Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:41:37 GMT

همجواری با عراق یک فرصت بزرگ برای کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۰۵۷

همجواری با عراق یک فرصت بزرگ برای کرمانشاه است

ایسنا/کرمانشاه کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همجواری کرمانشاه با عراق یک فرصت بزرگ برای این استان است و با بهره‌گیری از آن می‌توان به ایجاد اشتغال برای جوانان این استان کمک کرد.

سعید جلیلی که از طریق شبکه زاگرس با مردم کرمانشاه سخن می‌گفت، اظهار کرد: در این هشت سال توفیق داشتم چند مرتبه به کرمانشاه سفر کنم و با فرصت‌ها و توانمندیهای این استان بیشتر آشنا شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به واقع کرمانشاه فرصت‌های ارزشمندی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری دارد که اگر خوب از این فرصت‌ها استفاده شود، می‌تواند کرمانشاه را به قله‌های پیشرفت نزدیک کند.

جلیلی از هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق به‌عنوان یکی دیگر از فرصت‌های این استان نام برد و گفت: همجواری با عراق یک فرصت ارزشمند برای این استان است تا از طریق توسعه روابط تجاری با این کشور هم به ایجاد اشتغال و هم بهبود وضعیت اقتصاد استان کمک شود.

وی افزود: در سفرهایم به کرمانشاه از مرزهای این استان بازدیدهایی داشتم، چرا جوانان این استان باید در مرز شیخ صله منتظر بمانند تا باری بیاید و آن را تخلیه کنند. امروز هر جوان کرمانشاهی باید یک صادرکننده بزرگ باشد و به توسعه صادرات کشور کمک کند.

جلیلی با بیان اینکه فرصت کشاورزی کرمانشاه هم فرصتی مغتنم است، گفت: بویژه بواسطه هم مرز بودن کرمانشاه با عراق، تولیدات کشاورزی استان می‌تواند راهی بازار عراق شود.

وی با بیان اینکه برای برخی صنایع تبدیلی شکل گرفته در استان بازار مناسبی در کشور عراق وجود دارد، گفت: صنایع تبدیلی باید به شکل حداکثری در استان کرمانشاه شکل بگیرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به حماسه آفرینی مردم این استان در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: وقتی مردم استان در صحنه دفاع مقدس چنین حماسه‌هایی خلق کردند، مطمئنا در صحنه اقتصاد هم می‌توانند حماسه آفرینی کنند.

جلیلی با بیان اینکه وجود این همه فرصت و ظرفیت در کرمانشاه نباید نتیجه‌اش رتبه دوم بیکاری کشور باشد، عنوان کرد: بالا بودن نرخ بیکاری استان ناشی از یک روند و مدیریت غلط است.

وی به ظرفیت دانشگاه‌های استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: دانشگاه رازی می‌تواند در زمینه‌های تخصصی برای حل مشکلات کشور و استان راهکار ارائه کند.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه با تمام توان باید تلاش کنیم به قله‌های پیشرفت برسیم، اظهار کرد: جهش ایران بدون جهش شهرها و روستاهای ایران ممکن نیست.

وی با بیان اینکه با کارهای نمایشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، افزود: برای جهش کشور نیاز به یک تلاش و جهاد بزرگ داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود