Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@23:29:59 GMT

۱۵ کشور در رقابت جام‌جهانی اسکی چمن دیزین شرکت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۴۱۴۷

۱۵ کشور در رقابت جام‌جهانی اسکی چمن دیزین شرکت می‌کنند

مدیر داخلی مجموعه بین المللی پیست اسکی دیزین البرز با اشاره به برگزاری فینال رقابت های جام جهانی اسکی روی چمن به میزبانی این پیست در شهریورماه امسال گفت: ۱۵ کشور در این دوره از رقابت ها حضور می یابند.

صادق کلهر روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: به همین منظور اردوهای آمادگی از یک ماه آینده در پیست بین المللی دیزین استان البرز آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حدود ۴۵ ورزشکار خانم و آقا در رشته های سوپرلیگ، سرعت، مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک در فینال رقابت های اسکی روی چمن دیزین  با یکدیگر به رقابت می پردازند.

کلهر اظهار داشت: ورزشکارانی از کشورهای ایران، اتریش، آلمان، چک، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، اسلواکی، ترکیه، سوئد و ژاپن در این دوره از مسابقه ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز  جشنواره لاله ها در پیست بین المللی دیزین و گفت: حدود ۱۲ میلیون گل از جمله بزرگترین گل کوهستان دنیا در این جشنواره که تا اواخر تابستان فعال است، در معرض دید عموم قرار داده شده است.

مدیر داخلی پیست بین المللی دیزین خاطر نشان کرد: جشنواره لاله ها هر روزه آماده بازدید علاقه مندان است.

کلهر با اشاره به اشتغالزایی جشنواره گل لاله ها در پیست بین المللی دیزین گفت: امسال با برگزاری این جشنواره شاهد اشتغالزایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در پیست بوده ایم.

پیست بین المللی دیزین در۷۰ کیلومتری شمال شرقی کرج دارای سه تله کابین، ۲ تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود.
ارتفاع این پیست بین ۲ هزار و ۶۵۰ تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا بوده و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: پیست بین المللی دیزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میزبان عصر جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر مغان در منطقه جعفرآباد اظهار کرد: برگزاری جشنواره های مختص جامعه عشایری برای نکوداشت این جامعه عظیم و سترگ در کشور جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه عشایر هویت و تاریخ ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره بین المللی عشایر مغان ظرفیتی عظیم برای معرفی توانمندی های عشایر ایران در سطح ملی و بین المللی است و در این زمینه باید تمامی دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور عشایر مغان را جزو عشایر بااصالت و ریشه دار کشور معرفی کرد و گفت: معرفی و تبیین خدمات و ثمرات عشایر شاهسون مغان ضروری است و در این راستا برگزاری کنگره و همایش ملی و استانی برای معرفی و تبیین جایگاه جامعه عشایری در زندگی مردمان ایران زمین و به خصوص استان اردبیل مهم به نظر می رسد.

میزبان ثمرات برگزاری دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون مغان را یادآور شد و بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد هماهنگی دستگاه های اجرایی برای مدیریت کوچ و معرفی آداب و سنن و زندگی مردمان کوچرو استان اردبیل و استان های شرکت کننده است.

وی خواستار برندسازی محصولات تولیدی جامعه عشایری مغان از جمله پنیر و لبنیات تولید شده توسط این قشر شد و گفت: لازم است که تولیدات این زحمتکشان در قالب برند شاهسون تولید و در بازارهای داخلی و بین المللی عرضه شود.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور از حضور ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل عشایری در کشور خبر داد و تصریح کرد: این عشایر در قالب سه ایل بزرگ بختیاری، قشقایی و شاهسون در حال کار و تولید هستند.

میزبان با بیان اینکه ۶۰ اداره و دستگاه اجرایی در راستای ساماندهی امور عشایر دخیل هستند، اظهار کرد: خدمات رسانی به جامعه عشایری و هماهنگی برای خدمات بیشتر دو وظیفه اساسی سازمان امور عشایری کشور است که با تمام توان در ادای وظیفه به این جامعه مهم و بزرگ کشور تلاش می کنیم.

وی جمعیت جامعه عشایری کشور را ۲۵۱ هزار خانوار و بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: جامعه عشایری ایران ۱.۴ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما در عین حال ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی و بخش زیادی از گیاهان دارویی و مواد لبنی کشور را تامین می کنند.

کد خبر 6089341

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»