Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:15:09 GMT

احزاب نقش ویژه‌ای در شور و نشاط انتخاباتی دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۰۲۶

احزاب نقش ویژه‌ای در شور و نشاط انتخاباتی دارند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر پنجشنبه در نشست انتخاباتی با عنوان احزاب و مشارکت حداکثری، اظهار داشت: احزاب وظایفی را برعهده دارند که در تمامی انتخاباتها آن را نمایش می دهند ولی با وجود اینکه به انتخابات ۲۸ خرداد نزدیک شده‌ایم ولی هیچ تحرکی به چشم نمی خورد.

وی تاکید کرد: درست است که احزاب صدای یک گروه خاص به شمار می روند ولی نباید انحصار طلب و به دنبال اهداف شخصی خود باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه نباید به دنبال این باشیم که چرا تنها یک طیف خاص در انتخابات حضور دارند و یا اینکه عده ای چرا حذف شده اند، تاکید کرد: مشارکت حداکثری تنها صدایی است که باید از همه احزاب شنیده شود.

وی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان، اضافه کرد: این مساله را نباید به شور و نشاط انتخاباتی پیوند زد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه  نباید گذشته و افرادی را که در جریان های مختلف و حوادث علیه انقلاب و نظام پای کار بودند، فراموش کنیم، اظهار داشت: طرح این سوال با توجه به گذشته برخی افراد اشتباه است که بگوییم چرا فلان فرد رد صلاحیت شده است.

 حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: بیکاری، گرانی، تورم و دیگر مشکلات مردم مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و اگر می خواهیم احزاب در میان مردم دوباره به جایگاه خود برسند باید صدای مردم برای رساندن حرف آنان به گوش مسوولان باشند

وی ادامه داد: تمام احزاب استان تنها از اهداف و مشکلات خود می گویند و برنامه ای برای مشکلات جامعه و به ویژه جوانان ندارند.

 حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: اگر احزاب بخواهند اینگونه عمل کنند کاری پیش نمی رود و باید مساله محور و به فکر حل مشکلات مردم باشند که اگر اینگونه شود، مردم خودجوش پای صندوق رای خواهند آمد.

فعالیت ۵۰ حزب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در کردستان

رییس خانه احزاب کردستان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۵۰ حزب با گرایش های اصولگرایی، اصلاح طلبی و مستقل در سطح استان فعالیت دارند.

محمدمهدی ترابیان افزود: از این تعداد ۲۰ حزب اصوالگرا، ۲۰ حزب اصلاح طلب و ۱۰ حزب نیز مستقل هستند که در طول سال فعالیت آنچنانی ندارند ولی در زمان انتخابات حضورشان پررنک می شود.

وی اضافه کرد: احزاب همیشه به دنبال تغییرات هستند و مهمترین وظیفه آنان تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات است.

دغدغه احزاب

دبیر حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان هم گفت: هنوز به انضباط حزبی در کردستان نرسیده ایم و امیدواریم این تعداد حزب در قالب چند حزب قدرتمند با یکدیگر تجمیع شوند.

منصور نصرتی شعار افزود: متاسفانه احزاب ما تنها در زمان انتخابات فعال می شوند و در طول سال کار خاصی ندارند در حالی که باید افرادی را تربیت کنند که با حمایت حزب خود برای نمایندگی شورا, مجلس و یا ریاست‌جمهوری ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات آبروی نظام است و همه باید برای تشویق مردم کار کنند، افزود: نباید دلسردی مردم مانع از حضور آنان در انتخابات پیش رو شود.

دبیر حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان ادامه داد: همه مسوولان از مشکلات با خبر هستند اما متاسفانه برخی نمی توانند کار خاصی انجام دهند.

نصرتی‌شعار تاکید کرد: درد کردستان که همیشه آن را فریاد زده‌ایم، این است که وقتی مسوولی به استان می آید یک عده خاص دور اور ا می گیرند و نمی گذارند که مشکلت و دغدغه های استان را منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم گروهی از افرادی که برای خود پست و مقامی نمی خواهند و تنها دلسوز مردم و استان هستند تشکیل شود تا دغدغه‌های مردم را به گوش مسوولان برسانند.

دبیر حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه امروز دلسوزان مر م در کردستان خانه نشین شده اند، گفت: کسی که از مشکلات و مردم حرف می‌زند ضدانقلاب نیست بلکه دلسوز نظام، انقلاب و مردم است.

دبیر حزب موتلفه کردستان نیز در این نشست گفت:  شاهد هستیم پس از اینکه نماینده هر حزبی در کشور به قدرت می رسد دیگر پاسخگوی مطالبات مردمی نیست.

جلیل مهدی عراقی افزود: تمامی احزاب امروز به دنبال این هستند که در انتخابات ۲۸ خرداد خود را نشان دهند و مردم را پای صندوق ها بیاورند و قدرت خود را به رخ بکشند.

وی افزود: شاهد هستیم برخی احزاب به جای فعالیت های مشارکت جویانه به دنبال زیرسوال بردن فعالیت های دولت های گذشته هستند  و همه خدمات را زیر سوال می برد که این جفا به نظام است.

دبیر حزب موتلفه کردستان ادامه داد: همه دولت ها به اندازه خود فعالیت کرده و برنامه های توسعه را پیش برده اند و خدمات نیز قابل مشاهده است و از این رو به جای زیرسوال بردن خدمات دیگران، باید شاخص های انتخاب را گوشزد کنند.

دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم در این نشست عقیده داشت که  احزاب به دور از جناح گرایی باید تلاش کنند که مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند.

رمضان یوسفی اظهار داشت: مسوولان احزاب باید بدانند جناح گرایی و حزب گرایی جای خود و خدمت به نظام هم جای خود را دارد و همه اینها باید به سمت مشارکت حداکثری سوق داده شود.

دبیر حزب کارگزاران کردستان نیز در این نشست بیان کرد: فعالیت احزاب در ایران یک مشکل بوده و در کردستان این مشکل بسیار گسترده است و نمی توان آنگونه که باید فعالیت های سیاسی خود را پیش برد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

صلاح الدین فتحی افزود: احزاب اصلاح طلب متاسفانه در دستگاه های نظارتی و اجرایی انتخابات مانند شورای نگهبان جایی ندارند و از همین رو بیشتر نمایندگان این احزاب در انتخابات مختلف رد صلاحیت شده اند.

وی یادآور شد: امروز متاسفانه شاهد هستیم که مردم نسبت به حضور در انتخابات دلسرد هستند و این حاصل همین فعالیت احزاب اصولگرا است که خدمات دولت را زیرسوال می برند.

فتحی تاکید کرد: مردم نیز وقتی می بینند که هر کسی انتخاب شود تفاوتی نخواهد کرد دیگر برای شرکت در انتخابات رغبتی ندارند.

دبیر حزب آزادی کردستان دیگر سخنرانی بود که گفت: مواردی که امروز در جامعه می بینیم بسیار نگران کننده است چرا که برخی از احزاب در بین مردم و دیگر احزاب به عنوان احزاب ضدانقلاب به چشم می آیند با وجودی‌که در وزارت کشور آنها را تایید کرده است.

سیدامید شیخ احمدی با تاکید بر اینکه نباید حضور احزاب به گونه ای باشد که مردم را نسبت به نظام و انتخابات نگران کند، اضافه کرد: مردم باید بدانند که حضور در احزاب به معنای براندازی نظام نیست بلکه در راستای تقویت فعالیت های سیاسی نظام است.

وی افزود: از طرف دیگر مردم وقتی می‌بینند که تنها کسانی نامزد انتخابات هستند که توسط نظام قابل قبول هستند و در بین مردم جایگاهی ندارند و استقلالی در رای دادن به نامزد خود را ندارند نگران و دلسرد می شوند.

دبیر حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه احزاب اصلاح طلب و اصولگرا در کردستان در یک راستا که همان تقویت نظام و انقلاب است حرکت می کنند.

سعید رسولی افزود: هدف اصلی احزاب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که مردم ناراضی را پای صندوق رای بیاورند چرا که مردم دیگر از اصلاح طلب و اصولگرا خسته شده‌اند.

وی یادآور شد: امروز مردم به واسطه نارضایتی هایی که وجود دارد بر اساس آمارهای موجود ۵۶ درصد رای سیاه دارند و قصد رای دادن ندارند.

دبیر حزب سازمان معلمان ایران نیز در این نشست گفت: مردم معتقد هستند که احزاب واقعی در کشور ما وجود ندارد و ساختار نظام ما یک ساختار پارلمانی است و احزاب در تشکیل آن هیچ نقشی ندارند.

سرکار غفاری گفت: امروز در فضای انتخاباتی و تبلیغاتی قرار داریم و همه ما در جامعه حضور داشته و شاهد هستیم که فضای انتخابات بسیار سرد است و مردم قصد مشارکت ندارند.

وی افزود: در انتخابات مجلس شاهد بودیم در برخی از شهرهای کردستان تنها با مشارکت هشت درصدی نماینده مجلس انتخاب شد که جای تامل و نگرانی دارد.

دبیر حزب سازمان معلمان ایران با بیان اینکه مردم درک و فهم سیاسی دارند تاکید کرد: وقتی قصد مشارکت در انتخابات را داشته باشند، بدون شک دلایل محکمی دارند و باید به دنبال رفع این جریان های فکری باشیم.

غفاری اضافه کرد: وقتی شاهد هستیم که تمام اعضای شورای نگهبان از یک طیف خاص سیاسی هستند و تنها کسانی را در تایید صلاحیت ها پذیرش کرده اند که با جریان فکری آنان موافق است، شور انتخاباتی کاهش می یابد.

وی بیان کرد: این عملکرد به گونه ای مردم را دچار نگرانی کرد که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که در این زمینه به عده‌ای ظلم شده و مردم نیز با دیدن این موارد شور انتخاباتی را از دست می دهند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان وزارت کشور شورای نگهبان دولت اصلاح‌ طلب پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان وزارت کشور انتخابات ۱۴۰۰ کردستان وزارت کشور شورای نگهبان دولت اصلاح طلب نیز در این نشست مشارکت حداکثری نشست گفت دبیر حزب جمعیت حجت الاسلام اصلاح طلب شاهد هستیم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند