Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:46:49 GMT

ممنوعیت مشارکت هواوی در توسعه شبکه ۵G رومانی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۳۱۷

ممنوعیت مشارکت هواوی در توسعه شبکه ۵G رومانی

لایحه قانونی توسط رییس جمهور رومانی امضا شد که حضور چین و شرکت هواوی در ساخت شبکه های مخابراتی ۵G این کشور را به دلیل نگرانیهای امنیتی ممنوع می کند.

دولت میانه روی فلورین سیتو، نخست وزیر رومانی و متحد کلاوس یوهانیس، رییس جمهور این کشور در آوریل ممنوعیت شرکتهای تحت کنترل چین را تایید کرد و متعاقبا پارلمان بر ممنوعیت مذکور مهر تایید زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپا به میدان نبرد جنگ سرد فناوری میان چین و آمریکا تبدیل شده و رقیبان اروپایی هواوی شامل اریکسون و نوکیا با طرد رقیب چینی خود از کشورهای اروپایی انحصار بازار این منطقه را به دست می گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، رومانی حتی پیش از پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال ۲۰۰۴ متحد وفادار واشنگتن بود. آمریکا هواوی را بازوی ماشین اطلاعاتی جهانی حزب کمونیست چین می داند در حالی که هواوی مکررا جاسوسی برای دولت چین را تکذیب کرده است.

دولت آمریکا در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بکارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه های ۵G این منطقه لابی کرده است. حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکتهای چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف