Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش مرادی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در گفتگو با فارس در کرج از تشدید نظارت ها بر توزیع و عرضه مرغ در استان خبر داد و یادآور شد: قیمت مصوب مرغ  ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و عرضه بیش از این قیمت توسط هر واحد صنفی تخلف است و به شدت با متخلفان برخورد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ به اندازه کافی  توسط سازمان جهادکشاورزی  تامین و در بیش از ۱۸۰ واحدصنفی  توسط اتحادیه توزیع می شود و عرضه بالاتر از نرخ مصوب تخلف است.

وی افزود: چند روزی است که تمام اکیپ های  بازرسی  در سطح شهر، عرضه مرغ را رصد می کنند و  روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ مورد گزارش تخلفات در این خصوص ثبت می شود. از فردا ناظرین بسیج هم برای نظارت بر عرضه مرغ وارد می شوند تا با تشدید نظارت ها بتوانیم از تخلفات در این حوزه جلوگیری کنیم.

این مقام مسؤول در بخش دیگری با بیان اینکه عدم صدور فاکتور توسط واحدهای صنفی  تخلف است؛ گفت: برای مبالغ کمتر از ۱۰ هزارتومان صدور  فاکتور به درخواست مشتری و مبالغ بیش از آن باید فاکتور صادر شود که همان رسید ترازوهای دیجیتال به عنوان فاکتور محسوب می شود و در صورت تخلف و گرانفروشی مشتری می تواند بر اساس آن نسبت به شکایت کتبی و احقاق حق خود از متخلف، اقدام کند.

وی افزود: قرار است لیست واحدهای صنفی که نسبت به عرضه مرغ اقدام می کنند،  از اتاق اصناف و اتحادیه ها اعلام شود تا مردم بتوانند به راحتی نسبت به تهیه مرغ اقدام کنند.

مرادی با اشاره به اینکه گزارشات مردمی در سامانه ۱۲۴ مورد رسیدگی قرار می گیرد؛ بیان کرد:  در اردیبهشت ماه امسال سامانه ۱۲۴سازمان صمت  استان البرز حدود هزار مورد شکایت دریافت کرده و مورد رسیدگی قرار داده است  و در خصوص دریافت و رسیدگی به شکایات  سامانه ۱۲۴، سازمان صمت استان البرز در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وی افزود: حدود ۲۰۰ واحد صنفی در استان  مرغ دریافت می کنند و حمل و نقل مرغ با خودروهای غیرمجاز تخلف است و علاوه بر متخلفین باید با این خودروها برخورد شود چراکه سلامت مروم به خطر می افتد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مرغ تخلفات صنفی کوروش مرادی سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت عرضه مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید طیران صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد خبر داد و اظهار کرد: در بازدید عصرگاهی از تعدادی از واحدهای صنفی سطح شهر آبسرد، تخلف عرضه داروی مخدر و دخالت در امر پزشکی از سوی یک واحد عطاری، برای ناظرین بهداشت و درمان شهرستان کشف و بر اساس قوانین و مقررات پزشکی این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

معاون درمان شبکه بهداشت دماوند گفت: پیرو مراجعات، اظهار نگرانی و شکایات خانواده‌ها نسبت به دخالت تعداد معدودی از عطاری‌ها به عرضه و تجویز داروهای مخدر و دخالت در امور تخصصی طبابت و به علت خطرات جبران ناپذیری که این گونه تخلفات برای سلامت جوانان، بیماران و مردم خواهد داشت، تعطیلی این عطاری‌ها کمترین برخورد با آنها خواهد بود.

توکلی، معاون غذا و داروی شبکه بهداشت دماوند نیز با تاکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه‌ها هستند، گفت: عطاری‌ها اجازه فروش و عرضه هیچ گونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند و صرفاً می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیر سمی را عرضه کنند.

وی افزود: دخالت در امور درمان بیماران نیز منوط به داشتن تخصص و اخذ مجوز فعالیت می‌باشد.‌

وی به مردم شریف توصیه کردند، داروهای مورد نیاز خود را صرفاً از داروخانه‌ها و با مشاوره از پزشک یا دکتر داروساز تهیه نمایند و تاکید می‌شود از خرید هرگونه اقلام دارویی از عطاری‌ها جداً خودداری گردد

کد خبر 6088389

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان