Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد و سرکنسولگری‌های کشورمان در مراکز چهار ایالات پاکستان طی روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی آمادگی خود را برای شرکت پرشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آاعلام کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، ریاست هیات اجرایی انتخابات در پایتخت پاکستان را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان، ضرورت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری ایران از سوی هموطنان مقیم اسلام‌آباد و سایر شهرهای پاکستان را مورد تاکید قرار داد.

صندوق اخذ رای در اسلام‌آباد، در سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقر خواهد شد. ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند. حداقل سن برای رای دادن، ۱۸ سال تمام اعلام شده و ایرانیانی که شناسنامه یا کارت ملی همراه ندارند، می‌توانند برای رای دادن از گذرنامه معتبر استفاده کنند.

همزمان با استقرار یک صندوق اخذ رای در اسلام‌آباد، چهار صندوق دیگر نیز در شهرهای پیشاور، کراچی، کویته و لاهور به عنوان مراکز ایالات چهارگانه پاکستان که سرکنسولگری‌های کشورمان در آن قرار دارد، مستقر خواهد شد.

شهرهای کراچی و لاهور نسبت به سایر شهرهای پاکستان، بیشترین جمعیت ایرانیان مقیم را در خود جای داده‌اند که بیشتر آن‌ها، دانشجویان و یا فعالات اقتصادی وتجاری هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

در این دوره انتخابات سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن مهرعلی زاده و عبدالناصر همتی به رقابت می‌پردازند.

در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱ میلیون ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سفیر ایران در پاکستان انتخابات ریاست جمهوری اسلام آباد پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سفیر ایران در پاکستان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ سفیر ایران در پاکستان انتخابات ریاست جمهوری اسلام آباد انتخابات ریاست جمهوری دوره انتخابات اسلام آباد جمهوری اسلام رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

جمعیت، وسعت و همسایگی و همچنین قدرت بالای نظامی از جمله ویژگی‌هایی هر دو کشور محسوب می‌شود و از این رو تلاش‌هایی زیادی صورت می‌گیرد تا میان اسلام آباد و تهران تنش بوجود آید و طبعا بروز هر گونه تنشی میان دو کشور برای هر دو خطرناک است.

این نکته را باید در نظر داشت که هر دو کشور دارای دشمنان و رقیبان سنتی هستند. هند رقیب اصلی پاکستان بشمار می‌رود و از سویی دیگر اسرائیل هم دشمنی سنتی ایران محسوب می‌شود و طی هفته‌های اخیر هم شاهد افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی بودیم. مضاف بر اینکه برای ایران رقبای منطقه‌ای دیگری هم وجود دارد.

موضوع دیگر اقتصادی است. در شرایط کنونی پاکستان به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی هم سال‌ها است که درگیر تحریم است و طبعا بعد از اجرایی کردن قانون صلح قرن ۲۱ از سوی ایالات متحده ممکن است با تشدید فشار‌ها از سوی غرب مواجه شویم؛ بنابراین طبیعی است که دو دولت برای همکاری با هم در حوزه‌های مختلف اقتصادی تعاملاتی داشته باشند.

نکته دیگر اینکه هر دو کشور در نواحی مرزی با گروه‌های تجزیه طلب مواجه هستند و علاوه بر اینکه پدیده تروریسم هم از جمله مسائلی است که به عنوان یکی از مشکلات سر راه هر دو کشور وجود دارد و بنابراین همکاری در این حوزه‌ها حتما باعث ارتقای وضعیت امنیتی در نواحی مرزی میان دو کشور خواهد شد. 

 از این رو، اقتضای وضعیت جاری و همچنین مبتنی بر واقعیت‌های موجود گسترش روابط و تعاملات میان ایران و پاکستان است. مضاف بر اینکه هر دو از پیشینه تاریخی خوبی در حوزه روابط سیاسی و امنیتی برخوردارند.

طبعا گسترش روابط میان اسلام آباد و تهران بر نوع تعاملات آن‌ها با دیگر همسایگان هم تاثیرگذار خواهد بود. در واقع ایران و پاکستان مطلقا در حوزه افغانستان رقیب هم محسوب نمی‌شوند و هر دو کشور می‌توانند برای رسیدن ثبات در افغانستان با هم همکاری خوبی داشته باشند. 

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که ایران و پاکستان هر دو از تاریخچه درخشانی در حوزه روابط همسایگی برخوردارند و بویژه در حوزه استراتژیکی می‌توانند تعاملات خود را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری