Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@23:14:02 GMT

مشارکت نخبگان علمی در برگزاری انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۱۷۴

مشارکت نخبگان علمی در برگزاری انتخابات 1400

نخبگان نیز همانند دیگر اقشار جامعه در برگزاری رویداد مهم انتخابات تلاش خود را به کار می‌گیرند‌، در این راستا اشکان عبدالی مدرس دانشگاه و دکترای حقوق خصوصی طی حکمی از سوی رئیس ستاد ایران توانمند به عنوان مسئول کمیته حقوق‌دانان ستاد جوانان ایران توانمند آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان تهران منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ انتخابات یکی از اصلی‌ترین عناصر و مفاهیم ادبیات و گفتمان مردم سالاری است و سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران 28 خرداد 1400 انجام می شود.

قبل از هرچیزی می‌بایست تعریفی از انتخابات ارائه دهیم، انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم یا بخشی از مردم برای ادارهٔ امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برمی‌گزینند.

به طور کلی انتخابات را می توان گزینش از میان بدیل‌های مختلف سیاسی تعریف کرد که پیش روی انتخاب کنندگان قرار می گیرد.

مسئولین کشور نیز در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه باید تلاش خود را به کار گیرند.

طبق گفته مقام معظم رهبری؛ شرکت در انتخابات، یک عمل صالح است و این عمل صالح را باید با شوق و به وقت انجام داد.

انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد. مخالفین جمهوری اسلامی نمی‌خواهند از این فرصت استفاده شود، این یک امکان برای ملت است. یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است.

شور انقلابی مردم را نشان می دهد وقتی مدرم در انتخابات شرکت کنند و شور خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن طمع دشمن می شود. هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه شود اثرات و منافعش برای کشور و مردم بیشتر خواهد بود.

 مشارکت نخبگان در برگزاری انتخابات

با نزدیک شدن به فرایند انتخابات اقشار مختلف در راستای برگزاری آن تلاش می‌کنند چراکه مردم یکی از ارکان مهم انقلاب هستند که حضورشان در صحنه های مختلف از جمله انتخابات نمایان می‌شود .

نخبگان نیز در برگزاری رویداد مهم انتخابات تلاش می‌کنند، در این راستا اشکان عبدالی مدرس دانشگاه و دکترای حقوق خصوصی طی حکمی از سوی رئیس ستاد ایران توانمند به عنوان مسئول کمیته حقوق‌دانان ستاد جوانان ایران توانمند آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان تهران منصوب شد که با کمک اقشار مختلف به ویژه قشر حقوقی جامعه بتوانند قدمی در این راستا بردارند.

 حضور حداکثری مردم به معنای واقعی

در انتخابات خواه علاوه بر نخبگان حاکم ،برنامه ها و اهداف کشورداری نیز معین می‎شود و در واقع این مردم هستند که انتخاب می‌کنند کشورشان در کدام مسیر قرار گیرد به معنای دیگر با مشارکت سیاسی به حکمرانیشان مشروعیت می‌بخشند.

با این مشارکت که حق طبیعی هر شهروندی است، می توان معیاری دقیقی را برای خیلی از دغدغه‌ها نمایانان کرد و به بیان دیگر مطالبه واقعی مردم پیش چشم همگان آشکار شود.

حدیث سهیلی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 مشارکت نخبگان علمی ایران توانمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات

فرماندار مشهد گفت: خراسان رضوی در مرحله اول انتخابات حوزه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری استودیو انتخابات خراسان رضوی که در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از شهرستان مشهد و کلات پنج نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند که تکلیف چهار نفر از آنها در دوره اول مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره دوم تکلیف نفر چهارم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان شهرهایی  است که مشارکتش در انتخابات افزایشی بود و ما 7 درصد افزایش داشتیم که علت آن اضافه شدن تعداد افرادی بود که به سن رای رسیده بودند.

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات 17 درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال 98 استفاده شد و مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ضمن اینکه ما کم‌ترین شکایت و نارضایتی را داشتیم.

داوری بیان کرد: در دوره اول کم‌ترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به جز سرمای هوا مشکل خاص دیگری در استان وجود نداشت، به طوری‌که  98 درصد حوزه‌های انتخاباتی راس ساعت 8 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: تلاش کردیم نقایص مرحله اول را رفع کنیم و برای مرحله دوم هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش بینی شده که هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات فعال خواهند بود.

فرماندار مشهد عنوان کرد: برای این مرحله 18 هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده اند که انتخابیه مشهد و رضوی در 14 حوزه تقسیم می‌شوند که 13 حوزه در مشهد و 3 حوزه مرکزی فعال خواهد بود.

داوری خاطرنشان کرد: هر منطقه به فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق رای را مدیریت می‌کنند که همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

وی بیان کرد: تبلیغات از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه‌ خواهد داشت؛ اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنج شنبه در شعبه ها قرار خواهیم داد و تمام عوامل از ساعت پنج صبح در شعبه ها حضور دارند و انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و حضور شعبه‌های سیار در حالت آماده باش است، البته اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است.

 داوری بیان کرد: کسانی که دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده اند در این مرحله می توانند رای بدهند و افرادی که از 11 اسفند 1402 تا 21 اردیبهشت 1403 به سن رای‌دهی رسیدند و همچنین افرادی که در دوره اول رأی ندادند نیز می‌توانند در انتخابات دوره دوم مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!