Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه امارات از "تروریستی" خواندن شاخه نظامی جنبش حماس و حزب‌الله لبنان توسط برخی کشورها و مستثنا کردن شاخه سیاسی آنها ابراز تعجب کرد!

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان در گفت‌وگو با سایت کمیته یهودی ـ آمریکایی که به تازگی در امارات دفتر افتتاح کرده است، در اظهاراتی تحریک آمیز گفت: باعث تاسف است که برخی کشورها مردد هستند که به طور آشکار و واضح درباره تشکیلاتی مانند حماس و حزب‌الله صحبت ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خنده دار است که برخی دولت‌ها شاخه نظامی این جنبش‌ها را تروریستی می‌خوانند و شاخه سیاسی آنها را از این قاعده مستثنا می‌کنند و این درحالی است که خود این جنبش‌ها معتقدند که تفاوتی میان دو شاخه نظامی و سیاسی‌شان وجود ندارد.

عبدالله بن زاید در ادامه بر ضرورت وجود یک تفکر راهبردی میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی تاکید و ابراز امیدواری کرد که توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو به دیگر کشورهای منطقه کمک کند تا آینده را بار دیگر تصور کنند.

وی همچنین گفت که همکاری در زمینه آب بین کشورش و رژیم صهیونیستی الگویی برای زمینه‌های همکاری است و امارات با بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا ارتباط دارد و این بازارها برای بازاریابی محصولات این رژیم مفید است.

وزیر خارجه امارات اخیرا نیز طی سخنانی در مراسم افتتاح دفتر کمیته یهودی- آمریکایی در ابوظبی، علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و حزب‌الله لبنان سخن رانده و مدعی شده بود که جامعه جهانی علیه این دو جنبش اقدامی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات جنبش حماس حزب الله لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود