Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد در جمع فعالان بخش تعاون، اظهاراتی را مطرح کرد که محور‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید:

جمله‌ای از بنده نقل شد مبنی بر اینکه بدون مردم هیچ کاری پیش نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جمله حقیقتا باور ماست و شعار نیست.

امروز دو شکل می‌شود برای اداره کشور برنامه ریزی کرد؛ یک اینکه کشور را اداره کنیم و اگر مشکلی بود، برطرف کنیم.

در هشت سال گذشته سعی کردیم مدل این جلسات را زیاد داشته باشیم. جمع‌بندی بنده و دوستان این است که فکر می‌کنیم امکانات کشور به‌گونه‌ای است که اگر یک اراده و باور جدی و برنامه داشته باشیم، کشور باید و می‌تواند جهش پیدا کند.

شاید بگویند این یک ادعاست، بله این ادعای ماست، اما قابل دفاع است. با هر کسی که در این موضوع تردید دارد، حاضر به مناظره هستم.

سوال این است؛ چگونه می‌شود کشور را جهش داد؟ آیا با همین ساختار می‌شود جهش ایجاد کرد؟ اگر می‌خواهید جهش ایجاد کنید، حتماً باید تمام ظرفیت‌های مردم را به کار بگیرید.

یکی از بستر‌های جهش، تعاونی‌ها هستند. با تعاونی و اتحادیه‌ها جلسات زیادی داشته‌ایم و به ۱۶ مسئله مشترک رسیده‌ایم. اگر شما می‌خواید جهش ایجاد کنید باید این ۱۶ مانع را بردارید.

اقتصاد کشور را در محیطی سیال و لرزان نمی‌شود اداره کرد. لازمه‌اش این است که کشور را معطل خارج نکنیم.

اتفاقاً ما نیاز به یک تعامل گسترده و سازنده با جهان داریم.

نباید با هم تعارف داشته باشیم؛ با تبعیض و رانت‌خواری هم در دولت باید برخورد کرد هم باید در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی جلوی این کار را گرفت.

هم دولت باید موانع را بردارد هم بخش خصوصی آسیب‌ها را بردارد.

جهش با چند دستگاه اداری صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه سازوکار را تغییر دهیم.

بخش خصوصی و تعاونی‌ها وقتی سراغ یک دستگاه دولتی می‌روند باید هفت‌خوان را طی کنند. نه‌تن‌ها این درست نیست بلکه باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه دولتی به سراغ شما می‌آید.

مردمی کردن اقتصاد یعنی اینکه اگر می‌گوییم سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیست درصد است، به همین میزان هم باید از تسهیلات سهم داشته باشند.

روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می‌شود. سهم تعاونی‌ها چیست و چرا با این وجود، تولیدکننده‌ها مشکل دارند؟

رفتار متقابل دولت و بخش خصوصی مهم است. اگر به بخش خصوصی تسهیلات دادیم، به همین میزان باید بگویند که برای جهش تولید و جهش صادرات چه کردند.

 دولت و بخش خصوصی، دو بال یک حرکت برای جهش اقتصاد کشور هستند.

متاسفانه از تعاونی‌های اعتبار، سوء استفاده شده است و در این باره نباید تعارف کنیم.

آقایان دولتی می‌گویند در زمینه صادرات با همین عراق هم مشکل داریم. سوال این است چطور بخش خصوصی سالیانه ۱۲ میلیارد دلار به همین کشور صادرات می‌کند و پولش را هم می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 بخش خصوصی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی روحی مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی در مصاحبه رادیویی اظهار کرد: تاکنون در ایران دولت ملک‌های خود را نفروخته و برای اولین بار است که دولت، فروش اموال مازاد را شروع کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰ شرکت داریم که عموماً دولتی هستند و سیاست دولت هم این است که ۲۰ درصد اکثر سهام‌های بزرگ را نگه دارد و با این حساب دیگر چیزی برای فروش ندارد مگر اینکه زیانده‌ها را بفروشد که کسی هم سراغ آنها نمی‌آید.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی گفت: علت زیاندهی برخی شرکت‌های دولتی این است که دولت مدیریت این شرکتها را رها نمی‌کند در صورتی که اگر مدیریت به بخش خصوصی اعطا نشود، شرکت هم بهره ور نخواهد شد.

روحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم تحویل مدیریت شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تأکید فرمودند، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ۱۵ درصد شرکت ایران خودرو متعلق به دولت است اما مدیریت آن را دولت بر عهده دارد.

وی افزود: پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه به پنج مدل تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از پروژه‌های احداث و توسعه، پروژه‌های تجهیز و تعمیر، پروژه‌های مطالعه و طراحی و پروژه‌های تعهدات و بدهکاری به پیمانکاران که تمرکز ما در مولدسازی دارایی‌ها فقط مربوط به پروژه‌های احداث و توسعه است که باعث می‌شود زیرساخت‌های کشور به بهره‌وری برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ پروژه ملی در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی داریم که ۱۸ هزار پروژه آن در بخش احداث و توسعه است و این ۱۸ هزار پروژه هم عموماً مربوط به بخش ورزش، نیرو، آب و راهداری است.

روحی یادآور شد: تاکنون ۲۵۰۰ ملک شناسایی و احصا شده که مشکل حقوقی ندارند. ما این املاک را ارزش افزایی کردیم که یک بار برای مزایده می‌رود و در صورتی که به فروش نرسد با پیمانکار پروژه تهاتر و یا معاوضه می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی همچنین در ادامه فروش و تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، مشارکت با بخش غیردولتی و معاوضه را از جمله اقداماتِ انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برشمرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: بند هفت ماده ۱۲ آئین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت به توقف طرح‌های فاقد فایده فنی و اقتصادی و اجتماعی و لزوم تعیین تکلیف دارایی‌های آن اشاره دارد که در کل قوانین کشور بی نظیر و فراقوه‌ای است اما به نظر می‌رسد که به خوبی تبیین نشده است.

کد خبر 6089035

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد