Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

طهرانچی: سایر دانشجویان و اساتید مرداد ماه واکسینه می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفته بر اساس وعده ستاد ملی کرونا دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها تا پایان مرداد ماه واکسینه خواهند شد. محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی و دانشجویانی که در عرصه مبارزه با کرونا فعال هستند، انجام شده است.

وی افزود: بر اساس وعده ستاد مقابله با کرونا سایر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها تا پایان مرداد انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با انجام واکسیناسیون در مرداد ماه دانشجویان می‌توانند سال جدید تحصیلی را از مهرماه به صورت حضوری آغاز کنند.

برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه الزهرا

انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) به‌صورت مجازی تا ۲۱ خرداد برگزار می‌شود.

انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) از سوی معاونت فرهنگی این دانشگاه به صورت مجازی از ۱۷ خرداد آغاز شده و تا  ۲۱ خردادماه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) می‌توانند از طریق سامانه جامع معاونت فرهنگی با آدرس https://sfarhangi.alzahra.ac.ir به کاندیدا‌های مورد نظر رشته خود رای بدهند.

معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا تاکید کرد: دانشجویان با مشارکت مؤثر در انتخابات (به عنوان رأی دهنده) در تقویت انجمن علمی دانشجویی گروه آموزشی خود مؤثر بوده و از فرصت فراهم شده در جهت نقش آفرینی دانشجویان در فعالیت‌های علمی دانشگاه بهره‌مند شوند.


برگزاری متفاوت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال تحصیلی آینده دانشگاه آزاد کرسی‌های آزاد اندیشی را در سطح واحد‌های این دانشگاه‌ها پررنگ‌تر از قبل برگزار خواهد کرد. برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و فضا‌های دانشگاهی سال هاست که از مطالبات جدی رهبر انقلاب است و طی این سال‌های نه تنها کار جدی در این حوزه صورت نگرفته بلکه دیگر خبری از تعداد اندک کرسی‌هایی که در فضای دانشگاهی برگزار می‌شد، نیست.

رهبر انقلاب در دیدار‌هایی که هر ساله با دانشجویان برگزار می‌کند یکی از محور اصلی سخنان و مطالباتشان از دانشجویان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به معنای واقعی در محیط دانشگاه است؛ به نحوی که فضا باید به گونه‌ای باشد که دانشجو بتواند حرف‌ها و خواسته‌ها و مطالبات خود را در زمینه‌های مختلف بیان کند و آزادی بیان منطقی در دانشگاه ایجاد شود.

 


کرسی‌های آزاد اندیشی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند کنار هم بودن دانشجویان و اساتید با افکار‌های مختلف برای مباحثه درمحور‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی مشکلات کشور است که می‌توانند با همفکری که در این کرسی‌ها ایجاد می‌شود به راه حل منطقی در خصوص حل مشکلات کشور دست پیدا کنند.

یکی از موانع اصلی به روی زمین مانده مطالبه رهبر انقلاب در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، مسئولین دانشگاه هستند که همواره از برگزاری این نشست‌ها واهمه دارند و بدون دلیل و علت خاصی دیواری از ترس دور خود بنا کرده اند و ساز مخالف با برگزاری کرسی‌ها آزاد اندیشی را می‌زنند.

دانشجویان در چه مواردی می‌توانند وام ضروری بگیرند؟ 

 بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی می‌توانند برای دریافت وامهای، شهریه، ودیعه مسکن متاهلی، ضروری، ویژه دکتری، تحصیلی در فرصت باقی مانده در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کنند.

اما یکی از وام‌هایی که دانشجویان معمولا متقاضی دریافت آن هستند وام ضروری است که این وام را دانشجویان می‌توانند در هر مقطع تحصیلی یک بار دریافت کنند که موارد اختصاص آن فقط در موارد خاص است.


غفاری: آخرین وضعیت برگزاری جشنواره‌های دانشجویی در سال تحصیلی

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم ، با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سال تحصیلی جاری گفت: جشنواره‌ای که در حال حاضر در دستور کار است، جشنواره رویش است که به میزبانی دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری دوره جدید جشنواره‌های فرهنگی دانشجویی پیش بینی شده و شیوه نامه‌های این جشنواره‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که با محوریت فضای مجازی مقدمات برگزاری این جشنواره‌ها فراهم شود.

غفاری اضافه کرد: جشنواره حرکت، جشنواره قرآن و عترت و سایر جشنواره‌ها هستند که برگزار خواهد شد.

 

هزار اثر جشنواره «تیتر ۱۲» به داوری نهایی رسید

جشنواره تیتر ۱۲ به روز‌های پایانی خود می‌رسد و تاکنون بیش از هزار اثر به داوری نهایی رسیده است. داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی- تیتر در هفته‌های گذشته پیگیری و دنبال شد و در مجموع ۳۶ هزار اثر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

با توجه به اینکه هر اثر توسط دو داور و بصورت مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرد در مجموع برای کلیه ۲۳۷۸۹ اثر راهیافته به داوری تعداد ۴۷۵۷۸بار داوری صورت خواهد پذیرفت.

داوری مرحله اول تمامی آثار و نشریات در رسته‌های مختلف به داوران مرحله اول اختصاص یافته و تا پایان خردادماه کلیه ۴۷۵۷۸ اثر داوری و نتایج آن اعلام خواهد شد.

مرحله اول داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی توسط بیش از یکصد نفر از اساتید و روزنامه نگاران باسابقه کشوری در حال انجام است.

  وزارت علوم جزئیات کار دانشجویی را اعلام کرد

دستورالعمل طرح همیار دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به تصویب وزیر علوم رسیده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

به منظور ترویج فرهنگ همیاری در میان دانشجویان و بهره گیری پاره وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ایجاد زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی به‌صورت افتخاری توسط دانشجویان در دانشگاه‌ها این دستورالعمل تدوین می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی واکسیناسیون دانشگاه شریف کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان و اساتید برگزاری کرسی ها دانشگاه الزهرا معاونت فرهنگی علمی دانشجویی دانشگاه ها رهبر انقلاب جشنواره ها تا پایان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان آمریکایی و اروپایی اعتراض خود به جنایات غزه را به‌صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند؛ اما متأسفانه پلیس با برخوردهای بسیار بدی که داشت جو را متشنج کرد تا برگ دیگری از دموکراسی دروغین در کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا رقم بخورد.

مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: بعد از قضیه ۷ اکتبر، رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم فلسطین شروع کرده و متأسفانه تا به امروز هم به‌طور وحشتناکی ادامه دارد. برای این رژیم، نیروی نظامی با مردم عادی و حتی زنان و کودکان فرقی ندارد.

وی افزود: علی‌رغم داشتن دستورالعمل‌های بین‌المللی، بیمارستان‌ها و نقاطی که توسط سازمان ملل حفاظت می‌شود در جریان حملات این رژیم جعلی تخریب‌ شده است. این چند روز هم اخبار پیدا شدن گورهای دسته‌جمعی از افراد با دست‌های بسته هم دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: این حجم جنایت‌ها، از چشم دانشجویان آمریکایی پنهان نماند و برای همدردی با این مردم مظلوم اعتراضات خود را در فضای دانشگاهی آغاز کردند، در شروع اعتراضات، قطع همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های آمریکایی و دانشگاه‌های اسرائیلی را مطرح کردند. متأسفانه با حضور پلیس در چند روز گذشته این تظاهرات به خشونت کشیده شده و حتی اساتید مطرح از بعضی دانشگاه‌های مطرح آمریکا هم به طرز وحشتناکی بازداشت‌شده و با دستبند به خارج از دانشگاه انتقال داده شدند. اساتیدی بعضاً ممتاز با شاخص‌های علمی بسیار درخشان و یا جایگاه‌های مهمی مثل مدیر گروه نیز بازداشت شدند.

وی با اشاره به سانسور اخبار در رسانه‌های آمریکایی عنوان کرد: خیلی از شبکه‌های معروف آمریکا به سانسور جدی اخبار این روزهای دانشگاه آمریکا روی آوردند و فیلم‌هایی هم که پخش می‌شود، اکثراً از مسیر شبکه اجتماعی تیک‌تاک که خارج از کنترل دولت آمریکا است، منتشر شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه حضور دانشجویان و اساتید یهودی در بین معترضان دانشگاهی از نکات مهم این تجمعات است، اظهار کرد: اگر فعالین دانشجویی ما به‌طورجدی به این موضوع ورود کنند، به ابعاد، نکات و آمارهای بسیار جالبی از این موضوع خواهیم رسید. بنده به‌عنوان معاون فرهنگی علوم پزشکی تهران از دانشجویان دعوت می‌کنم که زبان علمی و فرهنگی مظلومیت مردم فلسطین باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان آمریکایی اعتراض خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند و در قطع همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های و پژوهشگاه‌های اسرائیلی را داشتند؛ اما متأسفانه پلیس با برخوردهای بسیار بدی که داشت جو را متشنج کرد تا برگ دیگری از دموکراسی دروغین در کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان