Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فرحناز رافع,رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ثبت یک نشان برای فرش دستباف کشورمان در سازمان جهانی مالکیت معنوی وای پو,گفت: از این پس فرش دستباف با این نشان مشخص صادر می‌شود تا اصالت و هویت هنر صنعت ایرانی در عرصه بین الملل حفظ شود.

او اظهار داشت: به رغم تولیدات ارزنده، فرش دستباف به شدت در عرصه مارکتینگ (بازاریابی) و برندینگ ضعیف است و در این راستا در ۱۵ ماه اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم رافع داشتن یک نشان برای فرش دستباف را حرکت بزرگی در راستای حفظ و حراست از این هنر صنعت اصیل دانست و گفت: این نشان شامل یک گل شاه عباسی است که در وسط آن یک درخت سرو تعبیه شده و اطراف آن نشان صلح و دوستی طراحی شده است.

او یادآوری کرد: این نشان توسط یک شرکت از کره جنوبی به صورت رایگان طراحی و با حمایت سازمان جهانی وای پو به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از طراحی سایت بین المللی فرش دستباف نیز خبر داد و گفت: این کار هم با همکاری وای پو (سازمان جهانی مالکیت معنوی) برای معرفی و ترویج برند فرش ایرانی است که به زودی راه اندازی می‌شود.

رافع، تبدیل هر روستا به یک فروشگاه آنلاین (برخط)را از دیگر اقدامات ارزنده برای رونق تجارت فرش دستباف اعلام کرد و افزود: این نرم افزار نیز توسط جمعی از نخبگان در حال طراحی است تا حاصل بافنده‌ها به نرخ واقعی و بدون واسطه به فروش برسد.

او بیان کرد: به زودی طرح فروش اقساطی فرش دستباف با مشارکت بانک کارآفرینی امید با هدف تحریک تقاضا اجرا می‌شود تا هموطنان علاقه‌مند به صنایع دستی بتوانند از طریق دریافت تسهیلات فرش دستباف خریداری کنند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تولید، صادرات و کارآفرینی را سه راهبرد اصلی در مرکز ملی فرش برای ارتقای جایگاه فرش ایرانی برشمرد و گفت: در این خصوص به تمام استان‌ها سفر می‌کنیم تا نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی کنیم.

رافع گفت:حداقل هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می‌کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

او افزود: ۲میلیون نفر در بافت فرش به صورت مستقیم و ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی مشغول فعالیت هستند و همچنین ۱۱۵ هنرستان در زمینه فرش دایر است و پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموخته هنر صنعت فرش دستباف داریم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف ایران بازاریابی مرکز ملی فرش فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی