Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور بانوان در انتخابات، تجلی اراده برای مشارکت سیاسی است و زنان ایرانی این بار نیز پا به پای مردان در خلق حماسه ای دیگر مشارکت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، یکی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فراهم شدن شرایط برای مشارکت ملت ایران اعم از زن و مرد در تعیین سرنوشت کشور  بود، ملتی که برای استقرار یک حکومت دینی و اسلامی تا پای جان ایستادند و امروز آزادانه و با بصیرت و آگاهی در پای صندوق های رای حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این سالها نقش بانوان در عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و… از جایگاه خاصی برخوردار بوده به طوری که بانوان ایران زمین در این عرصه ها آنچنان پرقدرت تلاش کرده اند که بر سکوهای افتخار ایستاده اند و ثابت کردند علاوه بر نقش همسری و مادری می توانند در فعالیت های اجتماعی یک جامعه نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

این روزهایی که دشمن تلاش بر حضور کمرنگ مردم در انتخابات دارد و با تبلیغات مسموم در این زمینه می کوشد اما بانوان ایران زمین پا به پای مردان خود را برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ماه آماده کرده اند تا بار دیگر اقتدار و صلابت خود را به دنیا نشان دهند.

حماسه آفرینی زنان در همه عرصه ها

نقش بانوان در پیروزی انقلابی، دوران هشت سال دفاع مقدس، عرصه های سیاسی، ایام کرونا بسیار مشهود است به طوری که بانوان ایرانی در همه این عرصه ها حضوری فعال در صحنه داشتند و علاوه بر رسالتی که در نهاد خانواده بر دوش دارند در این عرصه ها برای کمک به همنوعان و برای دفاع از ارزشها تلاش کرده اند.

اما لرستان، دیار غیورمردان و شیرزنانی است که در همه این سالها از آنها به نیکی نام برده می شود، همان مردمانی که در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۶۳۰۰ شهید تلاش کردند تا دشمن را شکست دهند و در طول این سالها با حضور پرشور در صحنه های مختلف پایبندی خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده اند.

زنان لرستانی علاوه بر حضور پرشور خود در صحنه انتخابات، در راستای آگاهی بخشی خانواده و اهمیت حضور در انتخابات تلاش دارند که نشانگر نقش واقعی و تاثیر گذار بانوان در انتخابات است.

لبیک به فرمان رهبری با حضور در انتخابات

ساجده بیرانوند یکی از بانوان لرستانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح تاکید فراوانی دارند، در روز ۲۸ خرداد همه ما با حضور در پای صندوق های رای به فرمان رهبری لبیک خواهیم گفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید است که برای دفاع از ارزشها جان خود را تقدیم کردند و امروز ما وظیفه داریم با حضور در صحنه، علاوه بر ادای دین به شهدا، نشان دهیم که پایبند به نظام و انقلاب هستیم و برای استمرار انقلاب در همه صحنه ها و عرصه ها حضور داریم.

این بانوی لرستانی تصریح کرد: حضور بانوان در انتخابات و سایر عرصه ها مرهون پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و همه ما بانوان در دفاع از ارزشها و تعیین سرنوشت کشور مشارکت خواهیم کرد.

بیرانوند خاطر نشان کرد: البته لازم است علاوه بر مشارکت پرشور، انتخاب اصلح مد نظر باشد تا فردی که شایستگی لازم را دارد انتخاب شود و بتواند جهادگرانه و مجاهدانه برای حل مشکلات کشور اقدام نماید.

بانوان لرستانی آماده حضور در انتخابات

فتوحی یکی دیگر از بانوان لرستانی گفت: جایگاه واقعی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشخص شد و در طول این سالها موفقیت ها و پیشرفت های بانوان در عرصه های مختلف نشان داده که با فراهم شدن شرایط می توانند در این عرصه بدرخشند.

وی بیان کرد: نیمی از افراد جامعه را بانوان تشکیل داده اند که گویای این است نقش بانوان در همه برنامه ها بسیار قابل توجه می باشد، در عرصه سیاسی انتخابات حضور پرشور بانوان می تواند اثرگذار باشد و مانند همیشه بانوان با حضور فعالانه و آگاهانه در انتخابات، حماسه ای دیگر را خلق کنند.

این بانوی لرستانی تصریح کرد: البته با توجه به مشکلات کشور ضروری است تا فرد منتخب حتما به مشکلات توجه ویژه ای داشته باشد و با اولویت بندی برای حل آنها برنامه ریزی داشته باشد.

فتوحی گفت: وقتی دولتی با پشتوانه مردمی انتخاب می شود لازم است پس از انتخاب شدن علاوه بر عمل کردن به وعده ها، برای سرافرازی، سربلندی، اقتدار کشور تلاش کند و توجه ویژه به جوانان برای حل مشکلات بیکاری و اشتغال را در نظر داشته باشد.

بخشی از حماسه سازی های تاریخ انقلاب مرهون حضور بانوان است

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: نقش بانوان در پیروزی انقلاب، یک نقش اثرگذار و مسلم بوده که در این سالها زنان به جایگاه واقعی خود که مد نظر اسلام و انقلاب بوده، رسیده اند.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش بانوان و سبک زندگی اسلامی پراخته شده و یک نقشه راه است که عمل به آن راهگشای بسیاری از مشکلات است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه لرستان با اشاره به خلق حماسه ها در عرصه های مختلف بیان کرد: بخشی از حماسه سازی های تاریخ انقلاب مرهون حضور بانوان است، بانوانی که مدافع ارزش های اسلامی بوده و در این سالها علاوه بر وظیفه مادری و همسری در عرصه های دیگر حضور داشته اند.

سپهوند عنوان کرد: بانوان نقش آفرین ایرانی، حماسه های زیادی آفریدند و این بار نیز آماده خلق حماسه ای دیگر در ۲۸ خرداد هستند و با آگاهی فرهنگی و سیاسی در انتخابات حضور پیدا می کنند.

بانوان مدافع ارزش های اسلامی

وی با اشاره به تبلیغات دشمن بیان کرد: بانوان مدافع ارزش های اسلامی هیچگاه فریب تبلیغات دشمن را نمی خورند و اجازه نمی دهند شانیت آنها دستاویزی برای حربه ها باشد و با حضور در انتخابات راه شهدا و انقلاب را ادامه می دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه لرستان خاطرنشان کرد: بانوان نقش بسیار مهمی برای ترغیب و آگاهی سازی خانواده دارند و همه اعضای خانواده در انتخابات شرکت می کنند تا یک انتخاب درست و اصلح داشته باشند و نتیجه این حضور و انتخاب صحیح در جامعه مشهود باشد.

سپهوند اظهار داشت: بانوان ولایتمدار لرستان همگام با سایر بانوان و ملت ایران در این دوره از انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری افتخاری دیگری را برای تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم می زنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران حضور در انتخابات بانوان لرستانی پیروزی انقلاب نقش بانوان حضور بانوان حضور پرشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند