Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: ارتقاء هوش مالی و کارآفرینی دانش آموزان با جدیت و تلاش مستمر از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری و دنبال شود.

علیرضا آشناگر 20خردادماه در نشست مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به طور قطع این سفر برای رفع مشکلات زیرساختی و آموزشی استان سمنان بسیار دارای اهمیت است و عملکرد آموزش و پرورش در استان سمنان ،در سال های گذشته مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: معلمان استان سمنان جزو معلمان خلاق و پرتلاش هستند و آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان استان سمنان در دوران کرونا و قبل کرونا بسیار خوب اقدام کردند.

وی با بیان اینکه، کرونا جامعه ما به ویژه نظام آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داد، تصریح کرد: در کوتاه مدت به دلیل نبود تجربه و جدید بودن پدیده کرونا واکنش جدی وجود نداشت.

استاندار سمنان تصریح کرد: آموزش و پرورش از دستگاه هایی بود که به سرعت خودش را با کرونا تطبیق داد و روش جدیدی برای کسب دانش راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با وجود این که آموزش مجازی نوپا است اما در برخی از هزینه ها صرفه جویی شد و باب جدیدی در بحث آموزش باز شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: ان شاء الله بیماری کرونا در سطح دنیا و کشور ما به پایان خواهد رسید اما سوال مهم آن است که چقدر اطمینان داریم که آثار این بیماری ماندگار نباشد؟ و چه روش هایی را تجربه کردیم که در پسا کرونا برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره ببریم؟

استاندار سمنان اضافه کرد: نهادینه شدن فاصله اجتماعی در پسا کرونا هم ادامه یابد و آموزش و پرورش فرصتی برای انتقال داده و ارتقاء دانش است و در کنار آن به تقویت ارتباطات و پرورش دانش آموزان باید توجه شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: دانش آموزان ما ناگزیر به خلع ارتباطی شدند و باید با روش جدید برای کاهش آسیب های ناشی از دوران کرونا تلاش شود و برای رفع بیماری های روحی در دوران پسا کرونا به طور ویژه اقدام شود.

آشناگر تصریح کرد: ارتباط عاطفی و روانی در دوران کرونا از دانش آموزان گرفته شده است و ماندگاری بچه ها در خانه و بلاتکلیفی والدین در ماندگاری دانش آموزان در خانه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در پسا کرونا ،آموزش و پرورش به احتمال دچار چالش هایی خواهد بود و لازم است روش جدیدی برای روش مشکلات تبیین شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: برای پر کردن خلع روانی ناشی شرایط کرونا از ظرفیت روان شناسان و متخصصان روح و روان استفاده شود.

آشناگر تصریح کرد: بحث ارتقاء مهارت های فنی در نظام آموزشی باید مورد توجه باشد و نظام آموزشی را باید به سمت مهارت آموزی و تامین بازار کار مورد نیاز کشور روانه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در نظام آموزشی ما باید به طور جدی برنامه ای تدوین شود تا هوش مالی دانش آموزان تقویت شود.

آشناگر تصریح کرد: دانش آموزان با بازارهای مختلف مالی آشنا شوند و ارتقاء هوش مالی و کارآفرینی در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: به خلاقیت و نوآوری در تحصیل و آموزش و پرورش پرداخته شود و در نظام ارزیابی آموزش و پرورش به نوآوری هایی بیشتر توجه گردد.

وی گفت: هم خیران و هم دولت در بحث بازسازی و نوسازی فضای آموزشی استان سمنان ورود کردند و دولت هم به طور جدی در این وادی در تلاش است.

وی تصریح کرد: آقای روحانی از طریق نامه نگاری های انجام شده مساعدت های جدی در بخش های مختلف برای استان سمنان داشتندو لیست اماکن آموزشی خودمان را به وزارت کشور و اقای نجار دادیم تا اقدامات برای مقابله و مدیریت در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل طرح نظام رتبه بندی معلمان تلاش های خوبی صورت گرفت و دولت و به معنی عام کلمه حاکمیت با گشاده دستی برای ارتقاء جایگاه نظام آموزشی تلاش کند.

وی با بیان اینکه معلمان‌ ما باید به معنی واقعی کرامتشان حفظ شود تصریح کرد: در ارتباط با اموال مازاد هم پول حاصل از فروش و مولد سازی به استان سمنان برمی گردد و با فروش مدارس تخریبی یا بدون استفاده می توان برای تکمیل فضای های آموزشی اقدام کرد.

استاندار سمنان گفت: مصوبه قانونی مولد سازی و فروش اموال مازاد مورد توجه قرار گیرد و بنا نیست اموال این استان فروخته شود تا اعتبارش در دیگر نقاط کشور هزینه شود بلکه تمام اعتبارهای حاصل از فروش اموال مازاد به خود استان برمی گردد و اگر اینطور نباشد خلاف قانون است.

دستگاه‌های اجرایی اصل بی طرفی را در انتخابات رعایت کنند

استاندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی استان سمنان در برگزاری فرایند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اصل بی طرفی را باجدیت دنبال کنند.

وی افزود: دو رویداد مهم را در پیش داریم که انتخابات پیش رو از مهم ترین انتخاباتی است که در سطوح ملی و محلی دارای اهمیت است.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: خواهش ما از دستگاه های اجرایی آن است که در برگزاری فرایند انتخابات کاملا بی طرف باشند و امکانات دولتی به نفع هیچ فردی چه در انتخابات شورا و چه در انتخابات ریاست جمهوری استفاده نشود.

وی اضافه کرد: در برگزاری انتخابات وسایل نقلیه و تجهیزات و کارکنان دستگاه های اجرایی را نیاز داریم و فضای انتخابات باید با شور و انگیزش بیشتر ادامه یابد.

استاندار سمنان تصریح کرد: صندوق‌های رای محل داوری است و باید تلاش کنیم مشارکت در انتخابات افزایش یابد.

وی اضافه کرد: از مردم و دستگاه های اجرایی و صنعتگران که در بحث مدیریت خاموشی برق نهایت همکاری را دارند، نهایت قدردانی را دارم.

استاندار سمنان تصریح کرد: صنعتگران ما هفته ای یک روز تعطیل هستند تا برق قطع عامه مردم نشود و فشار به مردم وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ استاندار سمنان استاندار سمنان تصریح دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش دانش آموزان استان سمنان نظام آموزشی نظام آموزش پسا کرونا هوش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم گفت:تقویت فعالیت‌های پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور اظهار کرد: تقویت پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است.

وی افزود: طرح نماد یا همان نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم و راه درست همین است.

تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت خدمات مشاوره در مدارس تصویب شده است، بر این اساس تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش به 700 مرکز رسیده است که در گذشته 30 مرکز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • جذب ۱۵۰۵ معلم جدید در کردستان
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان