Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:46:47 GMT

لایحه صیانت از حقوق بانوان در مجلس در حال بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۰۰۱

لایحه صیانت از حقوق بانوان در مجلس در حال بررسی است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه صیانت از حقوق بانوان در مجلس در حال بررسی جدی است که موادی از این لایحه مربوط به دختران است، یکی از مباحث در حوزه دختران مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی است که دختران را تهدید می‌کند؛ به عنوان مثال ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جامعه به‌ویژه دختران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه محمدبیگی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س)، در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: دخترها مظهر صفا، صمیمیت و مهربانی هستند، لطیف‌ترین موجودات جامعه دختران هستند و نیاز است که والدین برنامه ویژه‌ای برای دختران در نظر بگیرند.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی در حوزه حمایت از حقوق و مطالبات بانوان چند ساختار داریم که از جمله آن فراکسیون زن و خانواده در مجلس است که به‌طور ویژه مباحث هویتی دختران را در دستور کار خود قرار داده است و برنامه‌های مختلفی در حوزه توانمندسازی بانوان و دختران، حمایت از کرامت و صیانت از حقوق بانوان و منع خشونت علیه بانوان را اجرا و پیگیری کرده است.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس لایحه صیانت، تکریم و تأمین امنیت بانوان در حال بررسی جدی است که موادی از این لایحه مربوط به دختران است، آنچه در حوزه دختران موردتوجه است مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی است که دختران را تهدید می‌کند. به عنوان مثال ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جامعه به‌ویژه دختران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد لذا راه‌های آشنایی با این عرصه باید آموزش داده شود.

محمدبیگی با تأکید بر لزوم رفع خلأهای موجود در حوزه حفظ هویت دختران ایرانی، بیان کرد: در حوزه هویت حقیقی دختران نیاز به فرایند آموزشی داریم که طی آن نقش دختران در پیشبرد اهداف جامعه و نقش زنان به‌عنوان همسران و مادران آینده باید آموزش داده شود، وقتی دختران بدانند که چه نقش مهمی در جامعه و خانواده بر عهده‌دارند به خود می‌بالند.

وی اظهار کرد: دختران باید در جهت افزایش مهارت‌های سبک زندگی فردی و روانی تلاش کنند، در حال حاضر یکی از مشکلات دختران ما نحوه گذران اوقات فراغت است چراکه مراکز تفریحی، ورزشی، پارک‌ها، بوستان‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و مکان‌های فرهنگی و عمومی کمتری در دسترس دختران است و این موضوع ما را به‌عنوان نماینده مردم، ‌آزار می‌دهد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ما به دنبال افزایش میزان حضور زنان در فضاهای فرهنگی و ورزشی هستیم و می‌خواهیم سهمیه زنان در این بخش را افزایش دهیم؛ تقویت ورزش بانوان به‌ویژه دختران از سنین کودکی باید مورد توجه جدی باشد چراکه سلامت دختران با این روش تضمین می‌شود؛ دختران به‌عنوان مادران آینده باید از سلامت خوبی برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مواردی که موردتوجه است بحث بلوغ دختران و نیازمندی به مشاور در این دوره است، دختران در این سنین نیاز دارند که با همراهی مشاور اضطراب و دل‌نگرانی خود را کاهش دهند، دختران در این دوران با سؤالات انبوهی مواجه هستند که باید به آن پاسخ مناسب داده شود. همچنین تقویت مشاوره به سبک اسلامی ایرانی برای مدیریت احساسات باید در دستور کار قرار بگیرد.

محمدبیگی تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیز باید کتب درسی به‌منظور برخورداری و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت مهارت‌های موردنیاز دختران در حوزه‌های مختلف از جمله جایگاه اجتماعی، همسرداری و فرزندپروری، تقویت هویت و جایگاه آن‌ها تدوین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين روز دختر فاطمه محمدبیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد