Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد تنها ۱۰ روز باقی مانده ‌و روز به روز تنور انتخاباتی در استان‌ها گرم‌تر می‌شود و مردم خود را برای ثبت یک روز به یاد ماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز 28 خرداد تنها 10 روز باقی مانده ‌و روز به روز تنور انتخاباتی در استان‌ها گرم‌تر می‌شود و مردم خود را برای ثبت یک روز به یاد ماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری، توجه ویژه و خاصی نسبت به مقوله بااهمیت و حساس انتخابات داشته و دارند و با تاکید بر حضور گسترده مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز، آنها را به مشارکت در تصمیم‌گیری و امور مهم سیاسی کشور دعوت می‌کنند.

مسئولان ستاد انتخابات تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا در 28 خرداد ماه انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنند تا بار دیگر توطئه دشمنان برای تفرقه‌افنکنی و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رأی با شکست مواجه شود.

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله گزارش‌هایی آخرین اخبار انتخاباتی در سراسر کشور را به استحضار مردم ایران برساند:

استان اردبیل ‌

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل اظهار داشت: مقدمات برگزاری انتخابات امن و سالم در استان فراهم شده و مشکلی در خصوص تامین امنیت و سلامت انتخابات در استان باقی نمانده و درصدد هستیم با اصل بی‌طرفی بتوانیم مردم را در انتخاب فرد اصلح رهنمون کنیم.

وی با اشاره به این که با تدابیر اعضای شورای تأمین امنیت ویژه‌ای برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است، بیان کرد: انتظار می‌رود تمامی مدیران در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و نسبت به برگزاری انتخابات بی‌طرفانه آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هوشیاری و درایت مردم برای انتخاب فرد شایسته در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها اولویت اساسی است و به همین منظور تلاش و جدیت بر این است تا بهترین انتخابات و به صورت باشکوه و منظم برقرار شود.

بهنامجو اظهار کرد: انتظار داریم تا دستگاه‌های اجرایی و مدیران ذی‌ربط همکاری و مشارکت‌های لازم را در راستای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه داشته باشند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشود.

در ادامه بهروز ندایی، رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از تدارک یک هزار و 677 شعبه اخذ رأی در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 5 هزار و 756 نفر از روستا‌ها برای حضور در شورا‌های اسلامی روستا‌ها شرکت کرده‌اند که 3 هزار و 252 عضو اصلی برای شورا‌های روستا انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه آماده‌سازی شده و استان اردبیل با افزایش ده درصدی شعبه‌ها نسبت به انتخابات دوره قبل و یک هزار و 677 شعبه آماده اخذ رای در استان اردبیل بوده که یک هزار و 331 مورد ثابت و 336 مورد سیار در نظر گرفته شده است.

ندایی اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات افراد بیمار و کرونایی نیز تمهیدات لازم به عمل آمده و 12 صندوق سیار با همکتذب دانشگاه علوم پزشکی برای اخذ آرا از افراد بستری و قرنطینه‌های کرونا در بیمارستان‌ها و منازل در نظر گرفته شده تا بتوانیم حضور میلیونی ملت ایران را در پای صندوق‌های رای رقم بزنیم.

علی ملااحمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در ادامه با اشاره به اهداف والای صدا و سیما و رسانه ملی برای تبیین و اطلاع‌رسانی انتخاباتی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا شفاف‌سازی‌های لازم به مردم اطلاع‌رسانی و انگیزه و شور و شوق کافی برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای رقم بخورد.

وی تصریح کرد: رسانه ملی تبلیغات منجسم و گسترده‌ای در خط مشی معین در نظر گرفته و به همین منظور با رعایت اصل بی‌طرفی به دنبال علنی‌سازی اهداف کاندیداها و نقش مردم در تعیین سرنوشت مملکت ایران اسلامی به دنبال دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل رسانه ملی را تریبون آزاد تمامی اقشار موافق و مخالف انتخابات عنوان کرد و افزود: تمام سعی و تلاش ما بر این است که قاب رسانه ملی چشم و گوش مردم باشد و مردم بتوانند به این طریق مشکلات را برطرف‌سازی کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانند.

ملااحمدی به ظرفیت فضای مجازی نیز به عنوان یک اولویت اساسی و مهم اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت حضور حدأکثری مردم در پای صندوق‌های رای بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است و در این زمینه تمام سعی و تلاش ما تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه است.

‌بهروز ندایی رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: مردم استان همواره با مشارکت حداکثری در انتخابات دوره های گذشته پشتیبانی خود را از نظام و دولتمردان اعلام کرده‌اند و در انتخابات پیش رو نیز حضور گسترده در پای صندوق های رای خواهند داشت.

وی افزود: مردم نسبت به عمران و آبادانی استان حساس هستند و با مشاهده اقدامات اساسی در این زمینه  مشارکت حداکثری  در پای صندوق‌های رای دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات مهم توسعه‌ای در استان معیاری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، اظهار کرد: استان اردبیل به برکت نظام جمهوری اسلامی مسیر توسعه را می‌پیماید و در بسیاری از زمینه‌ها از جمله اجرای زیرساخت‌های راه و راه‌آهن، تولیدات صنعتی و طرح‌های کشاورزی و گردشگری از رتبه قابل توجهی در کشور برخوردار است.

معاون استاندار اردبیل به نقشه‌های دشمنان برای دلسرد کردن ملت از نظام و انقلاب اشاره کرد و تحریم‌های ناجوانمردانه را از جمله اقدامات دشمنان برای مایوس کردن مردم ذکر کرد.

ندایی با اشاره به افزایش سه درصدی نامزدهای شوراهای اسلامی روستاهای استان، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها را در عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان با اهمیت دانست.

وی اظهار کرد: استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز است و در مجموع سه هزار و 252 نفر به عنوان شورای روستا و 165 هم به عنوان شورای شهر در این دوره انتخاب خواهند شد.

استان ایلام

الیاس فتاحی رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام ، با اعلام آغاز شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات 28 خرداد 1400 اظهار داشت: 459 هزار و 573  نفر در ایلام واجد شرایط "رای" در انتخابات پیش رو هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به تفکیک جنسیتی واجدان شرایط "رای" در استان ایلام گفت: از این تعداد  225 هزار و 672 نفر زن و 233 هزار و 901 تن مرد هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اعلام آمار واجدان شرایط رای در استان ایلام به میزان مشارکت شهروندان ایلامی در ادوار مختلف انتخابات اشاره کرد و افزود: میزان مشارکت ایلامی‌ها در ادوار انتخابات گذشته بالاتر از 70 درصد بوده است و پیش بینی می‌شود در انتخابات پیش رو میزان مشارکت نیز از نرم قابل قبولی برخوردار باشد.

فتاحی به رعایت قانون  در برگزاری انتخابات قبل و بعد گریزی زد و گفت: برای برگزار کنندگان انتخابات آن چه مهم است میزان مشارکت و اجرای دقیق مقررات و قوانین برگزاری و نظارت بر انتخابات است .

وی پرهیز از جانبداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی، اجرای مر قانون و عدم استفاده از امکانات دولتی تحت هر عنوان به نفع یا ضرر کاندیدها را خط قرمز در برگزاری انتخابات خرداد 1400 در استان ایلام عنوان کرد و گفت: آنچه مهم است عمل به قانون، برگزاری امن انتخابات است و دستگاه‌های ناظر به جد این موارد را رصد خواهند کرد.

ختم سخنان رئیس ستاد انتخابات استان ایلام آن بود که گفت: برگزار کنندگان انتخابات خرداد1400 بر صحت ، سلامت و امنیت انتخابات عمل خواهند کرد و از مردم انتظار حضور پرشور و دشمن شکن دارند.

استان هرمزگان

علی رئوفی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: خوشبختانه تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در 28 خرداد اندیشیده شده و تمهیدات لازم فراهم شده است لذا استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد.

وی افزود: اقلام، لوازم و تجهیزات مورد نیاز برگزاری انتخابات در سطح استان هرمزگان از جمله تعرفه‌ها و صندوق‌های اخذ رای به منظور برگزاری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا مهیا شده و هم اکنون عملیات ارسال آن به فرمانداری‌های سطح استان شروع شده و در حال انجام است.

رئوفی بیان کرد: با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها در هیات‌های نظارت شهرستانی و مرکزی در مجموع افراد احراز صلاحیت شده برای رقابت در کرسی‌های پارلمان‌های شهری 45 شهر استان هرمزگان 679 نفر هستند و اسامی نهایی آنها نیز به فرمانداری‌های سطح استان ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تاکید کرد: در بحث انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان نیز در مجموع 1321 روستای استان هرمزگان پس از پایان بررسی‌ها 7 هزار و 795 نفر توانستند مجوزات لازم برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستاها را اخذ کنند.

رئوفی تاکید کرد: تبلیغات پیش از زمان و موعد مقرر تخلف است و کاندیداها این مسئله را مورد نظر داشته باشند.

در شهرستان بندرعباس 179 نفر، شهرستان میناب 79 نفر، شهرستان بندرلنگه 77 نفر، شهرستان قشم 70 نفر، شهرستان بستک 51 نفر، شهرستان رودان 48 نفر، شهرستان بندرخمیر 34 نفر، شهرستان پارسیان 29 نفر، شهرستان سیریک 28 نفر، شهرستان حاجی آباد 23 نفر، شهرستان بشاگرد 23 نفر، شهرستان ابوموسی 19 نفر و در شهرستان جاسک 19 نفر تایید صلاحیت شده‌اند. 

شهرستان کاشان

125 نامزد از نامزدان ثبت نام شده ویژه شورای شهر کاشان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند و اسامی آنان امروز از سوی فرمانداری کاشان منتشر شد.

مجتبی آبام، محمد ابراهیمی، علیرضا ابراهیمی، علی احتشام مشهور به احتشام کاشانی، امیرحسین احمدی، سعید احمدی، عباس اخوان، ابوالفضل آرامش، علی اصغر آرامش، مهدی آرمیده، مهدی آریا، بهروز اسمعیل پور، حسین اسمعیلی، مسعود افشاری مفرد، عباسعلی اکبرزاده مرشدی از جمله نامزدان هستند.

سیدمحمد امامت، امیر ایزدپناه، حسینعلی بارفروش، زهرا باغبان، امیرحسین باغشیخی، حسین باغشیخی، محمد باغشیخی، مصطفی باغشیخی مفرد، مهدی باغشیخی مفرد، علی باقری، ابوالفضل بحری پور، رضا براتی، محمد برزی، امیرحسین بلندی کاشانی و سیدابوالفضل بنی حسینی، حمیدرضا بهرامیان، مهرداد بهزادنیا، احمدرضا بهمنی، عفت پدرام فر، علیرضا پوران، حسینعلی پورمدنی و ابوالفضل پورمهر از دیگر نامزدان شورای اسلامی شهر کاشان هستند.

سیدمحمدباقر پورموسوی، سیدمهدی پیغمبرزاده، مجتبی تدین، حمیدرضا تقیان، عباس جامعی، سید اکبر جلال زاده مشهور به رضوی، خلیل اله جوادی، مصطفی جوادی مقدم، جواد جوانی، جواد حاجی قدیری مشهور به قدیری، حسین حسینی نژاد، محمدرضا حیدری، حسین حیدریان، سیداصغر خادم، معین خادم پور و علی خدابخشی از دیگر نامزدان هستند.

مجید دانشیار، محمدرضا داور، علیرضا ذراتی، رضا رسول زاده، علیرضا رسولیان، حسین زاهدی، سیدحسن ساداتی، مصطفی سپاسه، مجید سربلوکی، عباسعلی سعیدی پور، مهدی سقاپولادی، الهام سادات سیداسمعیلی، حسن شبانی زاده، مصطفی شیخی، سیدعلی صالحی، مهدی صدوقی، علیرضا صمدیان، مهدی صیادی، سعید طالعی، احمدرضا طحانی، حسین عابدی‌ و احسان عالمی نیز از دیگر نامزدان هستند.

میثم عباسی مقدم، علیرضا عرب بیگی، مجید عرب فرد،داود علیخانی،محمد حسین عمرانی،خلیل غزلاوی،مهسا غلامی پور، امیر حسین فتاح،محسن فخری،محمد علی فرجی،لیلا فروزانفر ،مهرداد فلاحی،محمد قنبری،ابوالفضل قندچی،مهدیه قیصری،محمدرضا قیومی و هادی کاشانی نژاد از دیگر نامزدان هستند.

مقدادکاظمی، امیر کردمیل، مصطفی کردمیل، حمید رضا کوچکی،احسان گیو،مرتضی مجاهدی،هادی محبتی،جعفر محبوبی،امیر حسین محتشمی پور،محمدرضا محمد علی زاده، غلامرضا محمدی، مهدی مرادی غفار، علی مرسولی، ملک ارسلان مسعودی، ماشاالله مشکینی و سامان معظمی گودرزی از دیگر نامزدان هستند.

علیرضا مفرح، مرتضی مقدسیان فرد، حجت اله ملکوتی شاد، سیدمحمد مهدوی اصیل، مهدی نادعلی، مجتبی ناصری، عباس نیکخواه، سیدرضا هاشمی، علی هاشمی طاهری، حسن هیزمی، سیدجواد واجدی، مرتضی والی زاده و ابوالفضل وطن دوست از دیگر نامزدان هستند.

استان یزد

محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  یزد  با اشاره به ضرورت و اهمیت فراهم کردن شرایط و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 1400، اظهارداشت: تقریبا 20 هزار نفر در استان یزد در حال فراگیری آموزش‌های لازم برای اجرای انتخابات صحیح و سالم در استان یزد هستند تا انتخابات در صحت، سلامت و اشرافیت کامل بر قانون انجام شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: همچنین برای جمع آوری آرای افراد و بیماران مبتلا به کرونا، بیماران حاضر در بیمارستان‌ها، سالمندان، افراد حاضر در مراکز اقامتی و پادگان‌ها، کادر بهداشت و درمان و دیگر افردی که قادر به ترک محل کار خود برای رای دادن در روز انتخابات نیستند تدابیری اندیشیده شد.

وی گفت: به همین منظور و در راستای اجرا صحیح حقوق همه آحاد جامعه 432 شعبه سیار شهری و روستایی در استان یزد در نظر گرفته شده، که از این تعداد 231 شعبه سیار اخذ رای شامل 46 شعبه سیار شهری و 185 شعبه سیار روستایی برای جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: همچنین 201 شعبه سیار شهری و روستایی برای جمع آوری آرای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

شاه حسینی با اشاره به اینکه 1487 شعبه ثابت شهری و روستایی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 28 خرداد، پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بیشترین تعداد شعبه اخذ رای متعلق به شهرستان یزد و کمترین تعداد شعبه متعلق به بهاباد است.

وی گفت: در مجموع 1919 شعبه اخذ رای در استان یزد پیش بینی شده است که از این تعداد، 966 شعبه جهت جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و 953 شعبه جهت جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای کار انتخابات در استان در 10 شهرستان و 21 بخش هیئت‌های اجرایی مربوطه تشکیل شدند که در شهرستان‌های استان مسئول برگزاری انتخابات هستند و خوشبختانه همه فرآیندهای ثبت‌نام انتخابات در زمان مقرر انجام و صلاحیت‌ها هم انجام شده است و فردا 19 خرداد ماه آمار نهایی و قطعی نامزدهای اعلام می‌شود و تا پایان ساعت اداری فردا باید اسامی قطعی منتشر شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: همچنان 632 نفر نامزد قطعی شورای شهر و 2800 داوطلب شورای روستایی داریم که فردا اگر افزایش تعداد افراد صلاحیت شده داشتیم اعلام می‌شود.

وی افزود: در ستاد انتخابات استان یزد 11 کمیته و کارگروه داریم، که در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های مربوط به انتخابات را در سطح استان را انجام می‌دهند، بر مسائل انتخابات نظارت دارند، از جمله این کمیته‌ها؛ کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته حقوقی، کمیته پشتیبانی، کمیته استعلامات، کمیته امنیتی و موارد دیگر است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ریاست جمهوری دو معقوله مجزا هستند، تبلیغات ریاست جمهوری 20 روز است که شروع شده و تا 26 خرداد ماه ادامه دارد، تبلیغات شوراها فقط 20 تا 26 خرداد امکان دارد، با توجه به اینکه در مورد تشکیل ستاد، زندگی‌نامه نامزد شوراها، نوع عکس، تراکت، بنر و موارد با نامزد ریاست جمهوری قواعد متفاوتی دارد افراد مطالعه درست نسبت به قوانین داشته باشند.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: نامزدها با توجه به قانون تبلیغات در انتخابات شوراهای شهر و روستا، نحو و نوع تبیلغات را رعایت کنند، تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی و حقیقی قبل از موعد ممنوع است، به تعدادی از نامزدها در این مورد تذکر دادیم اما برخی بر این تخلف اصرار دارند که لازم است به دو نکته توجه داشته باشند که در آینده قرار است به عنوان نهاد قانون‌گذار محلی فعالیت و خدمت کنند اگر قرار باشد کار خود را با تخلف شروع کنند قطعا در آینده قانون‌گذار خوبی نخواهند بود.

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است که اگر کسی بر تخلف اصرار داشته باشد توسط ستاد انتخابات، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، کمیته حقوقی و هیئت‌های نظارت گزارش‌هایی تهیه می‌شود و به محاکم قضایی ارسال می‌شود پس جای گله نباشد و افراد توجه داشته باشند خوشبختانه استان یزد کمترین تخلف را در این بخش دارد.

شاه حسینی گفت: کرونا بر همه چیز تاثیر گذاشته و قطعا در انتخابات این موضوع وجود دارد که برای تبیلغات در ریاست جمهوری و شوراها، دستورالعمل، آیین نامه و پروتکل‌های بهداشتی خاصی پیش‌بینی شده است، ورزشگاه‌های رو باز برای کاندیداهای ریاست جمهوری آماده می‌شود، که اگر احیانا قصد سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها داشتند فراهم شده است، البته باشگاه‌ها با ظرفیت کمتر و در حدود یک هشتم جمعیت را پذیرش می‌کنند.

وی اظهار داشت: هر گونه تجمعی برای انتخابات شوراها و ریاست‌های جمهوری تابع قوانین ستاد ملی کرونا است و باید قبل از هر گونه برنامه تجمعی با ستاد انتخابات در فرمانداری و بخشداری هماهنگی صورت بگیرد و تعداد و محل تجمع اعلام شود و مجوز بگیرند.

ا‌ستان لرستان ‌

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات استان لرستان در حاشیه بازدید از هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا در شهرستان دلفان به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه اشاره کرد و اظهارداشت: استان لرستان آماده برگزاری انتخابات سالم و پرشور ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان لرستان بستر مناسب برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است افزود: در استان لرستان هزار و 871 شعبه اخذ رای آماده انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان به اصل قانون‌مداری و سلامت انتخابات و بی طرفی مجریان و ناظرین و برگزار کنندگان انتخابات اشاره و عنوان کرد: همان‌طور که در انتخابات گذشته اصل بی‌طرفی، قانونمداری و سلامت انتخابات رعایت شده است این اتفاق در انتخابات پیش رو نیز رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: از مردم استان می‌خواهیم با حضور حداکثری، هوشمند و آگاهانه خود در 28 خرداد ماه در پای صندوق‌های اخذ رای در تداوم، استمرار و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری مشارکت فعال داشته باشند.

ثمینی تصریح کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات به مردم این قول را می‌دهیم که به طور حتم انتخاباتی در مدار قانون با بی طرفی کامل، با سلامت و امنیت لازم در استان برگزار کنیم.

استان‌ زنجان

‌رضا جمالی مسئول بسیج رسانه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد ماه اظهار داشت: انتظاری که از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان داریم این است که مردم و تمام اقشار جامعه را به حضور حداکثری مردم در انتخابات دعوت کنند. هرکسی دلش برای ایران می‌تپد باید علاوه بر حضور خود، اطرافیانش را به حضور در انتخابات دعوت کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی نقش بسیار تاثیرگذاری در پرشور کردن انتخابات دارند، گفت: تمام رسانه‌ها با هر گرایش سیاسی و یا مستقل وظیفه دارند که مردم را به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای دعوت کنند. همینطور رسانه‌ها وظیفه دارند در مقابل هجمه رسانه‌های معاند ایستادگی کنند و شایعاتی که آن‌ها در موضوع مسائل مختلف کشورمان بیان می‌کنند را بین آحاد جامعه تبیین کنند.

مسئول بسیج رسانه استان زنجان از برگزاری نشست بصیرتی و روشنگری برای اصحاب رسانه استان زنجان در اردوگاه شهید باکری خبر داد و گفت: در این نشست از رسانه‌ها درخواست خواهیم کرد با تعامل با یکدیگر و همینطور هم‌افزایی، مردم را به حضور در انتخابات 28 خرداد ماه دعوت کنند. اصل برای ما حضور حداکثری و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: فعلا زمان قطعی این نشست مشخص نشده ولی قطعا تا چند روز آینده این اردو برگزار خواهد شد و تمام فعالان رسانه با هر گرایش سیاسی و یا مستقل می‌توانند در این نشست شرکت کنند. ما معتقدیم که اصحاب رسانه بسیار در زمینه دعوت مردم به حضور پرشور در جامعه تاثیرگذار هستند. فرقی نمی‌کند با چه بینش و گرایش سیاسی باشیم مهم این است که همه در این انتخابات شرکت کنیم چرا که کشور پهناور ایران برای همه ما است.

جمالی در پایان به تغییر زمان برگزاری جشنواره ابوذر در زنجان اشاره کرد و گفت: امسال جشنواره ابوذر برخلاف سال‌های گذشته قرار است در 21 دی ماه برگزار شود. امیدواریم یک جشنواره قوی همراه با آثار خوب و با کیفیت را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دبیر ستاد انتخابات استان یزد رئیس ستاد انتخابات استان حداکثری مردم در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات سالم برای برگزاری انتخابات اسلامی شهر و روستا انتخابات شورای اسلامی گفت وگو با خبرنگار پای صندوق های رای انتخابات پیش رو انتخابات شوراها نظر گرفته شده پیش بینی شده مشارکت حداکثری استان هرمزگان حوزه انتخابیه جمع آوری آرای استان اردبیل حضور حداکثری میزان مشارکت استان لرستان اسلامی روستا استان یزد برای برگزار برگزار کنند استان ایلام برای انتخاب داشته باشند 28 خرداد رسانه ملی شعبه سیار سطح استان فراهم شده شاه حسینی خرداد ماه شعبه اخذ رسانه ها استان ها بی طرفی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند