Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ماه‎های گذشته بار‌ها و بار‌ها حملات باج افزاری باعث تعطیل شدن بخش‌های بزرگی از اقتصاد آمریکا شده است.

خبرگزاری میزان - همانطور که «کریس کربس»، رئیس سابق امنیت سایبری آمریکا در ماه می‌ هشدار داد، آمریکا در حال مبارزه با ویروس کروناست اما متخصصان حوزه دیجیتال در حال مبارزه با همه گیری از یک نوع متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «نیویورک مگزین»، در ۷ ماه گذشته بار‌ها و بار‌ها حملات باج افزاری باعث تعطیل شدن بخش‌های بزرگی از اقتصاد آمریکا شده است و هکر‌ها از حفره‌های امنیتی ضعیف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

راهکاری که هکر‌ها انجام می‌دهند بسیار ساده است؛ هکر‌ها از نرم افزار‌های مخرب برای نفوذ و رمزگذاری داده‌های یک شرکت استفاده می‌کنند، سپس تا زمانی که بخش‌ها و شرکت‌های مورد حمله قرار گرفته، رقم درخواستی هکر‌ها را پرداخت نکنند، این اطلاعات در دست هکر‌ها باقی می‌ماند.

دولت بایدن متوقف کردن این حملات فوق العاده مخل را از اولویت‌های امنیت ملی آمریکا قرار داده است، اما بسیاری از کارشناسان هنوز فکر می‌کنند که ممکن است بدترین وضعیت پیش روی این کشور باشد.

حملات سایبری در ماه‌های اخیر به یک مشکل جدی برای بخش خصوصی آمریکا تبدیل شده است.

در ماه ژوئن، حمله به یک تولید کننده گوشت چند ملیتی، یک چهارم عملیات‌های مربوط به گوشت گاو این شرکت آمریکایی را به مدت ۲ روز متوقف کرد، چرا که این شرکت سیستم‌های رایانه‌ای خود را برای محدود کردن میزان حمله سایبری خاموش کرد.

همچنین در ماه می، یک حمله سایبری به شرکت توزیع سوخت کلونیال پایپ لاین، این شرکت را مجبور کرد تا عرضه بنزین را در قسمت زیادی سواحل شرقی آمریکا متوقف کند و در نتیجه در سراسر این منطقه با کمبود سوخت مواجه شد.

در همان ماه، یک حمله باعث خاموش شدن پایگاه داده‌های یک سیستم بیمارستانی در «سن دیگو» به مدت ۲ هفته شد.

بیشتر بخوانید: دلیل قطعی همزمان وب سایت‌های خبری جهان چه بود؟ آمریکا در دام پرداخت باج به هکر‌ها

در ماه آوریل هکر‌ها اعلام کردند که ۵۰۰ گیگابایت داده از «هیوستون راکتز»، از جمله قرارداد‌ها و توافق نامه‌های محرمانه را به سرقت برده‎اند.

در ماه مارس، سیستم شبکه یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه در آمریکا به دلیل حمله سایبری تقریبا دو هفته از دسترس خارج شده بود؛ و در ماه فوریه، هکر‌ها به یک تصفیه خانه در «اولدزمار» در ایالت فلوریدا دسترسی پیدا کردند و برای مدت کوتاهی مواد قلیایی موجود در آب آشامیدنی را به سطح خطرناکی رساندند.

موارد ذکر شده تنها تعدادی از حملات سایبری مخرب انجام شده ضد شرکت‌ها و موسسات مهم آمریکا هستند.

یک شرکت امنیتی که حملات باج افزاری را ردیابی می‌کند تخمین زده است که در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ هزار مورد حمله سایبری و باج افزاری موفقیت آمیز علیه آمریکا رخ داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا حمله سایبری حوادث بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سایبری آمریکا حمله سایبری حوادث بین الملل حمله سایبری باج افزاری هکر ها بار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی