Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:20:34 GMT

بیمارستان قائم (عج) مشهد به دستگاه سودواسکن مجهز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۴۴۲

بیمارستان قائم (عج) مشهد به دستگاه سودواسکن مجهز شد

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر رضا بوستانی گزارش داد: این دستگاه قادر به ارزیابی فیبرهای کوچک اعصاب محیطی است و می تواند کمک شایانی به پزشکان در تشخیص و ارزیابی بهتر در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به بیماران داشته باشد.
وی اضافه کرد: این دستگاه با هزینه بیش از ۶۵۰ میلیون تومان با حمایت معاونت آموزشی و مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بیمارستان قائم که قطب تشخیص و درمان در حوزه مغز و اعصاب بوده خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون گروه بیماریهای مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا پیش از خریداری و نصب این دستگاه، بیماران با روش الکترومیوگرافی روتین مورد بررسی و ارزیابی های تشخیصی قرار می گرفتند که این روش قادر به ارزیابی فیبرهای بزرگ اعصاب محیطی است.
بوستانی افزود: دستگاه سودواسکن با استفاده از جریان الکتریکی و القای عبور یونهای کلر، غدد عرق کف دست و یا پا را تحریک کرده و عملکرد نرمال آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی ادامه داد: با نصب و راه اندازی این دستگاه زمینه راه اندازی رشته فلوشیپ "نوروماسکولار"  که رشته ای جدید در گروه مغز و اعصاب است در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود  ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی مشهد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی مشهد جراحی مغز و اعصاب تجهیزات پزشکی مشهد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل