Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب‌های «نژادنامه‌ پادشاهان ایرانی‌نژاد» و «‫روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه» منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، کتاب «نژادنامه‌ پادشاهان ایرانی‌نژاد» با گردآوری و تنظیم رضاقلی‌خان‌ هدایت‮‏‫ و با ویراستاری محمدرضا بهزادی و فاطمه دانش‌شکیب در ۲۴۰ صفحه با قیمت ۷۰هزار تومان توسط نشر پرنده منتشر شده که در سایت این نشر با ۲۰درصد تخفیف و با قیمت ۵۹,۵۰۰ تومان‮ عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی این کتاب توسط ناشر عنوان شده است: «نژادنامه‌ پادشاهان ایرانی‌نژاد و سلطنت ایشان پس از ظهور دین اسلام» رساله‌ای است به نظم و نثر در تبارشناسی شاهان ایرانی که به سلاطین ساسانی‌نسب می‌رسیده‌اند. این کتاب را رضاقلی‌خان هدایت در یک مقدمه، هجده طبقه و یک خاتمه تنظیم کرده‌ است.

این کتاب نتیجه‌ پژوهش‌های دودمان‌شناسی امیرالشعرای هدایت، یکی از مورخان نامدار عصر قاجار است و از نخستین کتاب‌های تبارپژوهی و نسل‌شناسی به‌شمار می‌آید.

همچنین کتاب «‫روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه» با ویراستاری الناز بایرام‌زاده و افشین داورپناه در ۳۰۶ صفحه با قیمت ۸۵ هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده و در سایت این نشر با ۲۰درصد تخفیف و با قیمت ۷۲,۲۵۰ تومان عرضه شده است.

‬در معرفی این کتاب توسط ناشر می‌خوانیم: در میان پادشاهان قاجاریه، ناصرالدین شاه تنها پادشاهی است که روزنامه خاطراتش را به رشته تحریر درآورده و سنت خاطره‌نویسی را ارج نهاده است. برای کنکاش در موضوعات دوره قاجار و چند و چونِ قضایا، مطالعات این روزنامه‌ها که شخص ناصرالدین شاه با ذکر جزئیات به شرح وقایع آن پرداخته، کمک بزرگی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان این برهه تاریخی است. در این کتاب که وقایع آبان ١٢٥٥ ه.ش تا فروردین ١٢٥٦ ه.ش است ناصرالدین شاه با قلمی شیرین و جذّاب به روایت جشن صدساله سلطنت قاجار، جنگ روس و عثمانی و شرح برخی از وقایع در دارالخلافه باهره طهران پرداخته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناصرالدين شاه ناصرالدین شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

بیشتر بخوانید: سمیرا حسن‌پور در نقش زن ناصرالدین‌ شاه

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.
دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعدها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228594 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست