Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:57:29 GMT

تازه‌ترین شماره فصلنامه «روشنا» روی دکه‌ها آمد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۹۵۶

تازه‌ترین شماره فصلنامه «روشنا» روی دکه‌ها آمد

به گزارش خبرنگار مهر، شماره‌های ۸۷ و ۸۸ از فصلنامه تخصصی فرق و ادیان «روشنا» ویژه زمستان ۹۹ و بهار ۱۴۰۰ با سردبیری فاطمه الهی در ۱۱۲ صفحه و بهای ۲۴ هزار تومان منتشر شد. ورودیه این شماره و نخستین مطلب بخش ادیان گفت‌وگویی با «شارلی انویه تکیه» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با این عنوان «تبلیغ مسیحیت، منفور است» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر مطالب بخش ادیان از این قرار است: «۲۰ سال در مجلس: یوناتان بت کلیا رکورددار نمایندگی مسیحیان آشوری»، «شهدای آشوری»، «به کجا چنین شتابان: نگاهی به مجموعه نوشته‌های آلبرت کوچویی فرهیخته جامعه آشوری»، «من یک ایرانی یهودی هستم: نگاهی به وجوه متمایزساز یهودیان ایران» نوشته الهام محمدی، «گفت‌وگو معجزه می‌کند: گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ابطحی رییس موسسه گفت‌وگوی ادیان»، «مرد پرواز: گفت‌وگو با سرهنگ آرتم ملیکیان خلبان ارمنی نیروی هوایی ارتش» و «در مسیر تحقق رویای برادری جهانی: گفت‌وگو با اسقف اعظم لاتین تهران، پدر مونسینیور دومنیکو متیو».

بخش «بهاییت» این شماره از نشریه «روشنا» نیز شامل این مطالب است: «بهاییان و ادعای صلح طلبی» نوشته محمدحسین خوش مسلک، «حزب شیطان: گفت‌وگو با شمس الدین رحمانی، کارشناس حوزه یهودشناسی»، «حمایت بهاییت از نژادپرستی و تبعیض: موضع بهاییت در انتخابات آمریکا» نوشته متین حمیدی و «بهاییت در شمال شرق ایران: معرفی کتاب بهاییت در آذربایجان به قلم اصغر حیدری» نوشته عزت ریحانی.

بخش دیگری از این شماره نشریه «روشنا» به «انجمن حجتیه» اختصاص یافته است. مطالب این بخش چنین است: «بررسی اندیشه سیاسی انجمن حجتیه» نوشته روح الله بهشتی پور، «نقص تحلیلی انجمن حجتیه در مفهوم انتظار» نوشته سیدصادق علوی، «از تئوری تفکیک تا انجمن حجتیه: معرفت آشفته قاعدین زمان» نوشته سیدعلی طبایی و «مصاب با عقلانیت: نگاهی به خردورزی در مبانی معرفتی انجمن حجتیه» نوشته هاشم شعبانی.

در بخش «تصوف» نیز این مطالب کار شده است: «انسان کامل؛ حقیقت علویه یا قطبیه: مقایسه «حقیقت محمدیه در دیدگاه امام خمینی و شاه نعمت الله ولی» نوشته داریوش زاهدی مقدم، علیرضا فهیم، محسن فهیم و خلیل بهرامی قصرچمی، «سالک نافذ: مروری بر حیات معنوی – اجتماعی محقق قمی» نوشته عمادالدین مرتضوی مجد و قسمت چهارم از سلسله یادداشت‌های سبک زندگی عارفانه: طریق عرفانی قرب به خدا، نوشته حجت‌الاسلام مسلم گریوانی.

بخش «مسیحیت تبشیری» این شماره از «روشنا» نیز شامل سه مطلب به ترتیب با این عناوین است: «درباره یوبال بند: معرفی سازمانی تبشیری با مدیریت مجازی» نوشته امیر نیکبخت، «جریان تبشیر و انتخابات آمریکا: نمودی دیگر از ماهیت سیاسی فرقه مسیحیت صهیونیستی» نوشته حمید نجار و «تبشیر علیه امنیت: مروری بر موضع گیری‌های ضدامنیتی جریان مسیحیت صهیونیستی».

بخش انتهایی این نشریه نیز به «فرقه‌های نوظهور» اختصاص پیدا کرده است. مطالب این بخش نیز از این قرار است: «گذار از اومانیسم؟ درنگی در انسان شناسی معنویت‌های نوپدید» نوشته سیدعلی ساداتی، «فرجام ترامپیسم» نوشته رضا منزوی، «تئوری نفوذ: بررسی مسئله نفوذ فرقه‌ها در ساختار جمهوری اسلامی ایران» نوشته میثم حسنی، «هارون یحیی، مهدی استانبولی: مروری بر داستان یکی از مدعیان دروغین» نوشته حجت‌الاسلام علی محمدی هوشیار و «ادیان چالش انگیز نوظهور: معرفی اثر مشترک جیمز آر. لوییس و یسپر ایور پترسون» نوشته فاطمه رمضانی.

کد خبر 5232501 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات دکه روزنامه مرکز گفتگوی ادیان انتخابات 1400 ترجمه معرفی نشریات انتشارات شهید کاظمی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رایزنی فرهنگی تازه های نشر لبنان سوریه نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی اوگاندا مد و لباس انجمن حجتیه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد