Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:32:50 GMT

روایتی متفاوت از یک آقازاده؛ از یک ژن خوب

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۷۷۴

روایتی متفاوت از یک آقازاده؛ از یک ژن خوب

به  گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مدافعان حرم یا همان مدافعان خستگی ناپذیری که هفت سال بیشتر است در منطقه‌های درگیری با داعش حضور دارند و هنوز خسته نشده اند، بلکه به شهادت و جان دادن در این مسیر افتخار می‌کنند. حالا صحبت از شهیدی است که در دفاع از حرم حضرت زینب شهید شده است؛ پاسدار شهید حسن عبدالله زاده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید حسن عبدالله زاده کیست؟

شهید حسن عبدالله زاده اصالتاً از طوایف لر چهارمحال و بختیاری و از روستای شیخ علی خان است که به دلیل ماموریت پدرش در سال ۶۴ در اهواز متولد شد، اما با توجه به شرایط کاری پدر خود به تهران نقل مکان کردند. پاسدار شهید حسن عبدالله‌زاده به دلیل عشق و علاقه به ولایت و شهادت در سال‌های اول جنگ سوریه بار‌ها برای دفاع از حرم حضرت زینب به این کشور اعزام شد.

شهید حسن عبدالله زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) نیز بود و عشق او به ائمه اطهار و حضرت عباس (ع) و الگوپذیری از شجاعت و صبوری باعث روحیه دادن او به سایر نیرو‌ها می‌شد. این شهید والامقام که فرزند سردار عبدالله زاده از فرماندهان سابق نیروی انتظامی بود، چند سال پیش ازدواج کرده بود و اکنون سه فرزند پنج، سه و یک‌ساله از ایشان به‌ یادگار مانده است.

خصوصیات شهید در یک کلام

پدر شهید عبدالله‌زاده راجب به خصوصیات و اخلاقیات این شهید به خنده‌رو بودن این شهید اشاره کرد و گفت: به خاطر ندارم کسی تا به الان از دست حسن ناراحت شده باشد؛ چرا که همواره خنده‌رو بود و این قدر برای دوستان جذابیت داشت که همواره در کنار او جمع شدند.

به گفته پدر شهید عبدالله‌زاده این شهید والامقام هر شب جمعه زلف خود را با حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی گره زده بود و یکی از افتخارات خود را بسیجی بودن عنوان می‌کرد.

سردار عبدالله زاده گفت: پسرم هیچ‌گاه جهاد را فدای منافع شخصی خود نکرد و هیچ‌گاه مأموریت و کار دفاع از انقلاب را به موضوعات زندگی و مادی گره نمی‌زد و اولویت او دفاع از انقلاب بود؛ پسرم علاوه بر تمام خوبی‌هایی که در وجود خود داشت؛ بسیار شجاع و دلیر بود طوری که خداوند هیچ‌گونه ترسی در وجود این شهید قرار نداده بود؛ برای همین همواره در صحنه‌های سخت حضور داشت.

پدر این شهید مدافع حرم با اشاره به آرزوی پسرش که شهادت بود تصریح کرد: خداوند را سپاسگزارم که حسن به آرزوی خود رسید.

روایتی از حضور شهید مدافع حرم در دفاع از وطن در فتنه ۸۸ 

اگر بخواهیم در خصوص شجاعت این شهید بگوییم نمی‌توانیم از اقدامات این شهید در برابر فتنه‌گران در فتنه ۸۸ سخنی به زبان نیاوریم؛ چرا که حسن در روز عاشورا و در برابر هلهله‌های یزیدیان که در میدان ولیعصر و سایر نقاط تهران جمع شده بودند، حضور پیدا کرد و متأسفانه توسط گروهی آنچنان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد که گویی جان خودش را از دست داده است. این شهید والامقام در روز عاشورا  با سنگ، چوب و ضربات مشت و لگد فتنه‌گران آن‌چنان آسیب می‌بیند که آنها گمان می‌کنند جان خود را از دست داده و در گوشه میدان ولیعصر پیکر او را رها می‌کنند؛ در حالی که حکمت الهی این چنین بود که شهیدعبد‌الله‌زاده باید در مقابله با داعش به شهادت می‌رسید.

شهید عبدالله زاده چگونه به شهادت رسید؟

پس از آنکه دو سال قبل نابودی داعش توسط حاج قاسم اعلام شد، داعشی‌ها در مناطقی از سوریه همانند دیرالزور پراکنده شده‌اند که تعدادی از آن‌ها در منطقه «بادیه» حضور داشتند. شهید حسن عبدالله‌زاده مأموریت پیدا می‌کند در برابر کمین‌های داعشی‌هایی که این منطقه را ناامن کرده و باعث کشته شدن مردم سوریه شده بودند به منطقه عازم و ضمن شناسایی، آن منطقه را پاکسازی کند. به همین دلیل در آن منطقه حضور پیدا می‌کند و در کمین داعش قرار گرفته و خودروی او توسط موشک «کورنت» مورد اصابت قرار می‌گیرد و در این این حادثه دو فرد سوری و یک فرد روسی و همچنین یکی از همرزمان حسن شهید می‌شوند.

پدر این شهید از پیکر پاک فرزندش سخن گفت: موشک زمانی که به آن‌ها اصابت می‌کند حسن آقا از ناحیه پهلو، شکم و کمر آسیب جدی می‌بیند و حتی یک دست او نیز از بدنش جدا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافع حرم شهید مدافع حرم سپاه پاسداران جنگ سوریه شهید حسن عبدالله زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند

به گزارش همشهری آنلاین، «فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل کُشی در غزه اظهار داشت: این اعتراض‌ها به دو دلیل انجام می‌شود؛ یکی بحث نسل‌کُشی در غزه است و دیگری مربوط به نسبت میان این دانشگاه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر تأمین تسلیحات نظامی است.

وی با بیان اینکه حرکت اعتراضی دانشجویان از دانشگاه کلمبیا و هاروارد که جز دانشگاه‌های برتر آمریکا هستند آغاز شد، ادامه داد: این دانشگاه‌ها در شرکت‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ لذا این وابستگی و درهم‌تنیدگی میان این دانشگاه‌ها و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد اعتراض است.

ایزدی با اشاره به اهمیت پرداختن به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا گفت: در کشوری که رسانه‌های اصلی دست صهیونیست‌هاست، یک دفعه جمعیتی از جوانان و دانشجویان از عملیات حماس حمایت می‌کنند و به عملکرد آمریکا در قبال غزه و فلسطین انتقاد دارند؛ بنابراین این مساله اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان به اینکه دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا نماینده اکثریت جوانان آمریکایی هستند، افزود: بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت آمریکا مشغول هستند و در واقع این دانشجوها، آقازاده‌های آمریکا هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اعتراض دانشجویان آمریکایی را مصداق داستان حضرت موسی (ع) و کاخ فرعون دانست و تاکید کرد: پیام اعتراض‌ها در منزل نخبگان مدیریتی آمریکا توسط جوانان این کشور شنیده می‌شود؛ بنابراین این مهم حائز اهمیت است.

کد خبر 847532 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه فواد ایزدی فلسطین

دیگر خبرها

  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش