Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:06:27 GMT

دانشنامه تاریخ مغان و مشگین‌شهر در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۲۱۶

دانشنامه تاریخ مغان و مشگین‌شهر در حال تدوین است

سید مهدی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به خلائی که در حوزه تاریخ استان احساس می‌کردیم از چند سال پیش با همکاری پژوهشگران و محققان حوزه تاریخ شروع به تهیه و گردآوری مجموعه مجلد با عنوان دانشنامه تاریخ اردبیل کردیم تا مرجع تحقیقات و بررسی‌های بیشتر در سال‌های آینده باشد.

وی جایگاه ویژه بنیاد دایره‌المعارف را در تدوین و تهیه این دانشنامه یادآور شد و تصریح کرد: با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و پیگیری استاندار اردبیل و سایر مسئولان جلد اول دانشنامه تاریخ اردبیل با محوریت تاریخ شهر اردبیل تهیه و تدوین شد تا علاقمندان از این مجلد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد تاریخ دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در این زمینه از سال ۹۷ شکل منسجمی به خود گرفت تا با بررسی دقیق مدخل‌ها و مباحث گردآوری شده شاهد تدوین این دانشنامه در تقویت مجموعه تاریخی استان اردبیل باشیم.

جوادی افزود: برای تهیه این دانشنامه علمی و پژوهشی با محوریت تاریخ اردبیل ۲۰ نفر از محققان و پژوهشگران تلاش شبانه‌روزی انجام دادند تا در قالب ۳۵ مدخل و بیش از ۴۶۴ صفحه دانشنامه تهیه و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم در تهیه دانشنامه از چهره برتر ملی دانشنامه‌نویسی کشور استفاده کرده و یک مجموعه ارزشمند را تهیه و در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

جوادی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای هر ملت، قوم و قبیله‌ای شناسنامه تاریخی نیاز است، ما نیز سعی کردیم تا از دوره ظهور اسلام تا قرن ششم هجری و بعد از آن مراحل سیر تاریخی اردبیل را در این مجموعه بازگو کرده و به اهمیت و جایگاه اردبیل نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی تنوع آثار تاریخی و باستانی را در اردبیل و سایر شهرها یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با تدوین جلد دو و سه ویژه تاریخ منطقه مغان و مشگین‌شهر بتوانیم این دانشنامه را به زبان‌های زنده دنیا از جمله عربی، ترکی و انگلیسی ترجمه کرده و در اختیار علاقمندان، پژوهشگران و محققان قرار دهیم.

جوادی ادامه داد: برای تهیه جلد دوم شامل منطقه مغان اعم از شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و انگوت امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع پژوهشی در نظر گرفته شده و قرار است برای طرح پژوهشی مشگین‌شهر نیز به همین میزان منابع تأمین و اختصاص یابد.

مدیرکل برنامه، بودجه و تحول اداری استانداری اردبیل تصریح کرد: ما هر چند تأخیر و تعلل را در تهیه و تدوین این دانشنامه شاهد بودیم اما با یک دورخیز مناسب سعی داریم تا بهترین مجموعه را برای استفاده علاقمندان فراهم کنیم.

کد خبر 5231509

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشنامه نویسی اردبیل مشگین شهر استاد دانشگاه انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی بوشهر مشارکت مردم در انتخابات گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک انتخابات شورای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم به بانوی مشگین شهری رسید

رضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آیدا هلالی اولین بانوی وزنه بردار مشگین شهری در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در استان همدان توانست رکورد ایران را در دسته ۷۶ کیلوگرم و در حرکت دوضرب جابجا کند.

وی افزود: آیدا هلالی نیا از مشکین شهر با کسب ۳ مدال طلا، عنوان قهرمانی را در این دسته وزنی به دست آورد.

پاکدل با بیان اینکه آیدا هلالی نیا در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی را که سه کیلوگرم با رکورد قبلی فاصله داشت بالای سر برد، تصریح کرد: رکورد ایران در این دسته با ۹۷ کیلوگرم در اختیار کیژان مقصودی است که این وزنه را در سال ۲۰۲۱ در مسابقات نوجوانان جهان بالای سر برد.

رییس ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر گفت: نتایج دسته ۷۶ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران به ترتیب در دسته ۷۶ کیلوگرم نوجوانان یک ضرب آیدا هلالی نیا از مشکین شهر، در وزن ۷۰ کیلوگرم نازنین رحیمی از قم و ۶۲ کیلوگرم دوضرب آیدا هلالی نیا از مشکین شهر ۱۰۰ کیلوگرم، نازنین رحیمی از قم ۷۲ کیلوگرم رقم خورد که در مجموع آیدا هلالی نیا از مشکین شهر با ۱۷۰ کیلوگرم در دوضرب موفق به کسب مدال طلا شد.

کد خبر 6098855

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • رکورد ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم به بانوی مشگین شهری رسید
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ