Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: داشتن عملکرد اقتصادی برای رئیس جمهوری که قرار است مهمترین مشکل کشور یعنی اقتصاد را حل و فصل کند بسیار مهم است چرا که براساس عملکرد اقتصادی می‌توان ادعای رشد و توسعه اقتصاد کشور را در دولت سیزدهم از سوی نامزد انتخاباتی قبول یا رد کرد.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از موضوعاتی که مردم شاید در مناظره‌ها همچنان دنبال می‌کنند به این دلیل که جوابی برای سوال‌ها و دغدغه‌های خود نگرفته اند، برنامه‌ها و راهکار‌های حل گرفتاری‌ها و مشکلاتی است که اصولا منتخب مردم در دولت بعدی باید برنامه‌های کارآمدی برای آن‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد مردم همچنان پاسخی برای این مطالبه خود نگرفته اند، لذا شاید انتخاب رئیس جمهور از بین نامزد‌های ریاست جمهوری سخت باشد، از این رو دانشجو در گفتگو با آلبرت بغزیان؛ اقتصاد دان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران راهکار انتخاب رئیس جمهوری که شاید بتواند بخشی از مشکلات اقتصاد کشور را حل کند بررسی کرده که ماحصل آن در ادامه بحث آمده است.


آلبرت بغزیان اقتصاددان وعضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با دانشجو اهمیت عملکرد، کارنامه و برنامه‌های اجرایی نامزد‌های ریاست جمهوری را عنوان کرد و در این باره گفت: مسائل ومشکلات اقتصادی ایران در هم تنیده شده و رفع آن نیازمند روی کار آمدن دولت قوی باشد که کارنامه کاری قابل قبولی داشته باشد. با اینکه به نظر می‌رسد نامزد‌های انتخاباتی تلاش می‌کنند تا خود را دغدغه‌مند مسائل اقتصادی نشان دهند و برای مسائلی که مبتلا به جامعه و اقتصاد کشور است راهکار‌هایی ارائه دهند، اما مساله این است که برنامه محور نیستند، نامزد‌های ریاست جمهوری چند کلیت را انتخاب کرده در کنار برخی موضوعات پوپولیستی یارانه‌ای و... برنامه عملی و اجرایی تا کنون پیشنهاد نداده اند که براساس آن بتوان مشکلات اقتصاد را حل و فصل کرد.

وی دراین خصوص گفت: مردم سر از نمودار‌ها در نمی‌آورند بنابراین لازم نیست نامزد‌های ریاست جمهوری در مناظره‌ها و تبلیغات نمودار بیاورند و جا به جا کنند، چرا که جیب و درآمد و معیشت مردم بهترین نمودار برای فقر و محرومیتی است که با سیاست گذاری‌های غلط بر مردم تحمیل شده است، بنابراین مردم از آن‌ها انتظار داشتند برای چالش‌های اقتصادی و برای پرسش‌های اقتصادی، پاسخ‌های راهکار محور داشته باشند نه نشان دادن نمودار و بیان کلیات.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوعی که مردم باید به آن توجه کنند بحث کارنامه کاری داشتن است گفت: متاسفانه نامزد‌ها کارنامه‌های کاری قابل قبولی یا ندارند یا اینکه مردم اطلاع چندانی از کارنامه کاری آن‌ها ندارند، تنها فردی که کارنامه کاری دارد آقای رئیسی است، مثلا آقای محسن رضایی اگر کارنامه‌ای داشته باشد در حوزه نظامی یا سیاست گذاری های، سیاست خارجی است نه اقتصادی، آقای مهر علیزاده هم کارنامه‌ای برای ارائه به مردم برای اطمینان خاطر مردم ندارد، عملکرد آقای همتی را هم مردم در سه سال اخیر با افزایش نرخ ارز و عدم مدیریت نرخ تورم و عدم تعهد به قول رساندن نرخ تورم به رقم ۲۲ درصد دیده اند، بنابراین عملکرد آقای همتی هم قابل دفاع نیست.

آلبرت بغزیان دراین باره خاطر نشان شد: داشتن عملکرد اقتصادی برای رئیس جمهوری که قرار است مهمترین مشکل کشور یعنی اقتصاد را حل و فصل کند بسیار مهم است چرا که براساس عملکرد اقتصادی می‌توان ادعای رشد و توسعه اقتصاد کشور را در دولت سیزدهم از سوی طرف قبول یا رد کرد. قطعا به سخن و وعده نمی‌توان اطمینان کرد چرا که مردم وعده‌های اقتصادی بسیاری را از دولت‌ها دیده و شنیده اند، اما هرگز محقق نشده است.

آلبرت بغزیان در انتقاد به نوع نگاه به مساله پرداخت یارانه گفت: نامزد‌های ریاست جمهوری یک بار برای همیشه باید تکلیف خود و مردم را درباره پرداخت یارانه راحت کنند، یعنی باید گداپروری برداشته شود، یارانه فقط به یکی دو دهک پایین درآمدی داده شود، ضمن اینکه منابع یارانه‌ای برای اشتغال این دهک‌ها و جوانان به سمت توسعه هدایت شود، لذا نباید مردم را به اعطای یارانه‌های بالایی که منبع و بمب تورم خواهند بود امید واهی داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نامزد‌های ریاست جمهوری باید برنامه‌های متقنی برای بحث مسکن، کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال داشته باشند، لذا مردم بعد از این در مدت زمان باقیمانده تا روز انتخابات محور‌های اشاره شده را باید مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر کاهش پیچیدگی‌های ذهنی که ممکن است در انتخاب رئیس جمهور اصلح و کارآمد برای آن‌ها پیش بیاید با خاطر آسوده تری رئیس دولت سیزدهم را انتخاب کنند و هم اینکه به بهترین نامزد یعنی نامزد دارای کارنامه و برنامه رای بدهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: هر چه قدر انتخاب رئیس جمهور منطبق با عملکرد فرد باشد مردم به خواسته خود در حل مشکلات اقتصادی نزدیک‌تر می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی که در حال تبلیغ و نمایش برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری هستند حضور نامزد‌ها را مکلف به ارائه برنامه اجرایی و کارآمد کنند، این موضوع می‌تواند یک معیار قابل قبول برای انتخاب بهترین گزینه از بین نامزد‌های ریاست جمهوری دولت سیزدهم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 همتی 1400 رئیسی 1400 یارانه نامزد های ریاست جمهوری عملکرد اقتصادی دانشگاه تهران آلبرت بغزیان کارنامه کاری اقتصاد کشور انتخاب رئیس دولت سیزدهم برنامه ها نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شد که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که در حال مبارزه با تحریم، جنگ و تهدیدات مختلف است و چنانچه قرار بر این بود که فضای جنگ هراسی بر آن تاثیر بگذارد، قطعاً اقتصاد ایران باید تا امروز متلاشی می‌شد و از بین می‌رفت.

وی افزود: شاید آنچه که به عنوان جنگ هراسی مطرح می‌شود، در مقاطعی در گذشته تاثیراتی به همراه داشته، اما امروز دیگر تاثیراتی که مورد انتظار دشمن است را مشاهده نمی‌کنیم چراکه ایران به کشوری پیشرفته با اقتصادی مقاوم تبدیل شده‌ است.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، تاکید کرد: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شدند که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان در فضای اقتصادی کشور درباره بی تاثیری جنگ هراسی بر اقتصاد گفت: ما مسئولان نظام باید به مردم اطمینان دهیم که نباید دیگر نسبت به فضای جنگ هراسی و تاثیرات آن بر تکانه‌های اقتصادی نگرانی داشته باشند؛ نتیجه این رفع نگرانی‌ها بی شک ثبات و آرامش اقتصادی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است