Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:16:39 GMT

برنامه‌های ستاد دهه کرامت ۱۴۰۰ استان تهران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۰۱۴

برنامه‌های ستاد دهه کرامت ۱۴۰۰ استان تهران اعلام شد

علیرضا جانه روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه های دهه کرامت در استان تهران از ۲۲ خرداد تا اول تیر با هشت عنوان   کرامات رضوی، تکریم دختران فاطمی، قرآن و معنویت، امت ولایی در گام دوم انقلاب، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج)، خدمت و سلامت، مدافعین امنیت و رهروان ایثار و شهادت، خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت و زیارت اولی ها به ترتیب  نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در این دهه برنامه های گوناگونی تدوین و طراحی شده که برگزاری مراسم ویژه دختران ۹ سال در روز دختر و با عنوان «دختر ماه»، برگزاری جشن های خانگی، ایجاد و راه اندازی ۸۸ کانون رضوی در مساجد امام رضایی استان، برگزاری اولین جشنواره رسانه ای کرامت رضوی و دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و غبارروبی و گلباران مزار شهدا بخش هایی از این برنامه ها است.

رییس ستاد دهه کرامت استان تهران ادامه داد: حرکت خودرو ها با استفاده از پرچم، نماد و نشان های ولادت هشتمین نور در سطح شهر و اجرای سرود، برگزاری اردوهای جهادی، جشن گلریزان با هدف ازدواج آسان، دیدار با کشاورزان و دامداران شهرستان های استان تهران و تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت از جمله برنامه های ستاد دهه کرامت در تهران است.

وی با تاکید به رعایت کامل پروتکل‌ها و دستور العمل های بهداشتی در بیش از ۵۸ عنوان برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت، خاطر نشان کرد: در برگزاری مراسمات این دهه در سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع ویروس کرونا، تونل های ضد عفونی در برنامه‌ها ایجاد خواهد شد و تمامی کادر اجرایی، خادمیاران و یاوران رضوی ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند. به همین منظور و در راستای رعایت نکات بهداشتی، در هر کاروان یک نفر به عنوان مسئول این امور در کاروان مشخص شود.

جانه یادآور شد: هر خودرو نیز باید مجهز به تهویه هوا و مواد ضدعفونی کننده بوده و در هر نوبت ورود و خروج، خودرو ضد عفونی شود.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده به پایان می رسد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای ۱ ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

برچسب‌ها روز دختر استان تهران دهه کرامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز دختر استان تهران دهه کرامت روز دختر استان تهران دهه کرامت استان تهران برنامه ها ذی القعده دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت