Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@22:40:58 GMT

بررسی ابعاد سیاسی شخصیت حضرت معصومه (ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۹۶۷

بررسی ابعاد سیاسی شخصیت حضرت معصومه (ع)

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، در نشستی تخصصی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ابعاد سیاسی شخصیت این بانوی بزرگ اسلام با حضور کارکنان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با همکاری بسیج اساتید واحد بوشهر برگزار گردید ابتداء انسیه ماهینی رئیس دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر با بیان مطالبی پیرامون مهم ترین ابعاد شخصیتی آن حضرت گفت: سخن درباره شخصیت والای حضرت معصومه(س) بسیار سخت و مشکل است به یقین همه ابعاد شخصیتی ایشان قابل بررسی نیست؛ اما اگر به صورت اجمال بخواهیم ایشان را توصیف کنیم، دختری معصوم از خاندان اهل بیت(ع) هستند که برای ولایت و در راه دیدار امام معصوم(ع) از جان و دیار خود گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهینی با بیان اینکه صِرف انتساب حضرت معصومه سلام الله علیها به معصوم موجب این مقام و منزلت برای حضرت نشده است، توضیح داد: آن حضرت برحسب اقدامات، لیاقت و شایستگی هایی که در خود پرورش داد، معصومه نامیده شد.

این مقام مسئول یادآور شد: روز تولد این بانوی گرانقدر را به عنوان روز دختر معرفی کرده‏اند به این علت است که شخصیت ایشان به عنوان الگو برای جامعه و به خصوص دختران و بانوان معرفی و تبیین شود.

در ادامه این نشست مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به فضای انتخاباتی کشور بر لزوم مشارکت سیاسی بانوان در امور مهم کشور تأکید و اذعان کرد: مهم‌ترین رسالت امروز بانوان و دختران ایران اسلامی، دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است.

قدیر خواجه پور با بیان اینکه بانوان با حضور خود و نیز تأثیرگذاری بر افراد پیرامون به ویژه اعضاء خانواده نقش بسزایی در افزایش مشارکت عمومی و انخاب فرد اصلح خواهند داشت، ادامه داد: درس هایی که تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ صد ساله گذشته این کشور و حتی تاریخ اسلام به ما می دهد، آموزه های مفید در امر انتخابات خواهد بود.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به تأثیر عبرت گیری از سرنوشت اقوام گذشته در بهره گیری از تجربه تاریخی و  ایجاد حس مسئولیت شهروندی تصریح کرد: حضور در صحنه سیاسی کشور به ویژه انتخابات از مصادیق این مسئولیت  است.

خواجه پور مهمترین مسئولیت آحاد جامعه را همین مشارکت برشمرد و خاطرنشان کرد: هرگونه آثار مثبت یا مخرب در آینده کشور  از حضور و یا عدم حضور و نوع انتخاب ما ناشی می گردد.

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1099173 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری