Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی در بازدید از مناطق مختلف شهرستان‌های شرق استان تهران در خصوص اقدامات دولت در تامین خدمات روبنایی مسکن مهر  اظهار کرد: ۶۷۰  باب مدرسه در سایت‌های مسکن مهر در دست ساخت است که ۵۰۵ واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال تکمیل است. همچنین ساخت ۵۰۰ مسجد نیز در دست ساخت است که ۳۹۵ مسجد به اتمام رسیده و مابقی درحال تکمیل و ۷۵ باب کلانتری نیز به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که در ابتدا قرار بود به صورت اجاره ۹۹ ساله باشد اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و تامین نشدن منابع، مقرر شد دولت به میدان بیاید و برای اجرای این پروژه حامی باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته دولت از منابع مختلف کمک های بسیاری در اجرای این پروژه مسکونی داشته است، تصریح کرد: برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی، طبق تصویب مجلس مقرر شد دستگاه‌های متولی اجراکننده باشند که آنان نیز با کمبود اعتبارات مواجه شدند و در همین راستا دولت نیز بار دیگر پای کار آمد.

مهرآبادی همچنین بابازدید از محله کریتون و مسکن مهر مهرآباد از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفت و برای حل مشکل مالکیت زمین جوانان محله کریتون بر لزوم پیگیری مراحل الحاق این منطقه به محدوده و واگذاری زمین‌های آن به افراد واجد شرایط برای تهیه مسکن جوانان تاکید کرد.

در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر دماوند موضوعاتی از جمله زیرساخت‌های شهری مسکن مهر، جدول‌گذاری و آسفالت‌ معابر، ندادن پایان‌کار به مجتمع‌های مسکونی و مشکلات تعاونی ۱۱، ۱۲ و ۱۳ مسکن مهر مطرح شد و از روند اجرای پروژه دیوار حائل تعاونی مهر یک نیز بازدیدی صورت گرفت و مقرر شد طی یک ماه آینده پروژه دیوار حائل تعاونی تکمیل شود.

کد خبر 607203 برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان

فرشید ریاحی در شورای اداری بخش ناغان، با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن روستایی، اظهار داشت: در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین از سوی راه و شهرسازی و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی انجام و واگذاری زمین به متقاضیان طرح صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بخش ناغان و در دولت سیزدهم ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۴۴ روستا طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

ریاحی اضافه کرد: در حوزه مسکن روستایی ۳۹۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده که ۳۳۴ فقره در قالب ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد تسهیلاتی شده است، همچنین حدوداً ۲۹ قطعه زمین روستایی و ۱۲ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی گفت: ۳۴۴ هکتار زمین در خصوص اراضی ملی روستایی شناسایی شده که پنج روستا مشکل تداخلات اراضی، مسائل زیست محیطی و حرایم معادن و صنایع دارند که این امر در حال پیگیری است تا الحاق و تملک آنها انجام شود.

ریاحی در حوزه نهضت ملی مسکن در شهر‌های شلمزار، دستنا و گهرو، بیان داشت: تامین زمین از سوی راه و شهرسازی انجام و در اختیار بنیاد قرار داده شد، زمین به متقاضیان طرح واگذار و عملیات آماده سازی در فاز اول در شهر شلمزار به اتمام رسید، یعنی عملیات اجرایی ۵۶ واحد مسکونی در شلمزار آغاز شده و در گهرود تامین زمین انجام شده است، اما در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی و واگذاری به متقاضیان طرح انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل

خدایار باقری هارونی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای بحث نهضت ملی مسکن، در بخش ناغان اراضی ملی وجود ندار که مجبور به استفاده از بخش خصوصی شدیم.

وی با اشاره به بحث تونل زره، بیان کرد: پیمانکار طرح مطالبات بسیاری دارد، اما برخلاف این مشکلات اعتبارات ماده ۵۶ طی چهار روز آینده ابلاغ خواهد شد، از طرفی در سطح ملی اعتبارات عمرانی استان‌های سردسیر به خزانه ابلاغ شده که منتظر رسیدن سهم استان هستیم، همچنین اعتبارات دور دوم سفر به محض ابلاغ به پروژه تزریق خواهد شد و با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت.

فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پمپاژ ناغان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان کیار بوده که سال ۱۴۰۱ مورد بازدید قرار گرفت، یعنی اگر طرح به اجرا می‌رسید با نواقصی در تامین آب باغات و اراضی شمال بخش ناغان مواجه بود، اما بازنگری اساسی طرح انجام و تخصیص به نیاز آبی ناغان اضافه شد، در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه دارای سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن و هفت کیلومتر خط انتقال بوده که خط انتقال در حال اجرا و در حال تملک اراضی هستیم که پروژه دارای ۴۷ پیشرفت فیزیکی است و تاکنون حدوداً ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

کریمی ساماندهی ۸۵ مورد پرورش ماهی در رودخانه سبزکوه برای اولین بار، تخصیص ۲۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه و دامداری را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش ناغان برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟