Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:01:39 GMT

قطع ۲۴ درخت در هر ثانیه در برزیل

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۳۹۲

قطع ۲۴ درخت در هر ثانیه در برزیل

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، بر اساس نتایج مطالعات این موسسه، پدیده جنگل‌زدایی در شش اکوسیستم برزیل در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۳ هزار و ۸۵۳ کیلومتر مربع گسترش یافت که این میزان ۱۳.۶ درصد بیشتر از مساحت تخریب شده در سال ۲۰۱۹ است.  

طبق مطالعات منتشر شده توسط رصدخانه اقلیم که موسسه ای متشکل از ۵۰ سازمان محیط زیستی از جمله «سازمان مدافع محیط زیست صلح سبز» و «دوستان زمین» است، در ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد زمین‌های تخریب شده در شش منطقه برزیل (آمازون، پانتانال، بوسکه آتلانتیکو، سِررادو، کاآتینگ و پامپا) در سال ۲۰۲۰، شواهدی از قطع درختان به صورت غیر قانونی وجود دارد.

همچنین ۶۱ درصد از پوشش گیاهی از بین رفته متعلق به آمازون، بزرگترین جنگل‌های بارانی جهان است.  

به نوشته افه، به رغم سرعت بالای روند جنگل‌زدایی در این منطقه، «موسسه محیط زیست برزیل» (Ibama) به عنوان نهاد رسمی نظارت بر جنگل‌زدایی، تدابیر لازم به منظور تحقیق و بررسی تنها ۵ درصد از مساحت قطع غیر قانونی درختان را اتخاذ کرده است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای جمع‌آوری شده توسط موسسه ملی مطالعات فضایی برزیل (INPE)، میزان جنگل‌زدایی در سال گذشته در منطقه آمازون ۹ درصد، در سِررادو حدود شش درصد و در اکوسیستم پانتانال حدود ۴۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که منطقه کاآتینگ با تخریب شدید ۴۰۵ درصدی، بوسکه آتلانتیکو ۱۲۵ درصد و منطقه پامپا با جنگل‌زدایی ۹۹ درصدی مواجه بوده است.

«تاسو آسِبِدو» کارشناس برزیلی معتقد است: متاسفانه جنگل‌زدایی در همه اکوسیستم‌ها رو به رشد بوده و میزان غیر قانونی بودن آن بسیار بالا است. برای مقابله با این معضل باید احساس مصونیت از مجازات برای متخلفان را از بین ببریم.

نابودی جنگل های آمازون از ژانویه ۲۰۱۹ و روی کارآمدن ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل به شدت افزایش یافته و به بیشترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسیده است.  

هیئت بین المللی تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (IPCC) در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد در صورت روند جنگل زدایی در منطقه آمازون که قطعا به تغییرات آب و هوایی گسترده منجر خواهد شد، شاهد تغییر شکل «آمازونیا به ساوانا» خواهیم بود. ساوانا نوعی از جنگل های خشک و درختان فاصله دار است که کاملا متفاوت از جنگل های بارانی بوده و ظرفیت بسیار پایینی در جذب کربن دارند.

جنگل زدایی مهمترین تاثیر مخرب انسان در منطقه آمازون بوده که به طور حتم نه تنها برای آب و هوای این منطقه بلکه برای قاره آمریکا و فراتر از آن جهان تاثیر گذار خواهد بود.  

برچسب‌ها برزیل آمازون تخریب محیط زیست قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برزیل آمازون تخریب محیط زیست برزیل آمازون تخریب محیط زیست قطع درختان جنگل زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

الیمالات یکی از تفرگاه های طبیعی شهرستان نور استان مازندران محسوب می شود یکی از جذابیت های این منطقه وجود دریاچه است که در میان جنگل محصور است و به همین جهت از زیبایی ویژه ای برخوردار است.

به گفته شهروندخبرنگار ما مدتی است جنگل این منطقه گردشگری توسط عده ای در حال تخریب است و اقدام به قطع درختان کرده اند. با توجه به اینکه محافظت از جنگل‌ها و مراتع به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و تخریب آن می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، اما در برخی از مواقع برخی از افراد این موضوع مهم را نادیده بگیرند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید که مشاهده می‌کنید.

منبع: علایی - مازندران

بیشتر بخوانید:

نابودی و تخریب بخشی از جنگل‌های هیرکانی در روستای ده نالاج + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول