Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در مسیر تحقق تمامی ابعاد رشد و ارتقای توانمندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیاز به ناوشکن‌های چابک و عملیاتی از سال 1388 با الحاق ناو جماران به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهی معظم کل قوا آغاز شد.

ناوشکن «دنا» پس از سه ناوشکن جماران، دماوند و سهند، چهارمین ناوشکن تماما ایرانی است که با دانش و توان بومی ساخته شده و 95 متر طول و 11 متر عرض و حدود 1500 کیلو وزن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دنا اکنون آماده الحاق به ناوگان جنوب کشورمان است و قرار است فردا در مراسمی ویژه در بندرعباس و با حضور وزیر دفاع و فرماندهان ارتش و از طریق ارتباط زنده تصویری با رییس جمهور رسما به آب اندازی شود.

دنا نسخه تکامل یافته ناوشکن‌های قبلی خویش است که با ارتقای تجهیزات و ادوات نصب شده بر روی آن قادر به تشخیص هرگونه تهدید سطحی و زیرساختی تا شعاع بیش از 200 کیلومتری بوده و این توانایی را دارد که پس از شناسایی، به آنان حمله کرده و یا جنگ الکترونیک کند.

سامانه پیش برنده دنا نیز در نوع خود ویژگی‌های خاصی دارد. یک ساختار رانش که با 4 دستگاه موتور دیزل بهینه شده بومی و مجموعه انتقال قدرت ترکیبی جدید سبب شده تا این ناوشکن چالاکی ویژه‌ای داشته و توانایی دریانوردی طولانی را در دریاها و اقیانوس‌های متلاطم را داشته باشد.

 

بروز رسانی سامانه های جنگ الکترونیک، موشکهای سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه سونار، پرتابگر اژدر، انواع توپ های سبک و سنگین و بزرگ تر شدن پد نشست و برخاست بالگرد در دنا از جمله ویژگی‌های خاص او برای کارآمدی هرچه بیشتر در ایفای مأموریت‌های رزمی و اطلاعاتی است.

پیوستن دنا به نیروی دریایی ارتش بی‌شک افتخاری غرورانگیز در آستانه انتخابات پیش رو است که جلوه‌ای از اقتدار دفاعی ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بندرعباس الحاق ناوشکن دنا به نداجا دنا نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اگرچه در حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، نیروی عمل کننده نیروی هوافضای سپاه بود اما شواهد نشان می‌دهد طرح‌های نظامی وجود دارد که در صورت درگیری وسیع، ارتش ایران نیز دست به اقدام موثر بزند. بر اساس گزارشی که مدت‌ها شبکه التغییر در تحلیل رزمایش ارتش پخش کرده بود و دیده نشده، ارتش ایران برای هدف قرار دادن بندر ایلات به عنوان اقدام مقابله‌ای تمریت کمرده است. گزارش تحلیلی این شبکه تلویزیون اردنی عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی