Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@08:06:17 GMT

استخراج رمزارز در ایران چقدر برق مصرف می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۸۶۵

استخراج رمزارز در ایران چقدر برق مصرف می‌کند؟

یک فعال حوزه رمزارز و بلاک‌چین معتقد است در بدترین حالت، یک درصد از برق ایران صرف ماینینگ می‌شود و این یک درصد اگرچه در مقیاس بزرگ برق تولیدی ایران، تاثیرگذار است اما نمی‌تواند دلیل اصلی خاموشی‌ها باشد.

یاشار راشدی با اشاره به تاریخچه فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارز در ایران بیان کرد:  پدیده استخراج از قدیم در کشور وجود داشته و خیلی‌ از استخراج‌کنندگان از سال‌ها ۱۳۹۴ هم این کار را انجام می‌دادند اما در مقیاس صنعتی، حدودا از سال ۱۳۹۷ این پدیده مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رمزارز بیت‌کوین روی اعداد کار می‌کند و ما به اعداد اعتماد داریم گفت: اینکه کل شبکه بیت‌کوین چقدر برق مصرف می‌کند، مشخص است، چون قدرت شبکه مشخص است. اینکه همه ماینرهایی که در جهان هستند چقدر قدرت پردازشی دارند، تخمین تقریبا درستی از میزان مصرفی که این ماینرها در سراسر جهان دارند هم می‌توانیم داشته باشیم.

دبیر انجمن بلاک‌چین ایران با بیان اینکه مصرف برق کل ماینینگ جهان کمتر از ۱۰ درصد برق تولیدی کل شبکه ایران است، افزود: ما با صرف ۱۰ درصد برق تولیدی ایران می‌توانیم ماینینگ کل جهان را انجام دهیم. آمار دقیقی از تلفات‌ شبکه توزیع برق ایران نداریم اما تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰ درصد در ایران تلفات برق داریم. این تلفات در شبکه توزیع اتفاق می‌افتد، یعنی اگر می‌توانستیم مزارع استخراج را در کنار نیروگاه‌ها که تلفات ندارند قرار دهیم، می‌توانستیم ماینینگ کل‌ جهان را پوشش دهیم.

راشدی ادامه داد: آمارهایی هست که می‌گویند بین ۴.۵ تا ۷ درصد کل ماینینگ جهان در ایران انجام‌ می‌شود. از آنجایی که ۱۰ درصد برق تولیدی ایران برای ماینینگ کل‌ جهان کافی است، از این ۱۰ درصد، کمتر از یک درصد برق ایران برای ماینینگ استفاده می‌شود. این یک درصد عدد کوچکی‌ در مقیاس برق تولیدی ایران نیست اما به نظر می‌رسد یک درصد برق ایران نمی‌تواند علت خاموشی باشد. /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برق تولیدی ایران برق ایران درصد برق ۱۰ درصد یک درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز