Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@21:04:19 GMT

تحویل نهمین محموله اسپوتنیک وی به سفارت ایران در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۵۸۵۸

تحویل نهمین محموله اسپوتنیک وی به سفارت ایران در مسکو

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، با احتساب این تعداد واکسن تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دوز به ایران تحویل داده شده است.

ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه پارسال میان دو طرف امضا شد، اواخر فروردین نیز  قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر را امضا و نهایی کردند که  براساس آن قرار است در سال جاری به ایران ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با ارسال محموله‌های واکسن، طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران وارد مرحله اجرایی شده و تاکنون دو شرکت ایرانی، سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

واکسن روسی اسپوتنیک وی در ۶۴ کشور جهان ثبت شده است که جمعیت کلی آنها سه میلیارد نفر برآورد می‌شود. بیش از ۳۰ کشور در حال حاضر واکسیناسیون گسترده را با این واکسن آغاز کرده‌اند.

محققان موسسه سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و مؤسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا، ۳۰ فروردین اعلام کردند یافته‌های جدید از مطالعه واکسن روسی «اسپوتنیک وی» بر روی سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نفر نشان می‌دهد که اثربخشی این واکسن کرونا ۹۷.۶ درصد است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم