Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگاه صنعت نفت به‌منظور توسعه و تجاری‌سازی دانش فنی تصفیه آب با استفاده از فرآیند میکروفیلتراسیون با حفره‌های متغیر با شرکت شتاب‌دهنده آبان قرارداد مشارکت امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی، رئیس این پژوهشگاه امروز (شنبه، ۲۲ خردادماه) در حاشیه امضای این قرارداد گفت: خوشبختانه مرکز مناسبی برای انجام مأموریت‌های این مجموعه در نظر گرفته شده است و امیدوارم شاهد حضور جوانان بااستعداد و کارآفرین، شتاب‌دهنده‌های باانگیزه و استارت‌آپ‌هایی که می‌توانند تحول اساسی در فعالیت‌های پژوهشگاه و صنعت نفت ایجاد کنند در این مرکز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای دهه ۸۰، مباحث مرتبط با پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مسائل مرتبط با کارآفرینی در کشور آغاز شده که مورد حمایت همه‌جانبه مسئولان قرار گرفته و این موضوع به حرکتی بالنده و پرشتاب در کشور نیز تبدیل شده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به نتایج حاصل از عملکرد این مراکز نیز اشاره و تصریح کرد: حضور و فعالیت حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و واحدهای فناور در کشور، خلق ارزش افزوده بسیار زیادی را به همراه داشته است و این موضوع از سوی دیگر سبب شده که چهره اقتصاد در کشور، علم و فناوری و ارتباطات دانشگاه با صنعت با تحول بسیاری همراه باشد.

توفیقی اظهار کرد: ما بسیار خوشحال هستیم از اینکه پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یک مرکز مأموریت‌گرا و مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گو به صنعت نفت کشور، با این جریان همراه شده و به جرأت می‌توان ادعا کرد که این مجموعه از پیشگامان مؤسسه‌های مراکز نوآوری در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه راهبردی صنعت نفت، رسیدن به مراحل بلوغ و اثربخش بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی در این صنعت عظیم، از مهم‌ترین چشم‌اندازهای مرکز نوآوری است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه در انجام این مهم، پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان حلقه‌ای واسط میان هزاران جوان کارآفرین و صنعت عمل می‌کند، بیان کرد: ایجاد این‌گونه مراکز نه‌تنها می‌تواند کارکرد پژوهشگاه صنعت نفت را بهبود بخشد، بلکه وسیله‌ای برای جاری‌ شدن جریان نوآوری از مردم به صنعتِ نفت نیز شده است.

توفیقی تصریح کرد: در این مسیر پژوهشگاه خود باید به‌عنوان یک شتاب‌دهنده عمل کند تا بتوانیم با وجود صنعتی راهبردی و سرمایه انسانی با ذهن‌های خلاق این جریان‌سازی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدوارم در آینده مرکز نوآوری پژوهشگاه بتواند سبب ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در کشور شود و به نهادی خوداتکا از نظر اقتصادی تبدیل شود، تصریح کرد: مرکز نوآوری می‌تواند تکمیل‌کننده مأموریت بنیادی پژوهشگاه صنعت نفت باشد و به یک جریان پرشتاب و پرقدرت در اقتصاد نفت و فناوری‌ِ نفت تبدیل شود و امیدواریم به‌واسطه این حرکت شاهد ارائه خدمات فناورانه و نوآوری‌های فناورانه از سوی هزاران جوان کارآفرین و با استعداد به صنعت نفت باشیم.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان امضای قرارداد پژوهشگاه صنعت نفت جعفر توفیقی پژوهشگاه صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی امیر فخریان اظهار کرد: پارسال ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون دلار از خراسان رضوی به پاکستان صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوش‌های غیر مخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

امیر فخریان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه‌های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه‌های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می‌شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تأمین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه‌های صنایع غذایی بوده است.

امیر فخریان اظهار کرد: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه‌هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های کراچی پاکستان بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: پاکستان یکی از کشورهای تأمین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیت‌های تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

امیر فخریان ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکت‌های ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می‌توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

کد خبر 6088018

دیگر خبرها

  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»