Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید قاسم موسوی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان طارم و امام جمعه آب‌بر به تمرین مانور دورمیزی اشاره کرد و افزود: این مانور در هر شهرستان بر اساس نوع و تیپ حادثه سناریویی تعریف می شود.

وی با بیان اینکه بخشدار مرکزی شهرستان طارم نیز در این مانور حضور خواهد یافت، تاکید کرد: با حضور این بخشدار هماهنگی هایی که نیاز بود انجام و چالش ها نیز احصا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت و فرماندهی حوادث در شهرستان ها توسط فرمانداران انجام می شود و هلال احمر نیز قبل از حوادث خود را آماده نگه می دارد تا در وقوع حوادث نگرانی در خصوص ارائه خدمات مطلوب هلال احمر به آسیب دیدگان نباشد.

موسوی تاکید کرد: هلال احمر در حوادث و بلایای طبیعی بازوی فرمانداران در شهرستانها هستند.

وی به شماره های پنج رقمی اشاره کرد و افزود: شماره هایی که توسط مدیریت بحران ارسال شده می تواند در حوادث هنگام قطع سیستم های ارتباطی و تلفن های همراه، مشکل برقراری ارتباط های تلفنی را حل کند و به راحتی تماس برقرار شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه در حوادث ارتباط های تلفنی با یکدیگر با هماهنگی و در مسیر مشخصی برقرار شود بخش قابل توجهی ار  ناهماهنگی ها و مشکلات رفع می شود.

موسوی بر هماهنگی های بین بخشی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم بسیار مهم و حائز اهمیت است که هلال احمر  شهرستان طارم بیش از موجودی در انبار امدادی شهرستان طارم و در بخش لجستیک نیز نیازمند همکاری خواهد شد.

وی یادآوری کرد: سامانه MIS  در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تعریف شده و هر حادثه ای که اتفاق افتد آخرین اطلاعات جمعیتی و تعداد خانوار کانون زلزله و یا حوادث دیگر در این سامانه موجود است که می توانیم  با استفاده از این سامانه همه اطلاعات مورد نیاز را بدست آوریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مانور های دور میزی  تصمیم گیری درست و صحیح در آن واحد تمرین می شود  تا در وقوع حوادث نیروهای هلال احمر بتوانند به وظایف خود آشنا بوده و تصمیم گیری های درستی را انجام دهند.

موسوی خاطرنشان کرد: مانور دورمیزی وقوع زلزله در شیت طارم به یا جانباختگان ۳۱ خرداد سال ۶۹ طارم انجام شد.

 وی اظهارداشت: هلال احمر آمادگی دارد در طارم و با حضور همه اعضای  شورای مدیریت بحران شهرستان مانور دور میزی را برگزار کند تا بسیج همه نیروها و منابع، هماهنگی و تمرین تصمیم گیری موثر در لحظه  انجام و با پرتی منابع در حوادث می توانیم بیشترین خدمات را به آسیب دیدگان ارائه دهیم.

جمعیت هلال احمر قوت قلبی برای مسئولان است

فرماندار شهرستان طارم گفت: شاید هیچ نهادی مثل هلال احمر نتواند نقطه قوت و قوت قلبی برای مسئولان باشد همیشه در حوادث مطمئن هستم، نهادی آموزش دیده و پای کار وجود دارد که می تواند در حوادث و بلایا کمک کار باشد.

ستار صفری در این دیدار اظهارداشت: برخی از دستگاه های اجرایی در طول سال اقدامات محدود، گذار و مقطعی دارند اما جمعیت هلال احمر در طول سال پای کار و آماده ارائه خدمات در حوادث و سوانح است.

فرماندار شهرستان طارم گفت: طی سال های اخیر بعداز زلزله سال ۱۳۶۹ اقدامات خوبی در مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان انجام شده و سالانه نیز لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه ها و آبروها انجام می شود که این مهم بیشترین کمک کننده در پیشگیری از و وقوع سیل است.

صفری یادآوری کرد: تعدادی از روستاها را در شهرستان طارم سیل و تعدادی دیگر را نیز زلزله تهدید کرد که تاکنون با همکاری دستگاه های اجرایی و با اعتباراتی از صندوق توسعه ملی تزریق شد که با اقدامات عمرانی، جاری و تجربیات گذشته تاکنون در چند سال اخیر تهدیدی در شهرها و روستاهای شهرستان نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه دلگرمی همیشه وجود دارد، خاطرنشان کرد:  با وجود نیروهای جمعیت هلال احمر ها اطمینان خاطر بیشتری داریم.

فرماندار شهرستان طارم گفت: هلال احمرها در شرایط بد آب و هوایی نیمه دوم سال در امدادرسانی به در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک خدمات قابل توجهی ارائه کرده اند که این خدمات جای تقدیر و تشکر دارد.

صفری یادآوری کرد: در فراگیری دوره های  آموزشی جمعیت هلال احمر باید  حساسیت وجود داشته باشد و مدیریت بحران و آموزش ها نباید دچار روزمرگی شود.

وی افزود:  نکات کلیدی و کاربردی در حوادث بسیار مهم است و بعد از انتخابات با هلال احمر مانور دورمیزی اجرا کنیم.

فرماندار شهرستان طارم گفت: جمعیت هلال احمر در این شهرستان از زمان شیوع بیماری کرونا در اطلاع رسانی به مردم،  تب سنجی، غربالگری، توزیع سبدهای غذایی برای خانواده های کم برخودار آسیب دیده از بیماری ویروس کووید ۱۹ و توزیع بسته های بهداشتی برای بیماران صعب العلاج خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.

فراگیری آموزش های هلال احمر فرهنگ سازی شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در دیدار با امام جمعه شهر آب بر گفت: فراگیری آموزش های هلال احمر فرهنگ سازی شود تا در حوادث و بالایا شاهد کاهش خسارت های جانی و مالی باشیم.

سید قاسم موسوی افزود: نیازمند حمایت های امام جمعه این شهر هستیم و با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر موسسه ای عام المنفعه است که در همه فعالیت های انسان دوستانه اعم از حمایت های معیشتی تا امداد و نجات و فعالیت های تخصصی تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه  در موضوع امداد و نجات در حوادث برعهده هلال احمر است، اظهارداشت: هر چه فعالیت بیشتری داشته باشیم باز هم کم است و امروز نیز اقدام به برگزاری مانور دورمیزی کردیم که چگونگی فراخوان، تصمیم گیری و ارسال تجهیزات به مناطق حادثه دیده باز آموزشی و دوباره تبیین شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به آموزش های هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد:آموزش از ارکان اصلی  هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه به شمار می رود که برای علاقمندان آموزش کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش همگانی  را به صورت رایگان ارایه می دهیم .

موسوی تاکید کرد: فعالیت های حمایتی، معیشتی و فرهنگی نیز با هدف آمادگی در حوادث و عضویت در تیم های امداد و نجات برای ارائه خدمات مطلوب در بلایای طبیعی است تا به موقع و با اثر بخشی بالا به حادثه دیدگان خدمات ارایه دهیم.

وی افزود: با توجه به مقبولیت ائمه جمعه و امامان جماعت  در میان مردم انتظار داریم در خصوص فرهنگ سازی برای فراگیری آموزش های هلال احمر در نمازهای جمعه کمک شود تا هنگام وقوع حوادث خسارت های جانی و مالی نباشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به ۳۱ خرداد سالگرد زلزله ۱۳۶۹ طارم اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم این شهرستان این حادثه تلخ را دیده اند که ارائه  آموزش ها تلنگری باشد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از آموزش های مورد نیاز بهره مند شوند.

 موسوی یادآوری کرد: چنان چه حادثه ای اتفاق بیفتد هلال احمر به تنهایی نمی تواند کمک کند بلکه این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است تا مدیریت در این خصوص به نحو مطلوبی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور ائمه جمعه  ارزشمند و مغتنم است تا بتوانیم با همکاری این قشر مردم را نسبت به آمادگی در برابر حوادث و بالایا آماده کنیم و آموزش های مورد نیاز را ارائه دهیم.

با کمال افتخار در خدمت هلال احمر هستم

امام جمعه شهر آب بر گفت: با کمال افتخار در خدمت هلال احمر کشور، استان و شهرستان طارم هستم و امید دارم تا ایثار هلال احمر ها نصیب ما شود.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری ضمن  گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل، یاد شهدای ۱۵ خرداد و شهادت رییس مذهب جعفری امام صادق علیه السلام  افزود: کلمه و واژه ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی در هلال احمر خلاصه می شود چون کارتان مقدس و جهادی است.

 وی تاکید کرد: اتفاق و حادثه ای که رخ می دهتد هلال احمری ها خانواده خود را رها و به کمک آسب دیدگان می شتابند.

امام جمعه  شهر آب بر گفت:همه مسائل و اتفاقات از جمله سیل، زلزله و دیگر حوادث طبیعی و غیر طبیعی هلال احمر ها درکنار مردم هستند و مردم که نیروها را در لباس سرخ و سفید هلال احمری را می ببینند احساس ارامش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منصوری بر ضمن قدردانی از زحمات نیروهای تلاشگر در جمعیت هلال احمر طارم گفت: به اندازه ای که در توان نیروها بوده همیشه آماده اند و  ایثار و از خود گذشتگی ها را در شیبوع ویروس کرونا خود را نشان داده اند.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز در نماز جمعه آب بر هلال احمر ها اقدام به  تب سنجی، ضد عفونی و توزیع ماسک برای نمازگزاران می کنند که این مهم موجب آسایش خاطر نمازگزاران می شود که در این خصوص از همه تلاشگران هلال احمر شهرستان قدردانی می کنم.

امام جمعه  شهر آب بر گفت: در ماه مبارک رمضان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان در روستاهای دورافتاده طارم اقدام به توزیع بسته های معیشتی و افتتاح خانه هلال کرده و با نیروهای امدادو نجات در پایگاه امداد و نجات دیدار کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین منصوری  یادآوی کرد: امام جمعه  شهر آب بر گفت: از اینکه در کنار مجموعه  هلال احمر شهرستان طارم هستم و افتخار می کنم در جمع هلال احمری ها هستم.

وی تاکید کرد: با کمال افتخار در خدمت هلال احمر کشور، استان و شهرستان طارم هستم و امید دارم تا ایثار هلال احمر ها نصیب ما شود.

به گزارش ایرنا، مانور دورمیزی وقوع زلزله در روستای شیت، دیدار با امام جمعه شهر آب بر، دیدار با فرماندار شهرستان طارم، افتتاح خانه هلال بخشداری گیلوان و بازدید از انبار امدادی، مرکز فیزیوتراپی و پایگاه امداد و نجات کوهستان جاده زنجان – تهم از برنامه های سفر یک روزه مدیر عامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان به این شهرستان در شامگاه سه شنبه بود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، مانور دورمیزی وقوع زلزله در روستای شیت، دیدار با امام جمعه شهر آب بر، دیدار با فرماندار شهرستان طارم، افتتاح خانه هلال بخشداری گیلوان و بازدید از انبار امدادی، مرکز فیزیوتراپی و پایگاه امداد و نجات کوهستان جاده زنجان – تهم از برنامه های سفر یک روزه مدیر عامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان به این شهرستان بود.

برچسب‌ها طارم زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طارم زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طارم زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان جمعیت هلال احمر استان زنجان آموزش های هلال احمر امام جمعه شهر آب مانور دورمیزی هلال احمر ها امداد و نجات هلال احمر تصمیم گیری مدیر عامل آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲ هزار و ۱۵۲ نفر درگیر با آبگرفتگی طی ۲ روز اخیر در پی بارش باران در ۱۶ شهرستان توسط هلال احمر امدادرسانی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اهوزا، وحید شعبانی گفت:  2 هزار و 152 نفر درگیر با آبگرفتگی طی 2 روز اخیر در پی بارش باران در 16 شهرستان توسط هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: 16 شهرستان خوزستان طی 2 روز گذشته تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته بودند و در مناطقی شاهد وقوع سیلاب و آبگرفتگی بودیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در مدت یاد شده 90 عملیات امداد و نجات انجام دادند.

نجفی با اشاره به اینکه در این عملیات‌ها 57 دستگاه خودروی امدادی به کار گرفته شد، افزود: در این مدت زمان، تیم‌های تخصصی سیلاب موفق به تخلیه گل و لای و آب از 35 منزل مسکونی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: تیم‌های امدادی در حال ارزیابی مناطق دچار آبگرفتگی هستند و عملیات امدادرسانی نیز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی