سریلانکا از سفر رئیس جمهور کشورمان بسیار خوشحال هستند؛ البته انجام این سفر در شرایط تحریمی، نشان دهنده این است که کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تالکید کرد: یکی از محل‌های مهم برای درآمدزایی و تامین منابع در تمام کشور‌های دنیا، صادرات خدمات فنی و مهندسی است؛ افتتاح سد در کشور سریلانکا نیز توسط مهندسان ایرانی، در همین راستا انجام می‌شود که قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • ببینید | کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟!
  • تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه