Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@04:18:04 GMT

کشف سه هزار دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۵۴۰۶

کشف سه هزار دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز

ایران اکونومیست- سخنگوی صنعت برق گفت: در اوج گرمای شدید بوشهر، ۹۶ دستگاه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال کشف و جمع آوری شدند که با این تعداد، در یک هفته گذشته بیش از ۳ هزار دستگاه ماینر استخراج غیرمجاز رمز ارز، شناسایی و جمع آوری شد.

به گزارش  وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی » افزود: این ۹۶ دستگاه ماینر که با استفاده از برق غیرمجاز در حال استخراج رمز ارز بودند، پس از دریافت گزارش‌های مردمی کشف و جمع آوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برق مصرفی این مراکز به اندازه مصرف بیش از یکهزار خانوار در منطقه معتدل است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: جای این پرسش باقی است درمنطقه ای که هوا بسیار گرم و به خرما پزان مشهور است، فعالیت این دستگاه ها چه توجیهی جز سوء استفاده از حقوق سایر مشترکان دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: اگر برق این مراکز قطع نمی شد، بیش از صد خانوار بوشهری باید گرما را در خاموشی سپری می کردند.

وی در عین حال از همه هموطنان خواست تا در صورت مشاهده افراد یا مراکزی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز یا هر فعالیت دیگری استفاده می کنند، موارد را از طریق سایت سمات به آدرسhttps://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همکاری نیز بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا پیشتر «رضا خشنودی» معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با ارسال نامه‌ای ۴ بندی خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، با اشاره به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق، خواستار برخورد قاطع آنان با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و همکاری با وزارت نیرو شد.

در این نامه همچنین با اشاره به مصوبه های شورای عالی امنیت ملی و هیات وزیران آمده است: با عنایت به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و ضرورت مدیریت مصرف و نظارت بر حسن اجرای دستورهای صادره در این خصوص، حسب مصوبه های شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی قضایی و توجه به اعلام رئیس جمهور محترم در جلسه مورخ ۵ خرداد هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارزها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریورماه امسال و همچنین هماهنگی به عمل آمده با سازمان بازرسی کل کشور در جهت جلوگیری از قطع مکرر برق و تبعات زیانبار اقتصادی و اجتماعی و نیز نارضایتی عمومی هموطنان، شایسته است نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی بعمل آورند.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استخراج رمز رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز