Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:36:45 GMT

سمنان مجوز مرزهوایی گرفت/ ارتقای وضعیت فرودگاه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۰۴۱

سمنان مجوز مرزهوایی گرفت/ ارتقای وضعیت فرودگاه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گل رو در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با صبح شنبه به صورت مجازی با بیان اینکه در یکسال گذشته گام‌های مطلوبی برای تقویت دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری برداشته و برای پارک علم و فناوری بودجه مطلوبی اخذ شده و پارک دیجیتال با اعتبار ۲۰ میلیاردی به زودی افتتاح خواهد شد، ابراز داشت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته کارخانه فناوری با اعتبار ۲۰ میلیارد در سمنان و مراکز رشد نیز در مهدی‌شهر و سرخه راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آبرسانی و خشکسالی نیز، توضیح داد: پروژه سد فینسک در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که با رایزنی این رقم را به ۸۶ میلیارد رساندیم. تأمین آب موتور پیشران پیشرفت استان است.

عضو خانه ملت با بیان اینکه در خصوص دانشگاه فرزانگان کوشیدیم تا ردیف بودجه آن در ۱۴۰۰ مستقل بماند و درباره جلوگیری از ادغام این دانشگاه در دانشگاه سمنان رایزنی‌هایی با شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم داشتیم، ابراز داشت: در حوزه آموزش و پرورش، روز گذشته در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به سمنان اعتباراتی اخذ کردیم اما باید گفت پیش از این تفاهم‌نامه احداث دانشگاه جامع فرهنگیان منعقد شده و امیدوارم کلنگ‌زنی احداث این دانشگاه در زمینی ۶۰ هکتاری به زودی زده شود.

گل رو در ادامه و با بیان اینکه در یکسال گذشته تلاش‌های بسیاری برای ارتقا وضعیت فرودگاه سمنان صورت گرفت و در حال حاضر عملیات احداث مخزن سوخت فرودگاه در شرف آغاز است، بیان داشت: در هفته گذشته پس از مدت‌ها پیگیری، موفق شدیم مجوز مرز هوایی را اخذ کنیم و بدین ترتیب امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سمنان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان، کمک‌های مطلوبی را برای بیمارستان سوانح سوختگی و بخش سرطان اخذ کردیم که می‌تواند به ارائه خدماتی پایدار طی دهه‌های آینده منجر شود، گفت: بخشی از واحدهای صنعتی سمنان به دلیل بی‌مسئولیتی‌ها و مشکلات دیگر تعطیل شده‌اند، ما برای احیا صنعت تلاش کردیم و برخی از واحدهای صنعتی در شرف رهایی از رکود و تعطیلی قرار دارند.

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با بیان اینکه کوشیدیم تا پروژه‌های حوزه راه به ویژه پروژه جاده سمنان-فیروزکوه را به پیش برانیم، افزون بر این پیگیری‌هایی در خصوص پروژه بلوار سمنان-سرخه داشتیم و امیدواریم دولت جوان و فعال آتی این پروژه‌ها را به جد مورد پیگیری قرار دهد، تاکید کرد: کریدور سمنان-دیان-معلمان به عنوان کریدور شمال به جنوب در بودجه ۱۴۰۰ ردیف‌دار شده و اجرایی شدن این پروژه در میان‌مدت دسترسی‌ها به شرق و جنوب کشور را تسهیل خواهد کرد.

کد خبر 5232666

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه سمنان پارک علم و فناوری آموزش و پرورش مجلس انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است