Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@11:43:37 GMT

خوشبینی اوپک به نیمه دوم سال

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۶۷۸

خوشبینی اوپک به نیمه دوم سال

اوپک با وجود ابهام‌های موجود همچنان بر این باور است که تقاضای نفت در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد.

به گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با وجود ابهام‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، همچنان انتظار دارد با کمک چین و آمریکا، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ بهبود چشمگیری را تجربه کند و تقاضا برای نفت این سازمان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک روز پنجشنبه (۲۰ خردادماه) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز معادل  ۶.۶ درصد افزایش می‌یابد و به ۹۶ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. این پیش‌بینی برای دومین ماه پیاپی ثابت بود.

این برآورد اوپک با وجود کندتر از حد انتظار بودن تقاضای نفت در نیمه نخست امسال مطرح شده است.

این سازمان همچنین نسبت به ابهام‌های بسیاری مانند ظهور انواع جدید ویروس کرونا هشدار داد.

با وجود اینکه انتظار می‌رود آمریکا بیشترین تأثیر را بر رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ بگذارد، اوپک انتظارد ندارد تقاضا در کشورهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تا سطح پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ بهبود یابد.

اوپک با این فرض که ویروس کرونا تا ابتدای نیمه دوم امسال تا حد زیادی مهار می‌شود، برآورد کرد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی ۵.۵ درصد رشد می‌کند که این پیش‌بینی نسبت به برآورد ماه گذشته تغییری نکرد.

برچسب هاتقاضای نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تقاضای نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک کرونا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان