Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:46:27 GMT

پوشش برنامه های دهه کرامت توسط 15 شبکه ماهواره ای

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۰۵۵

پوشش برنامه های دهه کرامت توسط 15 شبکه ماهواره ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مهدی احمدی که امروز در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت سخن می گفت با بیان این که دهه کرامت امسال به دلیل همزمانی با ایام تبلیغات انتخاباتی با دهه کرامت سال های قبل تفاوت دارد اظهار امیدواری کرد مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) با رعایت همه جوانب و بدون تلخ کردن ذائقه مردم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قطعا حضور مردم در پای صندوق های رأی، عمل به سیره حضرت فاطمه معصومه (س) و سبب تثبیت پایه ها و رشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت سپس به شعار امسال دهه کرامت با عنوان «گره گشایی به سبک اهل بیت (ع)» توجه داد و گفت: این شعار در ادامه شعار سالانه «خدمت کریمانه» انتخاب شده است و می تواند ناظر به ابعاد و سطوح مختلف گره گشایی از کار مردم باشد که البته این ابعاد مختلف در شعار هر یک از روزهای دهه کرامت نیز مورد توجه خواهد بود.

احمدی با اشاره به این که ۳۲ نهاد مختلف در اجرای برنامه های بزرگداشت دهه کرامت مشارکت دارند افزود: مناجات خوانی، اجرای برنامه ویژه آذری زبانان، سخنرانی های معارفی توسط استاد شیخ حسین انصاریان و همچنین راه اندازی ۲۰۰ کاروان شادی در استان های مختلف کشور از جمله برنامه های دهه کرامت در سال جاری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رونمایی و پخش برخی نماهنگ ها، کلیپ ها و سرودها به زبان های مختلف، تولید ۱۵ سخنرانی برای پخش از شبکه های دو و سه سیما، اجرای برنامه «فدای دخترم» در همه استان ها، برگزاری کارگاه هنری و تولیدات رسانه ای و همچنین برپایی نمایشگاه «بانوان و انتخابات» در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر، بخش دیگری از برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در سال جاری خواهد بود.

وی با بیان این که ۱۵ شبکه ماهواره ای و همچنین رسانه های داخلی، برنامه های بزرگداشت این دهه را از حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) پوشش می دهند یادآور شد: تمام نهادهایی که برنامه هایی با محوریت این مناسبت و روز دختر دارند می توانند از ظرفیت شبستان حرم مطهر برای اجرای برنامه های خود استفاده کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه برپایی مسابقه روزانه حدیث کرامت و همچنین محفل روزانه شعر فاطمی در مقبره پروین اعتصامی در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر را از دیگر برنامه های بزرگداشت این دهه دانست و گفت: جشن خانوادگی «نسیم کرامت» نیز در هر شب از این دهه از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود.

وی در عین حال از آغاز برنامه حلقه های قرآنی در حرم مطهر و در روزهای دهه کرامت خبر داد و بیان داشت: پویش نذر قلم و همچنین برگزاری وبینار با موضوع شخصیت و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) از دیگر برنامه های بزرگداشت این دهه است.

احمدی همچنین به رایگان بودن بازدید از موزه حرم مطهر در سالروز میلاد حضرت بانوی کرامت (س) و همچنین سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) توجه داد و اضافه کرد: بازدید از این موزه در سایر روزهای دهه کرامت به صورت نیم بها خواهد بود.

وی رونمایی از تابلوی خوشنویسی القاب حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین برخی کتب درباره شرح زیارتنامه و زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (س) را از دیگر برنامه های بزرگداشت این دهه عنوان کرد و گفت: برنامه های مختلفی در این دهه به صورت زنده و ضبط شده از طریق شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در پاسخ به سوالی درباره روند تولید فیلم و سریال حضرت معصومه (س) نیز گفت: فیلمنامه این اثر برای بررسی محتوایی در اختیار آیت الله احمد عابدی است تا إن شاء الله پس از پایان بررسی مراحل دیگر تولید پیگیری شود.

وی در این باره افزود: ویژگی این فیلم و سریال، کار مطالعاتی زیاد انجام گرفته درباره آن است، ضمن آن که چهره حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در این اثر نمایش داده نمی شود.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: کرامت اهل بیت حضرت فاطمه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه دهه کرامت اجرای برنامه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تأکید ما بر مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت است و باید کاری صورت گیرد که بیرق دهه کرامت توسط خود مردم بر سر در هر خانه نصب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به گل‌آرایی ضریح حرم مطهر بانوی کرامت توسط خادمان حرم قم با همکاری خادمان حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: در دهه کرامت موکب‌هایی از شهرهای مختلف و کشورهای دیگر در صحن جوادالائمه(ع) و پیامبر اعظم(ص) و میدان آستانه خدمت‌رسانی خواهند داشت.

 وی بر لزوم مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: ما زمانی موفق هستیم که مانند دهه اول محرم و عاشورا بر در هر خانه بیرق دهه کرامت توسط خود مردم نصب شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی توسط سفیران کریمه انجام می‌شود، افزود: چراغانی و فضاسازی محیط حرم بانوی کرامت و پیرامون حرم همچون سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد و سعی بر این است که فضای حرم مطهر فضای شاد و بانشاطی باشد.

 وی با توجه‌ به اتفاقاتی که در عرصه بین‌الملل روی داده و شاهد بیداری دانشجویان در غرب هستیم بر لزوم معرفی هرچه بیشتر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تصریح کرد و گفت: این دو حرم منبع و مرکز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه را برای الگوگیری دختران و زنان از ایشان فراهم کند.

 فلاحی ادامه داد: حضرت معصومه(س) یکی از بهترین الگوها برای مسئله عفاف و حجاب هستند و حرم ایشان مرکز کرامت و محل ترویج علوم اسلامی است و حتماً حکمتی دارد که بزرگ‌ترین حوزه علمیه در کنار حرم ایشان قرار دارد و امروز دانش‌پژوهان از 110 کشور جهان در جوار آستان آن حضرت در حال تحصیل هستند.

 وی گفت: دهه کرامت ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی است و حرم حضرت معصومه(س) دومین حرم اهل‌ بیت(ع) و یکی از مجموعه‌هایی است که نقش مهمی در مسائل فرهنگی و الگوسازی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت