Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «گابریل صوما» مشاور خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، می‌گوید که دولت عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» هیچ درخواستی مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را به واشنگتن ارائه نکرده است.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی عصر دیروز (شنبه - ۱۲ ژوئن) گفت که تا به این لحظه، دولت عراق از واشنگتن نخواسته که نیروهاش را از این کشور خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق به درخواست دولت عراق است.

وی افزود: نیرو‌های عراقی در وضعیتی قرار دارند که اگر بار دیگر داعش بازگردد، می‌توانند بر آن چیره شوند. ماموریت ارتش آمریکا در عراق در حال حاضر، رزمی نیست.

صوما در خصوص حملات پهپادی علیه پایگاه‌های آمریکایی گفت که دشوار است، مکان‌هایی که این پهپاد‌ها از آن جا به سوی پایگاه‌های آمریکایی حرکت می‌کنند را شناسایی کرد.

مشاور ترامپ درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در جنوب عراق و بصره نیز گفت: آمریکا نیرو‌های خود را از جنوب عراق پس از بستن کنسولگری‌اش در بصره، خارج کرد.

حضور نیرو‌های آمریکا در خاک عراق با مخالفت‌های شدید سیاسی و مردمی در این کشور روبرو است. پارلمان عراق، دی‌ماه سال ۱۳۹۸ دو روز بعد از به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی قانونی را به تصویب رساند که حضور نظامیان خارجی شامل آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور را غیرقانونی دانسته و خواستار اخراج سریع این نیرو‌ها از خاک عراق است.

برغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیرو‌های این کشور به آموزش و مشاوره‌دهی به نیرو‌های عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیرو‌های آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بغداد امریکا خروج نیرو های آمریکایی نیرو های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا