Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)،سفر وزیر کشاورزی عراق به قم،مشارکت ۲۲ هزار تَن دربرگزاری انتخابات ۱۴۰۰، ضرورت تبیین فرهنگ اصلاح الگوی مصرف آب،صفر شدن تعداد محکومان مالی با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون تومان، قم دارای غنای فرهنگی بالا در صنایع دستی،اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت، رقابت ۴۱۸ تن در انتخابات شوراها در قم،۱۰ درصد کتابفروشی‌های عضو طرح بهارانه کتاب از قم،پاکسازی طبیعت توسط جمعی از دوچرخه سواران قمی وسومین اهدای عضو ماندگار از اخبار هفته گذشته قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)

 آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شامگاه جمعه در آستانه آغاز دهه کرامت، همراه با نقاره‌زنی خادمان کریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.

درآستانه سالروز میلاد با سعادت دخترهفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) وآغاز جشن‌های دهه کرامت، مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در صحن امام رضا(ع) این مکان مقدس ترتیب یافت. 

اختصاص۷۲ میلیارد تومان برای احیای واحدهای صنعتی راکد 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۶۸ تن و سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد تومانی احیا و به مدار تولید و اقتصاد برگشته که برای تامین سرمایه درگردش این واحدها ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به آنها پرداخت شده‌است.

محمود سیجانی درحاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران افزود: تکمیل زنجیره تولید و احیای واحدهای راکد صنعتی از اهداف مهم اقتصادی استان طی سال‌جاری است و طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال ۳۸ واکد راکد صنعتی به مدار تولید باز خواهد گشت.

رونمایی از خودرو حمل واکسن 

 در سفر هفته گذشته علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به قم، ۲ خودرو ویژه حمل واکسن رونمایی شد.

 این ۲ خودرو به‌منظور حمل واکسن کرونا و نیاز مبرم به زنجیره سرما برای استان قم خریداری شده‌است.

سفر وزیر کشاورزی عراق به قم

وزیر کشاورزی عراق روز پنجشنبه هفته گذشته با سفر به قم ضمن دیدار با تنی چند از علما همچنین طی بازدیدهایی با ظرفیت‌های همکاری با استان قم از جمله در حوزه کشاورزی این استان آشنا شد.

به گزارش ایرنا، محمد کریم الخفاجی در این سفر که بهرام سرمست استاندار قم و محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور و عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم او را همراهی کردند در جریان ظرفیت های بخش کشاورزی و دامپروری این استان برای افزایش همکاری های دو طرفه قرار گرفت.

قم دارای غنای فرهنگی بالا در صنایع دستی

استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی گفت: کاوش های باستانی نشان می‌دهد که همواره قم یکی از قطب های اصلی صنایع دستی درکشور بوده و این شهر دارای غنای فرهنگی بالا دراین زمینه است.

در پیام بهرام سرمست آمده است: صنایع دستی محصول ذوق و هنر انسان‌های هنرمندی است که با بهره‌گیری از پشتوانه فرهنگی و بینش خلاقانه و با دستان توانمند فعالان این حوزه خلق می‌شود.

پیام حاکی است: برابر کاوش‌های باستان‌شناسی، شهر مقدس قم از روزگاران کهن، یکی از مراکز مهم در تولید هنرهای سنتی و صنایع دستی بوده است و ثبت این شهر به عنوان شهر ملی انگشتر ایران نشانگر رونق و غنای این هنر و صنایع وابسته در دیار کریمه اهل بیت(س) است.

مشارکت  ۲۲ هزار تَن در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ درقم

 فرماندار قم گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تَن عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان قم مشارکت دارند.

مرتضی حیدری هفته گذشته در جلسه «آموزش عوامل اجرایی در شُعَب اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰» در تالار معصومیه فرمانداری قم، درباره اضافه شدن تعداد عوامل اجرایی در این انتخابات گفت: یک دلیل اینکه در ۲۸ خردادماه جاری، سه انتخابات (ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی) در این شهرستان به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی افزود: دلیل دیگر نیز به خاطر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجبور شدیم که تعدادی را به عنوان مراقبان بهداشت داشته باشیم و همچنین تعداد صندوق‌های اخذ رای در این دوره افزایش یافته است تا مردم با ازدحام مواجه نشوند و موجب شیوع ویروس کرونا نشود.

ضرورت تبیین فرهنگ اصلاح الگوی مصرف آب  

 استاندار قم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی درحوزه‌های تخصصی به سهم خودشان نسبت به فرهنگ‌سازی در اصلاح الگوی مصرف آب در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی برنامه داشته باشند.

 بهرام سرمست هفته گذشته در بیست و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب  درسالن کرامت استانداری قم افزود: گزارش‌هایی که ارائه شد نشان می‌دهد که ما از هر جهت نیازمند صرفه جویی در مصرف منابع آبی هستیم. مخصوصاً در حوزه آبریز فلات مرکزی با توجه به اینکه ۷۰ درصد وسعت کشور را داریم از نظر منابع آبی بسیار فقیر و با توجه به کسری منابع آب، حتماً باید تمام دستگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های تخصصی به سهم خودشان نسبت به فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف آب، چه در بخش خانگی و چه در بخش کشاورزی و صنعتی حتماً یک برنامه ارائه دهند.

ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه ورزش گلف 

رئیس هیات گلف قم با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های قم در رشته گلف در سال های اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده است گفت: این استان با دارا بودن زمینه های متعدد مینی گلف، زیرساخت لازم برای توسعه این ورزش را دارد.

رضا دلاوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بهره برداری از ۹ زمین مینی گلف استاندارد در مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) استان در سال گذشته افزود: این رشته ورزشی به دلیل نداشتن هیچ‌گونه محدودیت سنی ازجمله بهترین رشته‌های ورزشی برای همگانی کردن ورزش است.

وی گفت: با توجه به اینکه ورزش مینی گلف هیچگونه محدودیت سنی ندارد، احداث زمین های مینی گلف در بوستان ها می تواند موجب همگانی کردن ورزش و ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده‌ها شود.

صفر شدن تعداد محکومان مالی با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون تومان 

 رئیس کل دادگستری قم گفت: با اقدام های صورت گرفته در حال حاضر تعداد محکومین مالی با بدهی زیر یکصد میلیون  تومان در ندامتگاه های این استان به صفر رسیده است.

 حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری هفته گذشته در جلسه شورای قضایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم، افزود: یکی از ارزشمندترین اقدامات قوه قضاییه و سازمان زندان ها توجه به معیشت خانواده مددجویان و اقدام لازم در جهت کاهش مشکلات آنهاست که این امر باید به صورت مستمر انجام شود.

اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: ۴۰ عنوان و ۲۰۰ برنامه هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی درگفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بزرگداشت دهه کرامت تبیین جایگاه زنان و ارج نهادن به زنان، مادران و دختران جامعه است.

وی با اشاره به این‌که امسال دهه کرامت با ایام تبلیغاتی کاندیداها مصادف شده، اضافه کرد: ارادت به اهل‌بیت(س) جدای از نقش‌آفرینی مردم برای رشد نظام جمهوری اسلامی نیست و حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رای عمل به سیره حضرت معصومه(س) است.

رقابت ۴۱۸ تن در انتخابات شوراها در قم

 فرماندار قم گفت: با اعلام نهایی اسامی ردصلاحیت شدگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در نهایت ۴۱۸ تن در این دوره از انتخابات در سطح استان قم رقابت خواهند کرد.

مرتضی حیدری هفته گذشته دربازدید استاندار قم از ستاد انتخابات این استان طی سخنانی، افزود: ۴۹۰ تن برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم ثبت نام کرده بودند.

وی ادامه داد: تعداد شعب اخذ رای از ۵۷۱ شعبه در سال ۹۸ به ۶۰۴ شعبه در سطح شهر قم و از ۶۷۰ شعبه اخذ رای در انتخابات سال ۹۸ به ۷۲۲ شعبه در سطح استان قم افزایش یافته است.

۱۰ درصد کتابفروشی‌های عضو طرح بهارانه کتاب از قم

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، بااشاره به آغاز طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ گفت: ۱۰ در صد از ۸۶۹ کتابفروشی حاضر در این طرح و همچنین ۶ درصد کتاب‌های عرضه شده آن از قم هستند.

حمید خرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قم پس از تهران و خراسان رضوی بیشترین کتابفروشی‌های عضو این طرح را دارد،‌افزود: تهران با ۱۳۰، خراسان رضوی با ۱۱۲ و قم با ۸۱ کتابفروشی به ترتیب دارای بیشترین مشارکت در این طرح هستند.

وی ادامه داد: ۸۶۹ کتابفروشی از جمله ۲۰۲ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۶۶۷ کتابفروشی در مراکز استان در سراسر کشور در این طرح مشارکت دارند.

پاکسازی طبیعت توسط جمعی از دوچرخه سواران قمی

 جمعی از اعضای دوچرخه سواران قمی همزمان با هفته محیط زیست پس از طی مسیر ۲۰ کیلومتری، منطقه گردشگری طرلاب قم را از زباله‌های رهاشده پاکسازی کردند.

آنان در این اقدام نمادین، پس از طی مسیر ۲۰ کیلومتری جاده قم ـ اراک، بخشی از منطقه گردشگری طرلاب را از زباله های رهاشده در طبیعت پاکسازی نمودند.

ابراز نگرانی از افزایش مصرف آب 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم از افزایش نگران کننده ۱۳ درصدی تولید و مصرف آب در دو ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 جاسب زنگنه اینالو هفته گذشته با اشاره به میزان تولید و مصرف آب در دو ماه نخست سال جاری در استان اظهار داشت: طی این مدت بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب آب تولید که حدود ۸۰ درصد آن از سدکوچری و بقیه از سد۱۵ خرداد، چاه‌های سطح شهر و منطقه علی‌آباد و غیره تامین شده‌است.

سومین اهدای عضو ماندگار در قم

 مسئول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌اهدای اعضای یک جوان ۲۰ ساله در قم گفت: این سومین اهدای عضو ماندگار استان در سال جاری به‌شمار می‌آید.

 ولی الله صمدی در گفت و گویی اظهار داشت: مرگ مغزی سرباز وظیفه محمدرضا خلج زاده که ۲۰ سال  داشت و به‌علت تصادف با موتورسیکلت دچار خونریزی شدید مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فرقانی بستری بود، توسط پزشکان معالج و  تیم تایید کنندگان مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم تایید شد.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم اصلاح الگوی مصرف آب تعویض پرچم گنبد کریمه اهل بیت ع انتخابات ۱۴۰۰ هفته گذشته کشاورزی عراق استاندار قم صنایع دستی دهه کرامت اهدای عضو منابع آب مینی گلف استان قم سال جاری معصومه س اخذ رای قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده