Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی حیدری، گوینده خبر، مصاحبه کننده و مجری برنامه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که این روزها به عنوان مجری مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مهمان مخاطبان است؛ ۲۷ خردادماه ۱۳۴۷ متولد شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی حیدری، مجری و گوینده خبری صدا و سیمای ایران که سابقه اجرای مناظرات انتخاباتی صدا و سیما و برنامه گفت و گوی ویژه خبری را نیز در حیطه فعالیت‌های خود داشته است، این روزها اجرای برنامه مناظره انتخاباتی شبکه یک سیما را با حضور نامزدهای انتخاباتی (آقایان رئیسی، زاکانی، قاضی زاده هاشمی، مهر علیزاده، رضایی، همتی و جلیلی) بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیوگرافی مرتضی حیدری

مرتضی حیدری ۲۷ خرداد ماه ۱۳۴۷ در محله سه راه آذری تهران چشم به جهان گشود. او مجری، گوینده و مصاحبه کننده خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. وی دارای لیسانس رشته فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فوق لیسانسMBA از سازمان مدیریت صنعتی و فارغ التحصیل دکترای رشته مدیریت از فرانسه است.

مرتضی حیدری به ورزش کوهنوردی علاقه دارد. وی علاوه بر کار اجرا، گاهی مشاوره و نویسندگی نیز انجام می‌دهد و در مراسم‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها به عنوان مجری حضور دارد.

خانواده مرتضی حیدری

مرتضی حیدری فرزند یک خانواده هفت نفری است که سه خواهر و یک برادر دیگر هم دارد.

مهاجرت مرتضی حیدری

خروج حیدری در سال ۱۳۸۸ از ایران، بحث داغ خبری آن روزها شد و توجه بسیاری از رسانه‌های ایرانی را به خود جلب کرد که البته با اعلام او در یک مصاحبه تلویزیونی مبنی بر آنکه قصد او ادامه تحصیل و بازگشت به ایران بوده است، این شایعه تکذیب شد.

فعالیت رسانه‌ای مرتضی حیدری

حیدری، مجری با سابقه صدا و سیما بعد از پایان دوران سربازی با دیدن اطلاعیه‌ای در مجله سروش توانست در سال ۱۳۷۴ به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کند. وی از سال ۱۳۷۵ به کار اجرا و گویندگی رادیو و در سال ۱۳۷۷ به اجرای برنامه‌های علمی – خبری پرداخت. مرتضی حیدری از جمله مجریان شناخته شده ایران است که از سال ۱۳۷۸ در حیطه اجرا و گویندگی وارد صدا و سیمای ایران شد.

این مجری با سابقه ایران، معروف شدن خود را مدیون اجرای برنامه گفت و گوی ویژه خبری در شبکه دو سیما است که با ایده خود او در سال ۱۳۷۸ با نام «گفت و گوی خبری» روی آنتن شبکه دو سیما رفت و سپس با تغییر اسامی، این برنامه با نام «گفت و گوی ویژه خبری» برگزیده و شناخته شد. مرتضی حیدری اعتبار کاری خود را مدیون اجرای این برنامه می‌داند. برنامه گفتگوی ویژه خبری، صرفاً یک مصاحبه نبود و در این برنامه، طرفین حضور داشتند و در مورد موضوعی خاص با یکدیگر بحث می‌کردند. گاه مرتضی حیدری خود به جای مهمان غایب، از جانب او صحبت می‌کرد.

مرتضی حیدری پس از سال‌ها اجرا در شبکه دو و وقفه سه ساله، در سال ۱۳۹۴ گویندگی اخبار شبکه یک تلویزیون و اجرای برنامه پایش را برعهده گرفت. علاوه بر آن، سابقه اجرای برنامه مناظرات انتخاباتی در کارنامه این مجری تلویزیون به چشم می‌خورد. حیدری کارمند معاونت سیاسی صدا و سیمای ایران است که با اجرای مناظرات انتخاباتی شهرت پیدا کرد.

ازدواج مرتضی حیدری

مرتضی حیدری در ۴۵ سالگی ازدواج کرد. او که سال‌ها با مادر خود زندگی می‌کرد، علت تأخیر در ازدواج خود را صبر برای اتمام تحصیل بیان کرده است. حیدری در سال ۱۳۹۲ با دکتر زهره کاظمی، بانویی از سرزمین سیستان و بلوچستان زندگی مشترک خود را آغاز کرد.

تجرد وی زمانی مشخص شد که چند سال پیش، رئیس جمهور وقت در مصاحبه زنده تلویزیونی از حیدری خواست ازدواج کند.

همسر مرتضی حیدری، زهره کاظمی

دکتر زهره کاظمی، متخصص سرطان زنان است که اعتقاد دارد ازدواج او با حیدری به پیشرفت و موفقیت‌های او در حیطه زندگی و تحصیل کمک زیادی کرده است. این زوج جوان در سال ۱۳۹۲ مهمان برنامه عیدانه شبکه یک سیما بوده‌اند.

افتخارات مرتضی حیدری

دکتر حیدری دارای رکورد بالای دو هزار و پانصد برنامه متوالی شبانه در طی هفت سال بدون یک شب توقف برای اجرای برنامه گفت و گوی ویژه خبری است که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. البته باید توجه داشت که سابقه گفت و گوی این مجری صدا و سیما با رئیس جمهور در کارنامه درخشان حیدری، افتخار دیگری است که او در دوران فعالیت خود دارد.

واکنش مرتضی حیدری به شوخی فضای مجازی با سوالات مناظره

مجری مناظره‌های انتخاباتی در واکنش به منتشر شدن محتوایی در فضای مجازی، تحت عنوان مجموعه سوالات مرتضی حیدری طی ۱۰ دوره، عنوان کرد: نمک فضای مجاز به همین چیزهاست؛ هنوز که ۱۰ دوره نشده است.

کد خبر 499249

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چه کسی عکس مناظره مناظره انتخاباتی مجری مناظره های ریاست جمهوری مرتضی حیدری مرتضی حیدری مجری مرتضی حیدری مناظره انتخابات واکنش مرتضی حیدری به شوخی فضای مجازی با سوالاتش مجری گری مرتضی حیدری مرتضی حیدری اجرای مناظره ها واکنش مرتضی حیدری به شوخی ها در فضای مجازی برنامه های مرتضی حیدری ازدواج مرتضی حیدری پخش مناظره های انتخاباتی از شبکه های صداوسیما مناظره های انتخاباتی صدا و سیما مناظره های انتخاباتی مجری مناظره انتخاباتی کیست مناظره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت و گوی ویژه خبری اجرای برنامه مرتضی حیدری برنامه گفت صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه از اواخر هفته گذشته ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه در صدا و سیمای آذربایجان شرقی کلید خورده است، پیش بینی کرد: حدود یکهزار دقیقه برنامه از نامزدها در این مرحله تولید و در شبکه استانی سهند پخش شود.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: علاوه بر تولید سه مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه میانه و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه شبستر بین نامزدها تولید و پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، ۱۳ کانال سهم آذربایجان شرقی بود که در ۱۳ حوزه انتخابیه در مجموع ۶۵۸ برنامه در هفت محور با حضور تعداد ۹۴ نامزد از مجموع ۱۶۸ کاندیدای ثبت نام شده، برنامه ضبط شد.

رضایی با اشاره به موفقیت صدا و سیمای مرکز در تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در دور نخست انتخابات مجلس، یادآور شد: در حالی که آذربایجان شرقی از نظر کثرت نامزدها در دور اول انتخابات، بعد از اصفهان رتبه دوم را داشت، اما با ضبط و پخش ۹۸ مناظره تلویزیونی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6090977

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی