Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: در این مرکز اشتغال محلی اختصاصی بسیج ۲۰۰ نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده که ۵۰ نفر به صورت متمرکز در همین مکان و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم کار می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در   اصفهان  ،سرهنگ ناصر چاووشی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز اشتغال محلی اختصاصی بسیج با اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار در اصفهان اظهار داشت:منطقه‌ زینبیه، منطقه‌ حاشیه‌نشین شمال اصفهان است و حدود800 هزار حاشیه‌نشین استان اصفهان دارد و6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد حاشیه‌نشینی کشور مربوط به استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه از این 800 هزار حاشیه‌نشین استان 400 هزار نفر مربوط به کلان شهر اصفهان است که و 50 درصد آن یعنی 200 هزار نفر در منطقه‌ زینبیه از فلکه لاله تا منطقه‌ حصه ساکن هستند، افزود: ساکنان این منطقه عمدتا خانواده‌های مستضعف و محروم هستند؛ اما بسیاری از خیران، نهادها، کمیته امداد، آستان مقدس حضرت زینب(س)، فعالان اقتصادی، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف و بسیج به یاری این خانواده‌ها شتافتند.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به دیگر کمک‌های خیران بیان کرد: 120زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران آزاد شدند و میزان زیادی بازسازی مسکن محرومان در این منطقه صورت گرفته، همچنین یک هزار و 400 سری جهیزیه بین نوعروسان خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه کار زیادی در این مناطق توسط خیران انجام شده اما هنوز نشانه‌های فقر در جامعه به چشم می‌خورد، باید این اقدامات صورت گیرد اما ادامه‌ این سیاست هم مشکلی را حل نمی‌کند.

سرهنگ چاووشی گفت: باید رویکردها تعویض و متناسب با واقعیت‌ها تغییر کند، اشتغال و بهبود فضای کسب وکار در اولویت است و باید موانع اشتغال و کسب و کار را شناخته و برای رفع آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به دو نگاه به کسب و کار اظهار داشت: یک نگاه این است چشم به راه اقدام دولت باشیم که امکان چنین انتظاری نیست و نگاه دوم این است که رویکرد ویژه‌ای به کسب و کارهای خرد و خانگی داشته باشیم.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با نام سال" تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" اضافه کرد:درست است که مشکلات زیادی برای نقدینگی واحدهای تجاری و تولیدی، قانون کار و عدم مهارت نیروی کار داریم، اما بخشی از موانع در ذهن ما است.

وی افزود: به تصور اکثریت، باید افراد در جایی استخدام شوند و یا سرمایه‌ زیادی برای راه‌اندازی اشتغال تولیدی نیاز است و یا امکان کار فقط در کارخانه یا واحدتولیدی وجود دارد، ولی کمتر به ذهن ما رسیده که در حسینیه کار کنیم یا از ظرفیت مساجد بهره ببریم، پس در واقع این موانع ذهنی را نیز باید رفع کنیم.

سرهنگ چاووسی بیان کرد: نقدهایی در زمینه‌ کارهای اجرایی در این مناطق وجود دارد که به دلیل موازی کاری‌هایی است که صورت گرفته و این باعث شده باوجود کار در این منطقه و هزینه و امکانات به کار گرفته، اثربخش نباشد.

وی در خصوص جلوگیری از موازی کاری نهادهاو خیران تصریح کرد: سامانه مهر کریمانه‌ قرارگاهی است که از این موازی‌کاری جلوگیری می‌کند؛ این قرارگاه کل محرومان را پوشش داده و قابل دسترسی برای همه‌ افراد است تا خدماتی که در هر منطقه و نوع کار، ثبت شود همچنین باید منابع و نهادها تجمیع شود و به صورت عادلانه و اثر بخش بین مستضعفان توزیع شود.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به جایگاه بالای مشاغل خانگی در اقتصاد دنیا اظهار داشت: در آمریکا20 درصد یعنی 43 میلیون نفر اشتغال خانگی دارند.در چین نیز31 درصد محصولات در خانه تولید می‌شود؛ در فرهنگ ما نیز این اشتغال خانگی وجود داشته و اکثرا صنایع دستی و بافندگی صورت می‌گرفت، اشتغال خانگی موضوعی غریب با اقتصاد کشور ما نیست و می‌توان احیا کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مرکز اشتغال محلی اختصاصی بسیج اضافه کرد: در این مرکز اشتغال محلی اختصاصی بسیج 200 نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده که 50 نفر به صورت متمرکز در همین مکان و 150 نفر به صورت غیر مستقیم کار می‌کنند. بحث آموزش، تامین مواد اولیه، بازار کار را تضمین می‌کنیم و چون اکثرا خانم‌های خانه‌دار به صورت غیر مستقیم در این حرفه شریک هستند، هم به کارهای منزل و فرزندان رسیدگی می‌کند و در کنار آن در امرار معاش خانه تاثیرگذار است.

فرمانده سپاه استان اصفهان: شعار و وعده مشکلات مردم را مرتفع نمی‌کندفرمانده سپاه استان کرمان: حضور در انتخابات دست رد ملت به سینه دشمنان نظام است50 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور ویژه مددجویان توسط سپاه ساخته می‌شود

سرهنگ چاووشی بیان کرد:مرکز اشتغال محلی سفارش محور است، یعنی تولید براساس نیاز بازار صورت می‌گیرد. با بیش از 20 نوع شغل، انعطاف‌پذیری زیادی دارد. همچنین مدیریت مردمی دارد و منابع و ظرفیت‌های مردمی در اختیار مجموعه است.

وی با اشاره به دیگر مزایای این مرکز تصریح کرد: مرکز اشتغال محلی با مشارکت مردمی تاسیس و هزینه مکان ندارد، چرا که اشتغال در خانه اتفاق می‌افتد و هرکدام از اعضای خانواده در وقت آزاد می‌توانند در این اشتغال سهیم باشند.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت خیران این مراکز گسترش یابد و یک الگو موفقی ارائه کنیم و در راستای حل زیر بنایی این مشکلات گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان نفر به صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان